Best practice چیست

Best practice چیست؟

best practice چیست؟ best practice مجموعه ای از وظایف هستند که برای کمک و بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتور های جستجو طراحی و قابل استفاده شده اند. یکی متداول ترین و بهترین روش های که موتور های جستجو بر اساس آن بهینه می شوند، بهینه سازی کلمات کلیدی و ایجاد بک لینک به یک سایت است. در این مقاله هشت راه برای راهنمای شما در مورد بهینه سازی سئو نوشته شده است.

  1. تگ عنوان

Best practice چیست

اولین مورد برای اینکه بدانیم best practice چیست، یاد گرفتن تگ عنوان است. این یکی از مهمترین عواملی است که برای سئو داخلی سایت استفاده می شود.

تگ عنوان در سایت به موتور های جستجو نشان می دهد که سایت شما در مورد چه موضوعی مقاله یا محتوا دارد و اینکه سایت شما با آن کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط است یا خیر. سپس در جستجو گوگل اگر کاربر آن عبارت مورد نظر را جستجو کرده باشد به صورت برجسته در صفحه نتایج جستجو لینک سایت شما نمایان می شود. این کار باعث می شود سایت بازدید بیشتری داشته باشد.

فرض کنید میخواهید برای ((طراحی وب تهران)) کار سئو انجام دهید ، برچسبی که در سایت قرار می گیرد باید به عنوان مثال اینگونه باشد:

طراحی و توسعه وب تهران / رسانه مداری

best practice چیست و چگونه در تگ عنوان از آن استفاده کنیم:

برچسب ها باید به این شکل باشند:

. کلمه کلیدی اصلی-کلمه کلیدی ثانویه / نام تجاری

. از یک خط تیره بین کلمات کلیدی و یک خط دیگر در انتها قبل از نام تجاری خود استفاده کنید.

. به هیچ عنوان از تگ های تکراری استفاده نکنید.

. سعی کنید برچسب های شما از 55 کاراکتر کمتر باشد همچنین حتما فاصله مناسب را برای آنها رعایت کنید.

  1. توضیحات متا

Best practice چیست

دومین مرحله برای اینکه بدانیم best practice چیست، داشتن توضیحاتی برای متا است. اگرچه این مورد در رتبه بندی موتور های جستجو (سئو) اهمیت چندانی ندارد اما در جذب مخاطب برای ورود به سایت شما بسیار مفید هستند. در توضیحات متا باید از کلمات کلیدی درستی استفاده کنید و در عین حال باید به گونه ای باشد که کاربر مشتاق شود تا از سایت شما بازدید کند.

همانند تگ های عنوان ، SERP کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند را برجسته میکند که این کار موجب می شود شانس این که فرد از سایت شما بازدید کند بالا برود.

best practice چیست و چگونه از آن در متا استفاده کنیم:

  • توضیحات معقولانه ای برای قسمت متا بنویسید تا کاربر مشتاق به بازدید از سایت شود.
  • همیشه سعی کنید توضیحات متا از 150 تا 160 کاراکتر بیشتر نشود و بین این دو باشد.
  • از توضیحات اضافه و تکراری در متا خودداری کنید.
  • از نقل قول یا هیچ کاراکتری غیر از آلفا(alpha) استفاده نکنید. (زیرا گوگل توضیحات غیر از متا را حذف می کند و نادیده می گیرد.)
  1. محتوا با کلمات کلیدی هدفمند

محتوا با کلمات کلیدی هدفمند

سومین مرحله برای اینکه بدانیم best practice چیست ، داشتن محتوا با کلمات کلیدی هدفمند است. پس از همه بروزرسانی های گوگل، از این پس برای داشتن سئو خوب باید محتوا منحصر به فرد باشد و محتوا و مقاله های سایت شما باید به هم مرتبط باشد. برای مثال اگر چندین مقاله و محتوا مشابه به هم و تقریبا یکسان دارید و یا اگر مقاله هایی دارید که از سایت دیگران برداشته شده است امکان دارد که حتی توسط گوگل جریمه شوید. در ضمن بعد از آن سئو سایت شما به شدت افت خواهد کرد.

پس اگر می خواهید سئو خوبی داشته باشید و قوانین گوگل را رعایت کنید باید محتوای متفاوت و کپی نشده از وب سایت های دیگر داشته باشید.

best practice چیست و چگونه از آن در محتوا با کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنیم:

  • محتوایی ایجاد کنید که با کلمات کلیدی شما حتما همخوانی داشته باشد.
  • از عبارت کلیدی فقط 4 بار در محتوا و مقاله خود استفاده کنید. (اما در استفاده از آن سوء استفاده نکنید.)
  • لینک هایی از صفحات دیگر در وب سایت خود که به این صفحه بر می گردند اضافه کنید. (لینک داخلی اضافه کنید)
  • آخرین مورد از اینکه best practice چیست، داشتن بخش محتوا با کلمات کلیدی هدفمند است که سعی کنید محتوای منحصر به فرد برای هر موضوع ایجاد کنید. (اعلامیه مطبوعاتی، وبلاگ ها، پست های وبلاگ مهمان و …).اگر یک بیانیه مطبوعاتی ارسال می کنید، آن بیانیه را عینا در سایت خود کپی نکنید. مقاله های دیگران را کپی نکنید زیرا موتورهای جستجو متوجه آن می شوند و شما را جریمه می کنند و سئو سایت شما را پایین خواهند آورد.
  1. تگ های header و عبارات کلیدی

تگ های header و عبارات کلیدی

چهارمین مرحله برای اینکه بدانیم best practice چیست، تگ header است. تگ header که به عنوان تگ h1 نیز شناخته می شود، بسیار شبیه به موضوع مقاله شما است. در تگ header فقط یک بار می شود از این نوع عنوان می توان استفاده کرد. در صورت وجود چندین بخش، می توانید از تگ های h2 (هدر دوم) استفاده کنید.

best practice چیست و چگونه از آن در header استفاده کنیم:

فقط یک بار از عبارت کلیدی خود در تگ h1 استفاده کنید.

از تگ های h1 در صفحاتی که می خواهید ترافیک منحصر به فردی را به آن ها هدایت کنید (صفحه سئو) استفاده کنید.

اگر چندین بخش وجود دارد از تگ h2 استفاده کنید و همه بخش ها را در h1 قرار ندهید.

  1. لینک داخلی صفحه با anchor text

پنجمین مرحله برای اینکه بدانیم best practice چیست ، لینک داخلی صفحه با anchor text است. لینک داخلی یک لینک دقیقا از همان سایت است که به صفحه دیگری کاربر را هدایت می کند. لینک داخلی بسیار مهم است زیرا کلمات کلیدی را تقویت می کند. لینک داخلی باعث می شود کاربر و ربات های موتور جستجو در سایت جستجو کنند. همچنین با لینک داخلی می توان به موتور های جستجو صفحات مربوط به عبارت کلیدی را نشان داد.

لینک داخلی صفحه با anchor text

best practice چیست و چگونه در لینک داخلی از آن استفاده کنیم:

سعی کنید در اکثر اوقات برای لینک داخلی کلمه مناسبی را برای قرار دادن لینک انتخاب کنید. به عنوان مثال در عبارت “ما طیف گسترده ای از خدمات طراحی وب را ارائه می دهیم برای خدمات اینجا را کلیک کنید.” سعی کنید لینک را در کلماتی مانند اینجا را کلیک کنید قرار ندهید و آن را روی کلمه مرتبط مانند “طراحی وب” قرار دهید که کاربر پس از کلیک بر روی آن به صفحات طراحی وب هدایت شود.

نظرات کاربران