بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی به چه معناست؟

بازاریابی اینترنتی مجموعه ای از ابزارها و روش‌ها است که برای تبلیغ محصولات و خدمات از طریق اینترنت استفاده می شود. بازاریابی اینترنتی به دلیل وجود کانال های اضافی و مکانیزم های بازاریابی موجود در اینترنت، عناصر بازاریابی گسترده تری از بازاریابی تجاری سنتی را شامل می شود.

بازاریابی اینترنتی می تواند این مزایا را داشته باشد:

  • رشد بالقوه
  • کاهش هزینه ها
  • ارتباطات بهتر
  • کنترل بهتر
  • خدمات مشتری بهبود یافته است
  • مزیت رقابتی

بازاریابی اینترنتی به عنوان بازاریابی آنلاین، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی دیجیتال و آنلاین مارکتینگ نیز شناخته می شود. این شکل از  بازاریابی شامل چندین شاخه مانند بازاریابی شبکه های اجتماعیSMM ، بهینه سازی موتور جستجو  SEO، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک PPC و بازاریابی موتور جستجو SEM است.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

برنامه های بازاریابی اینترنتی موثر از داده های مصرف کننده و سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM استفاده می کنند. آنلاین مارکتینگ، سازمانها را با مشتریان بالقوه واجد شرایط مرتبط می کند و توسعه تجارت را به مراتب بالاتر از بازاریابی سنتی می رساند.

همچنین با ایجاد حضور اینترنتی در اینترنت ، به یک شرکت در افزایش آگاهی از برند خود کمک می کند.

بازاریابی آنلاین ضمن تمرکز بر مدل های اصلی کسب و کار زیر، از ابزارهای خلاقانه و فنی اینترنت، از جمله طراحی، توسعه، فروش و تبلیغات، استفاده می کند:

  • تجارت الکترونیک.
  • وب سایت های مبتنی بر ترافیک.
  • بازاریابی وابسته.
  • جستجوی محلی
  • شبکه های اجتماعی

 

مزایای بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی دارای چندین مزیت اصلی برای کسب و کار است، از جمله:

کم هزینه بودن

عموما تبلیغات سنتی پرهزینه است و برای استفاده از این تبلیغات باید بودجه عظیمی در نظر بگیرید، اما آنلاین مارکتینگ کم هزینه است. بسیاری از بسترهای تبلیغات اینترنتی همچنین امکان تبلیغات مقیاس پذیر با سطوح مختلف دسترسی متناسب با بودجه تبلیغات را فراهم می کنند. کسب و کارهای کوچک می توانند مبلغ کمی را خرج کنند و باز هم دسترسی خود را افزایش دهند. می توانید کاملا متناسب با بودجه خودتان در زمینه بازاریابی آنلاین قدم بردارید

 

انعطاف پذیری و راحتی

مصرف کنندگان ممکن است در اوقات فراغت درباره محصولات و خدمات تحقیق و خرید کنند. از وبلاگ‌های کسب و کار می توان به مصرف کنندگان و مشتریان احتمالی رسید. کافیست با تولید محتوای متنی و انتشار آن در فضای اینترنتی به سوال مخاطب جواب دهید. مخاطب در اوقات فراغت خود و جایی که دنبال جواب است، با سایت کسب و کار شما آشنا می‌شود و اگر دکمه اقدام به عمل خوبی داشته باشید می توانید این مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.

 

تجزیه و تحلیل

با آنلاین مارکتینگ می‌توانید نتایج آماری کارآمدی داشته باشید بدون اینکه هزینه اضافه‌ای به شما تحمیل شود. بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی شامل سیستم عامل های تجزیه و تحلیل درونی هستند که در آن می توان همه داده ها را به طور منظمی سازماندهی و مشاهده کرد. این امر تلاشهای اطلاعاتی کسب و کار و تصمیم گیری مبتنی بر داده را تسهیل می کند. آنالیز تبلیغات یکی از مهم ترین اصول برای ادامه یک تبلیغات کارآمد است و هیچ جایی مثل بازاریابی اینترنتی این اختیار را به مخاطبش نمی‌دهد.

 

گزینه های متعدد

ابزارهای تبلیغاتی شامل تبلیغات به ازای هر کلیک گوگل ادوردز، بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ادغام جستجوی محلی مانند  Google Maps است. شرکتهای بازاریابی دیجیتال معمولاً با تنظیم پیشنهادات خود به نیازهای مشتری ، خدمات خود را در کانالهای مختلف بازاریابی اینترنتی ارائه می دهند.

بازاریابی اینترنتی

هدف گذاری جمعیتی

با بازاریابی اینترنتی مصرف کنندگان می توانند از نظر جمعیتی بهتر شناخته می‌شوند. در یک فرآیند اینترنتی این شناخت بازار هدف بسیار موثرتر از یک فرآیند آفلاین قابل تحلیل و دسترسی است. همراه با افزایش پتانسیل تجزیه و تحلیل که در بالا توضیح داده شد ، سازمان ها می توانند هدف خود را با گذشت زمان بهبود بخشند، درک دقیق تری از مشتری خود داشته باشند و پیشنهادات خاصی ایجاد کنند که فقط برای برخی از مشخصات جمعیتی نشان داده شود.

محدودیت اصلی بازاریابی آنلاین، عدم ملموس بودن است، به این معنی که مصرف کنندگان قادر به امتحان کالاهایی نیستند که ممکن است مایل به خرید آنها باشند. سیاست های بازگشت کالای خوب راه اصلی برای دور زدن چنین ترسی در دل خریدار است.

بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر از تبلیغات سنتی پیشی گرفته و همچنان یک صنعت با رشد بالا است.

اگر قصد استفاده از خدمات بازاریابی اینترنتی را دارید و می‌خواهید از مزیت های بالا برخوردار شوید، کافیست با تیم بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران