استراتژی کلمات کلیدی

راه های توسعه استراتژی کلمات کلیدی برای سئو

تحقیق کلمات کلیدی به تنهایی برای رتبه گرفتن وب سایت در SERP ها کافی نیست؛ بلکه این نحوه استفاده از کلمات کلیدی است که باعث رشد وب سایت می شود. این همان چیزی است که ما آن را استراتژی کلمات کلیدی می خوانیم. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا به این استراتژی نیاز است و چگونه می توان اصول اولیه آن را پیاده کرد.

استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

استراتژی کلمات کلیدی رویکردی کلی است که از استراتژی سئو شما پشتیبانی می کند و می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی ای را که باید هدف قرار دهید تعیین کنید.

چرا به استراتژی کلمات کلیدی نیاز است؟

استراتژی کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی تنها فهرستی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد. مطمئنا شما این کلمات را از نظر حجم جستجو، سختی کلمه کلیدی و مرتبط بودنش بررسی می کنید؛ اما در نهایت فقط یک فهرست برایتان می ماند نه چیز دیگر.

اگر تحقیق کلمات کلیدی با یک استراتژی قوی انجام شود، شما قادر به انجام کارهای زیر خواهید بود:

  • اطمینان از اینکه ترافیک مرتبطی را به سایت خود هدایت می کنید
  • شناسایی فرصت های پیروزی سریع
  • اولویت قرار دادن تاکتیک های سئو
  • وارد کردن تحقیق کلمات کلیدی به استراتژی تولید محتوا
  • ساختاربندی محتوا در دسته های موضوعی
  • سنجش تاثیر تلاش ها به طور موثر

همه این کارها برای این است که بفهمید چه چیزی پشت تصمیم های هدف گیری برای کلمه کلیدی شماست، کلمات کلیدی هدف کدام ها هستند و چرا ترافیکی که آن ها می توانند به سایت شما هدایت کنند به کسب و کار شما ارزش می دهد.

استراتژی کلمات کلیدی باید مشخص کند برای رتبه بندی وب سایت خود در SERP به چه چیزهایی نیاز دارید. داشتن یک استراتژی کلمه کلیدی به این معناست که بتوانید تاکتیک های مناسبی را انتخاب کنید که بتوانند به شما کمک کنند ترافیک لازم را از عبارت های جستجو به سایت خود هدایت کنید.

راه های توسعه استراتژی کلمات کلیدی برای سئو

راه های توسعه برای سئو

در ادامه قصد داریم راه هایی را که به شما کمک می کند تعیین کنید سایت شما برای چه کلمات کلیدی ای باید رتبه بندی شود و چرا آن ها عبارت های جستجوی مناسبی هستند، بررسی کنیم.

محک زدن عملکرد فعلی خود

دانستن اینکه اکنون در چه جایگاهی قرار دارید بسیار حائز اهمیت است و منطقی به نظر می رسد که توسعه استراتژی کلمه کلیدی خود را با محک زدن عملکرد فعلی تان شروع کنید.

از ابزار تحقیق کلمه کلیدی سمراش (Semrush) استفاده کنید تا ببینید کلمات کلیدی ای که سایت شما در حال حاضر برای آن ها رتبه بندی می شوند کدامند. این روش یکی از ساده ترین راه ها برای محک زدن عملکرد فعلی شما و دریافت بینش گسترده ای از عملکرد شما در SERP است.

تعیین اهداف و KPI ها

درست مانند هر استراتژی دیگری، در این مرحله باید اهداف و KPI ها (شاخص ‌های کلیدی عملکرد) را تعیین کنید.

تعیین اهداف به صورت واضح به این معناست که شما در موقعیت قوی تری هستید تا ببینید با ردیابی KPI های مربوطه، چقدر با آن ها فاصله دارید. وقتی نوبت به تعیین اهداف می رسد، از موارد زیر استفاده کنید:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی: اگرچه عقاید و نظرات در جامعه سئو در مورد اینکه رتبه بندی کلمات کلیدی باید گزارش شود یا نه متفاوت است؛ اما رتبه بندی در چارچوب استراتژی کلمات کلیدی ضروری است.
  • ردیابی کلمات کلیدی: ردیابی تعداد کلمات کلیدی ای که سایت شما برای آن‌ها رتبه بندی می شود، می تواند یک شاخص قوی برای افزایش ترافیک ارگانیک سایتتان باشد.
  • روند کلمات کلیدی ارگانیک: ردیابی تعداد کلمات کلیدی نمایش داده شده در هر گروه از موقعیت ها می تواند میزان رشد و پیشرفت را نشان دهد.

بررسی میزان سختی کلمه کلیدی

بررسی میزان سختی کلمه کلیدی

شما باید این را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید در حال تنظیم یک استراتژی هستید که هر ماه در حال رشد است. استفاده از کلمات کلیدی دشوار برای آمدن در رتبه های برتر گوگل زمانبر ولی بسیار موثر است. با در نظر گرفتن سختی کلمه کلیدی عبارت هایی که می خواهید هدف قرار دهید، می توانید کلمات کلیدی آسان، متوسط و سخت را با هم ترکیب کنید و با این کار باعث رشد سریع تر و هدایت ترافیک ارگانیک به سایتتان شوید.

ردیابی، گزارش، تجزیه و تحلیل

از اهمیت ردیابی پیشرفت اهدافتان و بررسی گزارش ها غافل نشوید. بررسی ماهانه شاخص ‌های کلیدی عملکرد (KPI) به این معنی است که همیشه از میزان نزدیکی خود به دستیابی به اهدافتان مطلع هستید، می توانید به روز رسانی ها را با سایر همکارانتان به اشتراک بگذارید و خیالتان از بابت اینکه همه چیز در مسیر درست حرکت می کند راحت باشد.

جمع بندی

از اهمیت استفاده از استراتژی کلمات کلیدی غافل نشوید. بسیاری از کسب و کارها در مرحله تحقیق کلمات کلیدی متوقف می شوند. این در حالی است که اگر یک قدم جلوتر بروند و استراتژی درستی داشته باشند، دقیقا می دانند چه کلمات کلیدی ای را باید هدف قرار دهند و چگونه به کسب و کارشان ارزش اضافه کنند. همه چیز به برنامه ریزی درست بستگی دارد. افرادی که برای این کار زمان می گذارند و از منابع درست استفاده می کنند قطعا برنده می شوند.

نظرات کاربران