فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک

در دنیای امروزی که تبلیغات آنلاین از روش های مهم تبلیغاتی شده است، دو مفهوم مهم آن رپورتاژ آگهی و بک لینک هستند. رپورتاژ آگهی به معنای انتشار آگهی های تبلیغاتی در وب سایت ها و اینترنت است؛ در حالی که بک لینک به ارجاع دادن به وب سایت شما از طریق لینک های داخلی و خارجی از وب سایت های دیگر اشاره دارد. در این مقاله به بررسی این دو مفهوم می پردازیم و فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک را توضیح می دهیم.

بک لینک چیست؟

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک

بک لینک در واقع پیوند سایت شما است که در فوتر یا هر قسمت دیگری از سایت گذاشته می شود و کاربران با کلیک بر آن می توانند به سایت شما هدایت شوند. بک لینک در حوزه سئو بسیار حائز اهمیت است. برخی از مهم ترین اصطلاحاتی که لازم است در رابطه با لینک ها و بک لینک ها بدانید عبارت اند از:

  • بک لینک داخلی

 بک لینک داخلی همان طور که از نامش مشخص است پیوندی از یک قسمت سایت شما است که در صفحه ای دیگر از سایت خودتان قرار داده می شود.

  • لینک ورودی

 لینک ورودی در واقع لینکی است که در سایت دیگری قرار داده می شود و کاربران را به صفحه ای از سایت که شما می خواهید، هدایت می کند.

  • لینک ارجاع

قبل از توضیح درباره فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک بهتر است بدانید که لینک ارجاع کاربران را از طریق ایمیل یا یک سند Word به یک صفحه وب می فرستد.

  • بک لینک خارجی

لینک سازی خارجی در واقع همان نوع اصلی بک لینک است. اگر لینک سایت شما در سایت دیگری قرار داده شود، به آن بک لینک خارجی می گویند.

  • لینک لنگر

 لینک لنگر لینکی است که کاربر با کلیک بر آن می تواند فورا به بخشی از متن دسترسی پیدا کند. این نوع لینک بیشتر برای متن های طولانی به کار برده می شود.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی

پیش از اینکه با فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک آشنا شوید لازم است بدانید که رپورتاژ آگهی چیست.

اولین فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک مربوط به قدمت این دو می شود. اگر کمی به عقب برگردیم، متوجه خواهیم شد که رپورتاژ آگهی حتی قبل از اینترنت نیز ایجاد شده بوده و یکی از قدیمی ترین شیوه های تبلیغات و استراتژی های بازاریابی محسوب می شده است. برای مثال در گذشته شرکت ها یا حتی سیاستمداران به روزنامه ها و مجلات معتبر و بزرگ هزینه ای پرداخت می کردند تا بتوانند مقالات یا حرف هایی را که می خواستند، در روزنامه یا مجله منتشر کنند. با این کار حرف آن ها مانند یک خبر واقعی بیشتر جلب توجه می کرد و مردم کمتر به چشم تبلیغ به آن نگاه می کردند.

رپورتاژ نوعی از تبلیغات است که به شکل محتوا و در ازای پرداخت هزینه در یک سایت پربازدید منتشر می شود. اما تفاوتی که دارد این است که چندان به تبلیغات شباهت ندارد و نحوه نگارش، طراحی و پیاده سازی آن شبیه اخبار، داستان یا یک مقاله درمورد یک موضوع مرتبط با کسب و کار شما است.

در متن رپورتاژ آگهی بیشتر درمورد موضوعات مختلف و مرتبط با کسب و کار شما توضیح داده می شود و متن تبلیغی در آن جایی ندارد. نهایتا می توانید چندین لینک درون متن رپورتاژ قرار دهید. به همین دلیل است که امکان این که افراد از طریق رپورتاژ آگهی به سایت شما جذب شوند، زیاد است؛ بنابراین سعی کنید متن رپورتاژی که می نویسید از ابتدا تا انتها جذاب باشد.

تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی و بک لینک

به قسمت مهم یعنی فرق بک لینک و رپورتاژ آگهی می رسیم. رپورتاژ مزایای بیشتری نسبت به بک لینک دارد. هنگامی که یک رپورتاژ خریداری می کنید، می توانید هر آنچه که می خواهید در یک صفحه کامل از سایت مورد نظر قرار دهید. شما می توانید از طریق نوشتن یک محتوای جذاب مخاطبان را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. همچنین مزیت رپورتاژ این است که لینک هایش دائمی هستند.

این در حالی است که بک لینک تنها در یک قسمت کوچک از سایت قرار می گیرد و تنها فرصت شما برای معرفی کسب و کار فقط یک کلمه است. علاوه بر این بک لینک ها همیشگی نیستند و ممکن است بعد از مدتی جای خود را به لینک دیگری بدهند.

جمع بندی

بک لینک و رپورتاژ آگهی در دنیای بازاریابی و سئو سایت هر دو از مهم ترین عناصر تلقی می شوند. اینکه کدام یک می تواند برای شما بهتر باشد، کاملا به استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد و نمی توان برای همه افراد استراتژی یکسانی را در نظر گرفت. برای آشنایی و انتخاب بهتر بین این دو، در این مقاله سعی کردیم فرق رپورتاژ اگهی و بک لینک و نکات و اصطلاحاتی را که لازم است درموردشان بدانید، توضیح دهیم.

نظرات کاربران