ویژگی های سایت های جذب سرمایه گذار

فرقی نمی کند که در چه حوزه ای مشغول به کار هستید، اگر برای کسب و کار خود نیاز به بودجه دارید، باید سایتی طراحی کنید که بتواند توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند. در این صورت است که آن ها نسبت به سرمایه گذاری روی ایده یا کسب و کار شما اشتیاق نشان می دهند. سوال اینجا است که چگونه می توان سایتی طراحی کرد که بتواند توجه سرمایه گذار را به خود جلب کند. توجه به یک سری نکات و ویژگی های مهم شانس شما را برای جذب سرمایه گذار افزایش می دهد. در ادامه برخی از ویژگی های سایت های جذب سرمایه گذار موفق را نام خواهیم برد.

 ویژگی های یک سایت موفق برای جذب سرمایه گذار

سایت های جذب سرمایه گذار
  • داشتن یک صفحه مخصوص برای فرصت های سرمایه گذاری

اگر مشغول راه اندازی سایتی هستید که بتواند سرمایه گذار ها را به خود جذب کند، حتما باید یک صفحه را به این منظور اختصاص دهید. برای هر سایت جذب سرمایه گذاری ضروری است که یک صفحه مخصوص داشته باشد تا دلیل نیاز کسب و کار خود به بودجه را توضیح دهد. به خصوص اگر آن کسب و کار کاملا نوپا است.

سایت های جذب سرمایه گذار موفق در صفحه های مخصوص سرمایه گذاری خود به وضوح توضیح می دهند که مردم به محصولات یا خدمات شما نیاز خواهند داشت. این کار سرمایه گذاری روی کسب و کار شما را منطقی تر نشان می دهد.

همچنین شما می توانید به سرمایه گذاران احتمالی نشان دهید که چرا کسب و کارتان مستحق حمایت مالی خواهد بود. البته دقت کنید که درخواست مستقیم بودجه و کمک مالی باعث می شود که بسیاری از سرمایه گذاران از سرمایه گذاری روی ایده شما پشیمان شوند. به همین دلیل توصیه می شود که تا حد امکان مزایای سرمایه گذاری روی کسب و کار خود را برای آن ها شرح دهید تا این که بخواهید به صورت مستقیم درخواست سرمایه گذاری کنید.

  • طراحی چشمگیر سایت

همه به سایت های با طراحی زیبا و جذاب واکنش مثبت نشان می دهند. به همین دلیل است که بیشتر سایت های جذب سرمایه گذار موفق طراحی بسیار زیبایی دارند. از این رو پیشنهاد می دهیم برای افزایش احتمال جذب سرمایه گذار، زمانی را به طراحی سایت اختصاص دهید.

می توانید برای سایت خود یک طراحی شیک و مینیمال را انتخاب کنید یا می توانید یک سایت با طراحی مدرن و پر جنب و جوش داشته باشید. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که سایت های جذب سرمایه گذاری که طراحی زیبایی دارند، خیلی بهتر از سایت های ساده با طراحی معمولی عمل می کنند و شانس شما را برای جذب سرمایه گذار افزایش می دهند.

برای طراحی سایت ابتدا روی ساختن یک صفحه عالی از سایت تمرکز کنید. سایت شما بهتر است که پیچیدگی زیادی نداشته باشد و فرد بتواند با ورود به آن به راحتی به تمامی قسمت های مهم دسترسی داشته باشد. بعد از آن می توانید با تولید محتوای با کیفیت سرمایه گذاران را به کسب و کار خود جذب کنید.

برای طراحی سایت های جذب سرمایه گذار حتما باید به رقبای موفق خود در این زمینه نیز توجه داشته باشید و از آن ها الهام بگیرید. حتما درمورد روانشناسی رنگ ها و طرح ها نیز مطالعه کنید تا بتوانید به بهترین نحو از آن ها در سایت خود بهره ببرید.

طراحی چشمگیر سایت
  • استفاده از کلمه کلیدی مناسب

راه بعدی برای جذب سرمایه گذار، استفاده از کلمه کلیدی های مناسب است. البته دقت داشته باشید که سایت شما برای جذب سرمایه گذار ها ساخته شده است؛ نه انسان های معمولی. بنابراین اولویت خود را به جذاب بودن محتوا و استفاده از کلمات کلیدی مناسب اختصاص دهید تا در این زمینه موفق عمل کنید. اگر نمی دانید که چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید، می توانید از برنامه Google Keyword Planner کمک بگیرید.

  • تولید محتوای باکیفیت

یکی از ویژگی های مشترک بین همه سایت های جذب سرمایه گذار موفق، تولید محتوای باکیفیت است. بعد از ساخت یک سایت با طراحی جذاب، کار بعدی که باید انجام دهید، تولید محتوای باکیفیت است.

ساخت چنین محتوایی قطعا برای همه چالش برانگیز خواهد بود. اما باید بدانید که ارزش زمان گذاشتن را دارد. محتوای باکیفیتی که تولید می کنید، باید برای مخاطبان شما یعنی سرمایه گذاران احتمالی مفید باشد.

  • سازگاری سایت با موبایل

همان طور که می دانید موبایل ها صفحات کوچک تری نسبت به رایانه های شخصی و لپ تاپ دارند. به همین دلیل طراحی سایت های جذب سرمایه گذار مفید و بهینه برای آن ها کمی چالش برانگیز تر خواهد بود. هر چه سایت شما روی موبایل ها بهینه تر نمایش داده شود، احتمال جذب سرمایه گذار نیز بیشتر خواهد بود. بیشتر سرمایه گذاران در هنگام جست و جو برای فرصت های سرمایه گذاری از دسکتاپ استفاده می کنند. با این حال نباید نسخه موبایل وب سایت را نادیده بگیرید.

سازگاری سایت با موبایل
  • نشان دادن نقاط متمایز نسبت به سایر رقبا

یکی دیگر از نکاتی که باید در ساخت سایت های جذب سرمایه گذار به آن توجه داشت، نمایش عامل تفاوت شما با دیگر استارتاپ ها است. شما باید به سرمایه گذار به وضوح نشان دهید که چرا سرمایه گذاری در استارتاپ شما برای او مفید خواهد بود و چه عاملی شما را نسبت به دیگر کسب و کار منحصر به فرد می کند. بهتر است که عامل تفاوت خود را در یک یا نهایت دو جمله در یک صفحه نشان دهید و سرمایه گذار را به کلیک بر آن تشویق کنید.

جمع بندی

پیدا کردن یک سرمایه گذار برای کسب و کار، به خصوص کسب و کار های کوچک کار ساده ای نخواهد بود. به همین دلیل شما باید راه هایی را که ممکن است منجر به جذب سرمایه گذار شود، امتحان کنید. یکی از بهترین راه ها، استفاده از سایت های جذب سرمایه گذار است. سایت های جذب سرمایه گذار شانس شما را برای پیدا کردن سرمایه افزایش می دهند. برای ساخت و طراحی این سایت باید به یک سری نکات مهم که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، توجه داشت.

نظرات کاربران