چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم

چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم؟

امروزه یوتیوب به یک پدیده جذاب و البته درآمد زا در جهان تبدیل شده است. زمانی که در سال 2005 اولین ویدئو در یوتیوب آپلود شد، هیچ کس تصور نمی کرد این رسانه اشتراک گذاری ویدیو بتواند تا این اندازه رشد کند و مهم شود. گوگل از همان ابتدا و تنها بعد از 18 ماه فعالیت به پتانسیل یوتیوب پی برد و اعلام کرد که حاضر است 1.65 میلیارد دلار برای آن پرداخت کند. از آن زمان به بعد، قدرت و محبوبیت این رسانه به سرعت افزایش پیدا کرد. تولید محتوا برای این سرویس، قوانین و قواعد خاص خود را دارد که در مقاله پیش رو قصد داریم این قوانین را بررسی کنیم و ببینیم باید چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم . اگر شما هم به این اطلاعات نیاز دارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با محتوای یوتیوب

چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم

برای اینکه بدانیم چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم ، باید با مخاطبان و انواع محتوایی که در این رسانه قرار می گیرد بیشتر آشنا شویم.

یوتیوب به اندازه ای گسترده شده که می تواند ادعا کند دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است. آمار بازدید های این رسانه بسیار خیره کننده است. وجود ماهانه بیش از 2.7 میلیارد کاربر فعال در یوتیوب باعث شده در هر دقیقه، بیش از 500 ساعت محتوا در آن آپلود شود.

حدود 75 درصد از کاربران این رسانه جذاب بزرگسالان هستند که آن را در تلفن همراه خود دنبال می کنند. البته طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده، گروه سنی 15 تا 35  بزرگ ترین بخش کاربران یوتیوب را به خود اختصاص داده است.

اکثر ویدئو های منتشر شده در این پلتفرم به زبان انگلیسی و اسپانیایی است. البته به تازگی مخاطبان ایرانی که به دنبال ویدئو های فارسی هستند نیز رشد قابل توجهی داشته اند؛ بنابراین با توجه به زمان زیادی که افراد صرف تماشای این رسانه در دستگاه های مختلف می کنند، دانستن این موضوع که چه محتوایی برای یوتیوب تولید کنیم ، اهمیت بسیاری پیدا می کند. آنطور که به نظر می رسد، مردم ویدئو های متنوعی را در این رسانه دنبال می کنند و هدف اصلی آن ها پیدا کردن یک راه آسان برای تماشای موزیک ویدئو های جدید و ولاگ های مختلف است.

بازاریابان و صاحبان کسب و کار، این رسانه را فرصتی برای ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان می دانند.

بهترین محتواهایی که می توان برای یوتیوب تولید کرد چیست؟

بهترین محتواهایی که می توان برای یوتیوب تولید کرد چیست؟

از آنجایی که امروزه رقابت در این رسانه محبوب بسیار زیاد است، دانستن این موضوع که چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم ، بسیار مهم است.

از جمله بهترین و پر بازدید ترین ویدئو های این رسانه اجتماعی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ویدئو های بامزه از حیوانات

تقریبا هیچ کس نمی تواند تصاویر ضبط شده یک حیوان بامزه و خنده دار را نادیده بگیرد. اغلب افراد عاشق دیدن حیوانات بامزه هستند؛ مخصوصا زمانی که کار های غیرعادی انجام می دهند.

امروزه یوتیوب سهم قابل توجهی از ویدئو های حیوانات بامزه را به خود اختصاص داده است و این تصاویر در کانون توجه اکثر مخاطبان قرار دارد.

 2. بررسی بازی های ویدئویی

اگر از من بپرسید چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم که بازدید بالایی داشته باشد، قطعا خواهم گفت:«بررسی و دادن اطلاعات جالب در مورد بازی های ویدئویی.»

این سبک از محتوا به اندازه ای محبوب است که در حال حاضر کانال ها و وب سایت های اختصاصی برای آن وجود دارد.

3. ویدئو های How To

ویدئو های How To یا چگونه انجام دادن نیز از جمله محبوب ترین ویدئو هایی هستند که در یوتیوب مورد جستجو قرار می گیرند. امروزه ویدئو های How To آنقدر در یوتیوب زیاد هستند که احتمالاً روش انجام هر کاری که فکرش را کنید در آن پیدا می شود.

4. ویدئو بررسی محصول

مورد دیگری که می توان در پاسخ به سوال چه محتوایی برای یوتیوب تولید کنیم ، به شما پیشنهاد دهیم، ویدئو بررسی محصول است. امروزه تقریبا همه مردم قبل از قطعی کردن خرید خود به اینترنت مراجعه می کنند و به دنبال اطلاعات کاملی برای بررسی دقیق محصول مورد نظر خود هستند. به همین علت ویدئو های بررسی و آنباکسینگ محصول در یوتیوب طرفداران بسیاری دارد.

5. ویدئو های مربوط به افراد مشهور

علاقه‌ مندی مردم به شنیدن و دنبال کردن  شایعات در مورد افراد مشهور، موضوع جدیدی نیست. سال هاست که مردم این اطلاعات را از طریق روزنامه، تلویزیون و سایر رسانه ها دنبال می کنند. اصلا جای تعجب نیست که ویدئو های این چنینی در یوتیوب نیز بازدید بالایی داشته باشد.

محتوای یوتیوب

6. ولاگ

گزینه بعدی که یک متخصص در پاسخ به این سوال که چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم پیشنهاد می کند، ولاگ است.

ولاگ ها نمونه ای از دفتر خاطرات قدیمی بر پایه اینترنت هستند که می توانند تنوع بسیاری داشته باشند. در حال حاضر افراد به جای نوشتن خاطرات خود در یک دفتر کوچک سعی می کنند تجربه های خود را به صورت ویدئو و در قالب ولاگ، در یوتیوب به اشتراک بگذارند.

7. ویدئو های کمدی و خنده دار

ویدئو های کمدی یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین ویدئو های این سرویس هستند که خیلی سریع در سایر رسانه های اجتماعی نیز پخش می شوند؛ بنابراین اگر در این فکر هستید که چه محتوایی در یوتیوب به اشتراک بگذاریم تا بازخورد جهانی داشته باشد، سراغ ویدئو های کمدی و خنده دار بروید.

8. ویدئو های گردش و خرید کردن

بسیاری از افراد از تماشای کسانی که در حال خرید هستند لذت می برند و در اغلب مواقع با آن ها هم ذات پنداری می کنند. بنابراین اگر برای تولید محتوا در یوتیوب به دنبال ایده جالبی هستید، می توانید به فروشگاه های مختلف مراجعه کنید و علاوه بر خرید، یک ویدئو جذاب بسازید. این سبک از ویدئو ها اغلب در دسته زیبایی، مد و سبک زندگی قرار می گیرد.

جمع بندی

یوتیوب امروزه به یکی از جذاب ترین و پر بازدید ترین رسانه های ویدئویی سراسر جهان تبدیل شده است. خوشبختانه ایده های بسیاری مانند ولاگ، بررسی محصول، ویدئو های کمدی، ویدئو از حیوانات بامزه، ویدئو های How To و… وجود دارد که می توانید از آن ها برای ساخت ویدئو های یوتیوبی خود استفاده کنید. این ایده ها کمک می کنند تا بدانیم چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم و چطور نظر بازدید کنندگان را به خود جلب کنیم.

نظرات کاربران