تفاوت توسعه سایت و سئو

تفاوت توسعه سایت و سئو چیست؟ | معرفی 5 راهکار طلایی برای بهبود توسعه سایت و سئو

این روز ها ایجاد یک سایت برای فروش محصولات و جذب مخاطب بهترین ایده به نظر می رسد. داشتن یک سایت یکی از اساسی ترین بخش های کسب و کار های آنلاین است. توسعه وبسایت و سئو سایت دو عامل کلیدی در موفقیت هر وبسایتی هستند؛ اما با یک دیگر تفاوت دارند. در این مقاله مهم ترین موارد تفاوت توسعه سایت و سئو بررسی می شود تا شما بتوانید از این دو ابزار قدرتمند بهترین استفاده را ببرید.

سئو چیست؟

برای فهمیدن تفاوت توسعه سایت و سئو، ابتدا باید سئو را تعریف کنیم. سئو مخفف search engine optimization یعنی بهینه سازی موتور جستجوست. سئو مجموعه ای از استراتژی ها برای کمک به یک وبسایت است تا به رتبه های بالاتر در صفحات نتایج موتور های جستجو ((SERP دست پیدا کند. هر چه رتبه شما بالاتر باشد، مخاطبان شما راحت تر می توانند برند و محصولات شما را پیدا کنند. عوامل موثر در سئو عبارتند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تولید محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ایجاد بک لینک
  • ایجاد ابرداده

توسعه وب چیست؟

تفاوت توسعه سایت و سئو

برای دانستن تفاوت توسعه سایت و سئو، ابتدا باید با توسعه وب آشنا شوید. توسعه وب شامل تمام وظایفی است که برای ساخت، راه اندازی و نگهداری یک وبسایت انجام می شود. این وظیفه توسعه دهنده وب است که اطمینان حاصل کند که تمام جنبه های فنی سایت درست کار می کنند. این وظایف شامل موارد زیر می شود:

  • طراحی وب و برنامه نویسی
  • مدیریت پایگاه داده
  • طراحی وبسایت سازگار با موبایل
  • انتشار مطالب و مدیریت محتوا
  • بهینه سازی تجربه کاربر

چرا سئو مهم است؟

مهم نیست وبسایت یا محصولات شما خارق العاده باشند. مشتریان بالقوه بدون سئو هیچ شانسی برای یافتن سایت شما نخواهند داشت. یک کمپین سئو قوی سایت شما را برای افرادی که برای یافتن پاسخ سوالات، راه حل های مشکلات و پیدا کردن محصولات به موتور های جستجو مراجعه می کنند، در اولین نتایج جستجو قرار می دهد.

چرا توسعه وب مهم است؟

چرا توسعه وب مهم است؟

مهم ترین کار توسعه وب بهبود تجربه کاربر است. اگر افراد وارد سایت شما شوند و ندانند که چگونه از آن استفاده کنند، تجربه ای ناخوشایند خواهند داشت و دیگر به سایت شما مراجعه نخواهند کرد و به سایت رقیب شما مراجعه خواهند کرد.

سئو و توسعه وب چگونه در کنار هم کار می کنند؟

بسیاری از جنبه های توسعه وب می توانند مستقیما بر سئو سایت اثر بگذارند. درواقع سئو بخشی از فرایند اجرای یک وبسایت موفق است؛ بنابراین مهم است که توسعه دهندگان وب در حین کار سئو را در نظر بگیرند. بااینکه تفاوت توسعه سایت و سئو بسیار زیاد است؛ اما استفاده از آن ها در کنار هم می تواند سایت شما را به صفحه اول نتایج جستجو برساند.

5 راه برای بهبود بخشیدن توسعه سایت و سئو

5 راه برای بهبود بخشیدن توسعه سایت و سئو

اکنون که به طور کامل با تفاوت توسعه سایت و سئو آشنا شدید، وقت آن است که قدم بعدی را بردارید. در این قسمت چند راهکار طلایی ارائه می کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید از توسعه وب برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنید.

  1. سرعت را در اولویت قرار دهید

شما می توانید با کمک گرفتن از عوامل زیر سرعت سایت خود را بهبود ببخشید:

  • انجام تست های سرعت منظم
  • کم کردن حجم تصاویر و بهینه سازی تصاویر
  • به حداقل رساندن اسکریپت های خارجی
  • اجتناب از ریدایرکت
  1. امنیت را نیز در اولویت قرار دهید

یکی دیگر از عوامل مهم برای توسعه وبسایت که هم برای مشتریان شما مهم است هم برای گوگل، امنیت وبسایت است. عدم اطمینان از امنیت سایت به رتبه بندی SERP شما آسیب می رساند؛ زیرا مردم باید به سایت هایی که از آن خرید می کنند اعتماد کنند. حملات سایبری، سرقت اطلاعات و مسائل مشابه این ها باعث نگرانی مردم شده است. با انجام این کار ها به امنیت وبسایت خود کمک کنید:

  • نرم افزار وب خود را همیشه به روز نگه دارید. هرچه وبسایت شما قدیمی تر باشد، دربرابر حمله آسیب پذیرتر است.
  • اقدامات امنیتی مانند SSL و فایروال برنامه های وب (WAF) را اجرا کنید.
  • هرزنامه را مدیریت کنید تا کاربران نتوانند لینک های مخرب را منتشر کنند.
  • به طور مرتب بدافزار ها را شناسایی کنید. این بدافزار ها ممکن است به کاربران و سئو سایت آسیب برساند.
  1. مشکل محتوای تکراری را حل کنید

ربات های خزنده گوگل فقط زمان محدودی را صرف هر سایت می کنند. اگر سایت شما محتوای تکراری داشته باشد، ربات ها وقت خود را در سایت شما هدر نمی دهند. برای حل این مشکل باید ریدایرکت 301 را تغییر دهید، از گوگل سرچ کنسول برای حذف URL های تکراری و پیاده سازی تگ ها استفاده کنید.

  1. وبسایت واکنش گرا طراحی کنید

در سال 2021 دستگاه های تلفن همراه حدود 50 درصد از کل ترافیک وبسایت را به خود اختصاص داده اند. این اعداد نسبت به سال های گذشته افزایش داشته اند و در سال های آینده به افزایش خود ادامه می دهند. کاربران فقط برای خرید جستجو نمی کنند؛ بلکه برای حل مشکلاتشان هم به موتور های جستجو روی آورده اند. این بدان معناست که شما می توانید یک وبسایت سازگار با موبایل را طراحی کنید. این عامل بر تجربه کاربر و رتبه بندی شما تاثیر می گذارد.

  1. وبسایت خود را تا حد امکان خوانا کنید

کاربران امروزی به ندرت می نشینند از ابتدا تا انتهای یک وبلاگ را به طور کامل مطالعه کنند. آن ها در جستجوی اطلاعات کوتاه هستند؛ بنابراین هر چه بتوانید این کار را برای آن ها آسان تر کنید بهتر است. سعی کنید از عنوان ها و زیر عنوان ها برای سازماندهی محتوای خود استفاده کنید. فضای روشن، گرافیک، انتخاب فونت مناسب و موارد دیگر می توانند بر سئو سایت شما تاثیر بگذارند.

جمع بندی

ما در این مقاله شما را با تفاوت توسعه سایت و سئو آشنا کردیم و 6 راه را برای بهبود توسعه وب و سئو معرفی کردیم.

نظرات کاربران