ریدایرکت چیست

ریدایرکت چیست ؟

ریدایرکت که به زبان فارسی به عبارت «تغییر مسیر» ترجمه می شود، به معنی هدایت کاربر از وب سایت و لینکی به وب سایت و لینکی دیگر است. ریدایرکت در واقع یک کد است که سایت ها از آن استفاده می کنند. هنگامی که مرورگر ها با کدهای ریدایرکت رو به رو شوند، کاربران را به لینک ها و سایت های دیگری منتقل می کنند. البته وب سایت و لینک جدیدی که کاربران به آن انتقال پیدا می کنند، باید با وب سایت و لینک اولیه شباهت هایی داشته باشد و یک هدف مشابه را برآورده کند.

ریدایرکت برای آن صورت می گیرد که اگر صفحه ای از سایت شما بسته شده است و کاربران قصد ورود به آن را دارند، با پیام صفحه بسته مواجه نشوند. در این هنگام سایتی که صفحه ای از آن بسته شده، از کد ریدایرکت استفاده می کند تا به مرورگر بفهماند که کاربر را به لینک جدیدی هدایت کند.

 

زمان استفاده از ریدایرکت چیست؟

به احتمال زیاد با مباحثی که در بالا به آن پرداختیم، به درکی کلی از مفهوم ریدایرکت و این که ریدایرکت چیست ، رسیده اید. حال در این قسمت می خواهیم به شرایطی که می توانید با استفاده از ریدایرکت مشکل خود را حل کنید، بپردازیم. در زیر به برخی از رایج ترین مواردی که ممکن است ریدایرکت ها به کمک شما بیایند، نگاهی می اندازیم.

ریدایرکت چیست

  • بازسازی موقت صفحه ای از وب سایت

خیلی اوقات پیش می آید که بخواهید صفحه ای از وب سایت خود را به طور موقت، در دست تعمیر قرار دهید و به بازسازی و بهبود آن بپردازید. در این مواقع، صفحه ای که در دست تعمیر قرار گرفته است، به طور موقت حذف می شود و هنگامی که کاربران بخواهند وارد آن صفحه بشوند، با پیام خطا مواجه خواهند شد. در نتیجه شما می توانید در این مواقع از ریدایرکت استفاده کنید و با استفاده از کد ریدایرکت، به مرورگر بفهمانید که کاربری که قصد ورود به این لینک یا صفحه حذف شده را دارد، به لینک و صفحه جدیدی هدایت کند.

  • حذف دائمی صفحه

گاهی اوقات ممکن است که به دلایل مختلفی صفحه ای از وب سایت شما حذف شود اما بخواهید پیوندهایی که به آن صفحه لینک می دهند را نگه دارید. در این صورت باید از ریدایرکت استفاده کنید. شما در این موارد با استفاده از کد ریدایرکت، کاربرانی را که وارد تمامی این پیوندها و لینک ها می شوند را به صفحه و لینک جدیدی که مشخص می کنید، هدایت می شوند.

  • ادغام صفحه

زمان مناسب دیگر برای استفاده از ریدایرکت و تغییر مسیر، ادغام دو صفحه جداگانه در یک صفحه است. چون زمانی که دو صفحه را در یک صفحه ادغام می کنید، یکی از نشانی های اینترنتی صفحاتی که با هم ادغام شده اند از بین می روند در نتیجه شما بر روی آن صفحه ای که حذف شده است، کد ریدایرکت را اجرا می کنید و کاربرانی را که وارد آن صفحه حذف شده می شوند را به صفحه جدید هدایت می کنید.

اگر یک وب سایت کاملا جدید در یک دامنه متفاوت ایجاد کنید، برای آن که کاربرانی که ممکن است اشتباهی و تصادفی به وب سایت قدیم بروند را به وب سایت جدید هدایت کنید، باید از کد ریدایرکت استفاده کنید. استفاده از ریدایرکت یا تغییر مسیر در این مورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا باعث می شود تا حجم بسیار زیادی از ترافیک و بازدید روانه سایت شما شود.

 

نحوه تاثیر ریدایرکت بر سئو چیست؟

نحوه تاثیر ریدایرکت بر سئو چیست؟

شاید پس از بررسی توضیحاتی که داده ایم، به طور کامل متوجه شده باشید که ریدایرکت چیست. اما ممکن است پیش خود فکر کنید که ریدایرکت در رابطه با سئو چه اهمیتی دارد و تاثیر ریدایرکت چیست. ما در این بخش به این سوال می پردازیم و سعی می کنیم که به شما توضیح دهیم که تاثیر ریدایرکت چیست.

ریدایرکت ها روش های بسیار کاربردی در مدیریت سایت ها محسوب می شوند و تاثیرات بسیار خوب و مفیدی بر سئو سایت شما می گذارند. اما باید حواستان نیز باشد که نباید از ریدایرکت ها همیشه استفاده کنید و تنها مواقعی که مجبورید از ریدایرکت ها استفاده کنید، باید صفحه ای از سایت خود را به صفحه دیگری ریدایرکت کنید.

سرعت بارگیری محتوای صفحات ریدایرکت شده بیشتر از صفحات معمولی است و بارگیری صفحات ریدایرکت شده بیشتر زمان می برد. از آن جا که سرعت بارگیری صفحات یکی از عناصری است که در بهبود سئو سایت ها نقش موثری دارد، پس استفاده بیش از اندازه از ریدایرکت باعث می شود که صفحات شما سرعت پایینی در بارگیری پیدا کنند و به تجربه کاربران از سایت شما لطمه وارد شود و سئو سایت شما با افت رو به رو شود.

در نتیجه اگر می خواهید نسخه جدیدی از یک صفحه ایجاد کنید، سعی کنید به جای این که یک صفحه جداگانه ایجاد شود، صفحه اولیه را به روز کنید و با این کار دیگر از ریدایرکت و تغییر مسیر استفاده نکرده اید. چون اگر صفحه اولیه را حفظ و به روز کنید، سرعت بارگیری مطالب این صفحه بسیار بالاتر و بیشتر از سرعت بارگیری مطالب صفحه ریدایرکت شده می باشد و این مسئله موجب رضایت کاربران شما خواهد بود. تنها چیزی که برای گوگل در رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل اهمیت دارد، رضایت و آسایش کاربران است، در نتیجه با استفاده کمتر از ریدایرکت ها، رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو گوگل برای خود تضمین می کنید.

چرخه ریدایرکت چیست؟

ریدایرکت چیست

چرخه ریدایرکت زمانی اتفاق می افتد که مرورگر وب مجبور می شود که ریدایرکت های زیادی را شناسایی و بارگذاری کند. زمانی که این اتفاق می افتد معمولا یک آدرس اینترنتی قدیمی به یک آدرس جدید هدایت می شود اما آدرس جدید مجددا به آدرس قبلی تغییر مسیر می دهد و باعث ایجاد یک چرخه بی پایان می شود.

نظرات کاربران