زمان ماندگاری کاربر در سایت

راه های افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت

ممکن است شما هم صاحب یک برند باشید و بخواهید یک وب سایت را برای خود راه اندازی کنید؛ شاید هم وب سایتی را در اختیار دارید؛ اما از عملکرد آن راضی نیستید و می خواهید آن را بهبود ببخشید. ما در این مقاله به سراغ معرفی روش هایی برای افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت می رویم و تمامی مباحث آن را بررسی می کنیم.

ماندگاری کاربر در سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

زمان ماندگاری کاربر در سایت

بر اساس نظر سنجی که در مرکز تحقیقات پیو در آمریکا صورت گرفت، ۸۵ درصد از آمریکایی ها به صورت روزانه آنلاین می‌شوند و ۳۱ درصد از آنها تقریبا به طور مداوم آنلاین هستند. با توجه به این که امروزه مردم بیشتر از همیشه زمان خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند، این نکته بسیار مهم است که وب سایت شما برای بازدید بهینه باشد و بتواند عملکردی خوب و مناسب به کاربران ارائه دهد.

 به یاد داشته باشید که ماندن طولانی کاربر در وب سایت شما لزوما به معنای خوب بودن و بهتر بودن آن نیست. دلیل این که شما می‌ خواهید کاربران تان در سایت شما باقی بمانند؛ خواندن، علاقه مند شدن و لذت بردن از مقاله و یا مطلبی است که در سایت گذاشته اید. نباید دلیل ماندگاری کاربران در سایت شما این باشد که آن ها نمی توانند اطلاعات خودشان را پیدا کنند و یا یک اقدام دلخواه مانند خرید کردن را انجام دهند؛ به دلیل این که سایت شما نمی تواند درخواست های آنان را پردازش کند.

طبق گزارش سال ۲۰۲۱ صورت گرفته است، میانگین زمان ماندگاری کاربر در سایت در تمامی صنایع ۵۴ ثانیه است؛ در حالی که شما می توانید از این موضوع به عنوان یک معیار استفاده کنید، در نظر داشته باشید که رعایت کردن این معیار صرفا به این معنا نیست که این میانگین زمانی مناسب و بهینه است.

زمان ماندگاری کاربر در سایت شما مطابق است با متنی که بر روی سایت بارگذاری کرده اید. دلایل دیگری نیز این زمان را کم یا زیاد می کند؛ برای مثال صنعتی که در آن هستید، صفحه ای دنبال می کنید و بسیاری از عوامل دیگر، همه و همه در این مدت زمان تاثیر گذار هستند.

زمان ماندگاری کاربر در سایت به نوع محتوایی که شما بارگذاری کرده اید بستگی دارد؛ برای مثال شما در یک حالت ایده آل می خواهید بازدید کنندگان و کاربران سایت تان زمان بیشتری را صرف خواندن توضیحات محصولات و وبلاگ های شما کنند. هر چه زمان ماندگاری کاربر در سایت شما بیشتر باشد، نشان می‌دهد که محتوای شما مرتبط است، خواندن و درک آن بسیار آسان است، مخاطبان از آن خوششان آمده است و آن ها را به طور مناسبی هدف قرار داده است.

گوگل چگونه ماندگاری کاربر را در سایت اندازه گیری می کند؟

گوگل چگونه ماندگاری کاربر را در سایت اندازه گیری می کند

سیستم آنالیز گوگل ماندگاری کاربر در سایت را با معیار های متفاوتی اندازه گیری می کند. نحوه کار گوگل آنالیز به این صورت است که اگر کاربر در یک صفحه وب قرار گیرد و سپس پنجره خود یا برگه مرورگر خود را ببندد یا url دیگری را در نوار آدرس خود تایپ کند؛ بازدید او دیگر به هیچ عنوان محاسبه نمی شود. در نظر داشته باشید که میانگین زمان ماندگاری کاربر در سایت فقط در صورت خارج نشدن و عدم پرش او محاسبه می‌شود و این امر باعث می‌شود تا درصد کمتری برای سایت شما محاسبه شود.

روش های افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت

افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت

برای افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت خود می توانید از شیوه هایی که در ادامه توضیح می دهیم، استفاده کنید. این روش ها به شما کمک می کنند که مطالب جذاب تری را در وبسایت خود قرار دهید تا میانگین زمان صرف شده در آن را بهبود بخشید. برای این کار می توانید زمان بارگذاری مطالب خود را در سایت کاهش دهید، ناوبری خود را بهینه کنید، لینک های داخلی اضافه کنید و خوانایی پست های خود را بهبود بخشید، از یک نویسنده ماهر استفاده کنید و تصاویر و ویدیو های جذابی را به صفحه خود اضافه کنید.

  • زمان بارگذاری را کاهش دهید

کاهش زمان بارگذاری باعث می شود تا نرخ پرش شما به میزان زیادی کاهش پیدا کند و به طور قابل توجهی میانگین مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت شما افزایش یابد. هنگامی که زمان بارگذاری محتوا در سایت یک دهم ثانیه است، نرخ پرش شما بر اساس نوع محتوایی که در سایت خود گذاشته اید، ممکن است کم شود و زمان ماندگاری کاربر در سایت شما بسیار بالا تر رود.

  • لینک های داخلی اضافه کنید

یکی دیگر از راه‌ های افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت، افزودن لینک های داخلی جذاب است که بازدید کنندگان برای یافتن و خواندن محتوای مرتبط در سایت شما بتوانند از آن ها استفاده کنند. لینک سازی داخلی در سایت شما باعث می‌ شود تا کاربران در آن راحت تر حرکت کنند. در این میان این فرصت به شما داده می شود تا خوانندگان محتوای بیشتری از سایت را تماشا کنند و برای مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند.

  • بهینه سازی برای همه دستگاه ها

طبق مطالعه و گزارشی که انجام شده است، میزان کل بازدید وب سایت ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰، از راه تلفن ‌های همراه ۲۸.۹ درصد بوده است. همچنین تنها ۳ درصد از مردم جهان از تبلت استفاده می کنند. اما نکته‌ ای که بسیار مهم است این است که رایانه‌ های رومیزی ۴۶.۴ درصد بازدید را در سایت های سراسر جهان به خود اختصاص می دهند که این درصد بسیار بالایی است و بر این امر تاکید می‌کند که شما باید یک وب سایت کاملا مقیاس پذیر برای همه دستگاه ها طراحی کرده باشید.

جمع بندی

میانگین زمان ماندگاری کاربر در سایت معیار بسیار خوبی است که نشان می‌ دهد تولید محتوا برای مخاطب به چه میزان جذاب و موثر بوده است و آیا سایت شما ترافیک با کیفیتی را جذب می کند یا خیر. اکنون که متوجه شده اید که این معیار های بسیار وسیع به چه معنا هستند و چه کاربردی دارند، از آن ها برای ارزیابی عملکرد سایت خود استفاده کنید و بر روی بهینه سازی آن تمرکز کنید تا بازدید کنندگان برای مدت زمان طولانی تری مطالب و مقالات شما را مرور کنند.

 

نظرات کاربران