کسب و کار ها بعد از کرونا

بازگشت به روال عادی، بعد از کرونا

با همه گیری کرونا خیلی از کسب و کارهای دنیا را مجبور به تعطیلی کسب و کارشان شدند و برای مدتی طولانی یا به صورت دورکاری مشغول به فعالیت شدند یا در کل کرکره کسب و کارشان پایین کشیده شد. حالا کسب و کارهایی که زنده مانده اند بعد از کرونا چطور باید به فعالیت خود ادامه بدهند؟

قبل از هرچیزی، احیای مجدد کسب و کار کوچک نیاز به زیرکی و سخت کوشی دارد. از استراتژی های این مطلب از بیزون استفاده کنید تا بعد از کرونا بتوانید دوباره کسب و کارتان را سرپا نگه دارید:

برای کسب و کار بعد از کرونا ، از خانواده خود کمک ببگیرید

بسیاری از کسب و کار کوچک دارای پیوندهای خانوادگی قوی هستند. خانواده ها از طریق ضخیم و نازک از کارآفرینان در کارهای تجاری خود حمایت می کنند. در این زمان بحران ، این حمایت بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

می توانید بعد از کرونا از خانواده خود در احیای کسب و کارتان کمک بگیرید. البته این موضوع در شرایطی پیش می آید که مجبور به اخراج کارکنان شده اید و از پس بازگرداندن نیروی کاری برنمی آیید. خواهرتان می تواند مسئولیت تلفن ها را برعهده بگیرد، پسرخاله برایتان بسته ها را جابجا کند و با این راهکار کسب و کار را زنده نگه دارید. هرچه از نظر جسمی و عاطفی از اعضای خانواده کمک بیشتری بگیرید ، زودتر می توانید مسائل را به مسیر درست برسانید. وقتی موعدش رسید ، حتماً لطف آنها را جبران می کنید.

 کسب و کار بعد از کرونا

بازنگری در خرید

با کاهش درآمد، کسب و کارهای کوچک در همه جا به دنبال کاهش هزینه ها هستند. متأسفانه ، یکی از بهترین راه ها برای این کار – خرید عمده لوازم – معمولاً امکان پذیر نیست.

اینجا همان جایی است که خرید گروهی وارد می شود. می توانید با چند کسب و کار دیگر که رقیب محسوب نمی شوند هماهنگ کنید و به صورت شریکی خیلی از محصولات مورد نیاز را عمده بخرید.

 

ایمنی را در اولویت قرار دهید

قطعا بعد از کرونا و فعالیت دوباره تان، دلتان نمی خواهد دوباره چنین شرایطی برایتان پیش بیاید. همه گیری کرونا به اندازه کافی بد بود. کسب و کارهای کوچک می توانند با اولویت بندی ایمنی، سهم خود را برای جلوگیری از این کار انجام دهند. استفاده مناسب استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و همچنین وضع قانون برای رعایت کردن مشتری ها به ایمنی راهکار مناسبی تا رفع کامل این شرایط است.

بسیاری از مصرف کنندگان می خواهند به حالت عادی برگردند اما هنوز نگرانی های طولانی درباره Covid-19 دارند. با ارائه یک تجربه ایمن برای همه مشتریانی که وارد درهای شما می شوند، خیالشان را راحت کنید.

البته یادتان باشد که ابعاد دیگر ایمنی خرید اینترنتی را برای مشتریانتان در نظر داشته باشید و آن را به دست فراموشی نسپارید.

 

از کارمندان مراقبت کنید

استخدام و آموزش پر هزینه است. کارکنان شما زمان زیادی صرف رشد کسب و کارتان کرده اند. به همین دلیل است که باید تلاش کنید تا کارمندان خود را حفظ کنید و دوباره به کار بگیرید. تجربه و دانش شرکت برای بازگشت شما به روال عادی حیاتی است.

 

 کسب و کار بعد از کرونا

چشم انداز کسب و کار خود را تغییر دهید

بعد از کرونا مسیر کسب و کارتان را بازبینی کنید. به جای اینکه دنبال پیشرفت و گسترش باشید ، به دنبال تثبیت خود باشید. اگر میزان فروش شما کم شده است ، خدمات حاشیه سود خود یا تحویل سفارشات آنلاین درب منزل را ارتقا دهید. برای کمک به بهبود جریان های از دست رفته درآمد و افزایش خرید مشتری از کسب و کار، اهداف کوچکتر و قابل دستیابی تعیین کنید تا بتوانید کارمندان تعدیل شده خود را دوباره استخدام کنید. فراموش نکنید که بازگرداندن نیروهایی که با کار در منزل فعالیت خود را انجام داده اند نیازمند برنامه ریزی و دقت است تا با مقاومت رو به رو نشود.

 

به دنبال تامین بودجه باشید

تعطیلی ها برای کسب و کارهای کوچک هزینه های هنگفتی به همراه داشت و آنها را از تعادل خارج کرد. به همین دلیل بعد از کرونا هم بسیاری از سازمان ها اکنون با کسری بودجه کار می کنند.

دنبال راه هایی برای پیدا کردن اسپانسر و سرمایه گذار باشید و ببینید چه راهکاری می توانید برای تامین بودجه پیدا کنید.

 

از فناوری بهره بگیرید

هنگامی که بسیاری از فعالیت ها توسط COVID-19 متوقف شد ، اینترنتی به قطبی اصلی برای چاره اندیشی مبدل شد. فضای دیجیتال این اجازه را به معلمان داد تا با دانش آموزان در ارتباط باشند، کارمندان برای کار در خانه فرصت داشته باشند و خرید مایحتاج به طور اینترنتی تهیه شود.

در این زمان نباید قدرت موتورهای جست و جو و فعایلت های اینترنتی را دست کم بگیرید. بعد از کرونا هم این روند ادامه پیدا می کند و تا جایی که امکان دارد برای بالا رفتن سایت خود تلاش کنید. تولید محتوا و سئو را پیش بگیرید و در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید.

 

همدلی داشته باشید

کل مردم از Covid-19 دچار ضرر شده اند.  است. صاحبان کسب و کاری که همشهری شما هم هستند شرایطی مشابه شما دارند. سعی کنید انصاف را رعایت کنید و تا حد امکان همدلی داشته باشید. می توانید کسب و کارهای اطراف خود را با هم متحد کنید تا به طور همزمان آنها و کسب و کار خود را تقویت کنید.

 

برای کمک به کسب و کارتان و بالا رفتن رتبه سایت خود در موتورهای جست و جو با تیم بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران