برچسب گذاری محتوا

اهمیت برچسب گذاری محتوا در سئو

آیا برچسب گذاری محتوا برای سئو مهم است؟قطعا این کار بر سئو سایت شما تاثیر دارد؛ اما اگر به اشتباه انجام شود، می تواند تاثیرات معکوس بر سئو داشته باشد. ما در این مقاله روش های متعددی را برای برچسب گذاری محتوا و مزایای این کار بررسی کرده ایم.

برچسب گذاری محتوا چیست؟

برچسب گذاری یا تگینگ محتوا نوعی متادیتا است که سازنده محتوا برای راحتی خوانندگان و کاربران محتوا آن را در محتوا می گذارد. محبوب ترین مثال برای برچسب گذاری هشتگ توئیتر است. اگر با توئیتر آشنا باشید، حتما از هشتگ استفاده کرده اید. برچسب گذاری محتوا نیز مانند هشتگ های توئیتر، شما را قادر می کند تا محتوا را براساس مضامین یا موضوعاتی که می خواهید طبقه بندی کنید.

تگ ها یا برچسب ها کلمات کلیدی یا اصطلاحاتی هستند که به یک محتوا اختصاص داده می شود تا به توصیف آن محتوا کمک کند و جستجوی آن را آسان کند. افراد می توانند به سادگی تگ یا برچسب ایجاد کنند تا محتوای خود را با استفاده از کلمات کلیدی طبقه بندی کنند. در نتیجه پایگاه های اطلاعاتی در اینترنت می توانند با استفاده از این برچسب ها محتوا ها را جستجو کنند.

مزایای برچسب گذاری محتوا برای سئو چیست؟

برچسب گذاری محتوا

مزیت برچسب گذاری محتوا برای سئو، دیده شدن توسط موتور های جستجو است. اما برچسب گذاری یا تگ کردن فقط برای سئو نیست. مزایای برچسب گذاری محتوا عبارت است از:

  1. قابلیت مشاهده در موتور های جستجو

سایتی مانند نتفلیکس از برچسب های ژانر استفاده می کند و استفاده از این ابزار برای دیده شدن کلمه کلیدی در گوگل مفید است. برچسب گذاری محتوایی به آن ها این امکان را می دهد تا در گوگل در رتبه سوم قرار بگیرد.

  1. افزایش نرخ تبدیل

برچسب گذاری محتوا باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. ایجاد تبدیل برای محصولات از طریق جستجو برای سئو سایت بسیار مهم است. این برچسب ها می توانند راهی عالی برای هدایت مشتریان از صفحات جستجو به محصول شما باشند.

  1. شخصی سازی

برچسب گذاری می تواند شخصی سازی را تقویت کند. یکی از بهترین مثال ها در این زمینه یوتیوب است. یوتیوب براساس سابقه جستجوی دیگر ویدیو ها شخصی سازی و طبقه بندی می کند. Google Discover نیز نمونه عالی دیگری برای شخصی سازی برچسب گذاری محتواست.

  1. تبلیغات

برچسب گذاری محتوا می تواند برای سیستم های تبلیغاتی متنی برای نمایش تبلیغات مرتبط با آن موضوع مفید باشد.

  1. تجزیه و تحلیل
مزایای برچسب گذاری محتوا برای سئو چیست

برچسب گذاری محتوا می تواند برای درک الگو های داده های سایت شما مفید باشد. برای مثال برچسب گذاری مقالات خبری می تواند جذاب ترین مقالات را به شما نشان دهد. برچسب گذاری انواع مقاله و محتوا های خبری براساس موضوعات می تواند بینش عمیق تری را درمورد عملکرد محتوا به شما نشان دهد.

  1. بهینه سازی فضای وبسایت

چالش بیشتر تولید کنندگان محتوا این است که هر روز حجم زیادی از محتوا منتشر می شود. به طور کلی اکثر ای تولید کنندگان باید دسته بندی محتوا را در اولویت خود قرار دهند. اگر برچسب گذاری محتوا انجام نشود، در این میان محتوای یتیم افزایش پیدا می کند و از آنجایی که این نوع محتوا توجه خزنده های وب را جلب نمی کنند، این موضوع به سئو فنی ضربه می زند. راه حل سریع برای مقابله با این مسئله پیاده سازی نقشه های سایت html است که به عنوان آرشیو محتوا شناخته می شود. این موضوع هم به کاربران شما کمک می کند تا زودتر محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند هم به موتور های جستجو امکان پیدا کردن سریع تر مطلب را می دهد.

چگونه برچسب گذاری محتوا را انجام دهیم؟

چگونه برچسب گذاری محتوا را انجام دهیم

اگر تگ های شما بدون برنامه و تصادفی اضافه شوند، امکان دارد به سئو سایت شما ضربه بخورد. در این قسمت پنج روش برچسب گذاری در تولید محتوا را  معرفی می کنیم تا بتوانید از این ابزار متادیتا بهترین استفاده را ببرید.

  1. مرتبط با محتوا باشد

برچسب ها یا تگ های موضوعی باید منعکس کننده محتوا باشند. شما باید مقاله را بخوانید و کلماتی را که به نظر مهم می رسند انتخاب کنید. شما می توانید از ابزار هایی مانند گوگل تگ منیجر برای این کار استفاده کنید.

  1. بین عام و خاص تعادل برقرار کنید

برچسب گذاری عام این است که در چندین محتوای شما ظاهر شود. برچسب گذاری خاص هم مشخص است. شما باید چند تگ عام برای مقالات سایت خود داشته باشید و از تگ های خاص برای یک مقاله به خصوص استفاده کنید.

  1. برچسب های کوتاه را انتخاب کنید

سعی کنید برچسب هایتان بیش از سه کلمه نباشد.

  1. به املای کلمات دقت کنید

در برچسب گذاری محتوا یادتان باشد که طهران با تهران تفاوت دارد. این نکته بسیار واضح است اما بعضی اوقات نادیده گرفته می شود. مثلا اگر برچسب «جستجو» دارید از همین برچسب در مقاله هایتان استفاده کنید و از «جست و جو» استفاده نکنید. مهم است که برچسب های شما یکدست باشند. بهترین راه برای اطمینان یافتن این است که آن کلمات را جستجو کنید تا ببینید کدام املا رایج تر است.

  1. از برچسب های جذاب استفاده کنید

بعد از برچسب گذاری لازم است که برچسب های خود را بررسی کنید و ببینید آیا برچسب یا تگ مشابهی هست که می توانید به جای آن استفاده کنید؟سعی کنید از برچسب ها و تگ های پر طرفدار استفاده کنید.

جمع بندی

برچسب گذاری محتوا یا content tagging روشی است که در سئو سایت شما تاثیر زیادی دارد. با اینکه گوگل ادعا می کند برچسب گذاری در رنک سایت تاثیری ندارد؛ اما برچسب گذاری می تواند فوایدی برای سایت شما داشته باشد. ما در این مقاله فواید برچسب گذاری را بررسی کردیم و چند نکته درمورد این موضوع یادآوری کردیم.

نظرات کاربران