تولید محتوای فصلی

با تولید محتوای فصلی به کسب و کار خود رونق ببخشید!

تعطیلات زمان خوبی برای رشد اقتصادی بسیاری از مشاغل است. علاوه بر تعطیلات، گاهی اوقات در زمان های خاص دیگری از سال شغل شما رونق بیشتری خواهد داشت و فروش شما چند برابر خواهد شد. به مشاغلی که وضعیت این چنینی دارند، مشاغل فصلی می گویند. اگر شغلی دارید یا در صنعتی کار می کنید که به اصطلاح فصلی است، خوب است که با تولید محتوای فصلی آشنا شوید؛ زیرا اگر روز های رونق کارتان را از دست بدهید، درآمد قابل توجهی را هم از دست خواهید داد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با اهمیت تولید محتوای فصلی بیشتر آشنا شوید.

محتوای فصلی چیست؟

گاهی رویدادی در تاریخ خاصی برای شغل شما اتفاق می افتد. محتوایی که بر این رویداد ها و موضوعات در زمان وقوعشان تمرکز می کند، محتوای فصلی است. مثلا فرض کنید که شما ارائه دهنده بیمه درمانی هستید. در ماه هایی از سال احتمالا ترافیک کاری شما بیشتر خواهد شد. در همین زمان ها، اگر محتوای موثر هم تولید کنید قطعا مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. فرض کنید شغلی در راستای تجارت الکترونیک دارید. در این شرایط در روز هایی مانند جمعه سیاه و مناسبت های این چنینی، تولید محتوای مرتبط با آن روز، در پیشرفت شغل شما موثر است.

اگر صنعت شما فصل رونق خاصی دارد، این به شما کمک می کند تا تقویم محتوایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا توسعه کسب و کار شما زود تر اتفاق بیفتد.

محتوای همیشه سبز (Evergreen) در مقابل محتوای فصلی

تولید محتوای فصلی

محتوای همیشه سبز وابسته به زمان خاصی از سال نیست و همیشه مفید است. برای مثال محتوایی درباره حساسیت به بادام زمینی، یک محتوای همیشه سبز است؛ زیرا افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند در تمام طول سال و در هر حالتی ممکن است این محتوا را بخوانند. در حقیقت تولید محتوای همیشه سبز یک اقدام طولانی و همیشگی است؛ اما تولید محتوای فصلی به یک نیاز فوری می پردازد.

اهمیت محتوای فصلی چیست؟

تولید محتوای فصلی نشان می دهد که برند شما به روز است و با رویداد ها و اتفاقات روز پیش می رود. در چنین حالتی مخاطبان بیشتری هم جذب کسب و کار شما می شوند و سود کارتان افزایش می یابد. تولید نکردن محتوای فصلی به خصوص زمانی که کسب و کار شما فصلی است، به مخاطبان و مشتریان این حس را القا می کند که شما و کارتان به روز نیستید.

در حقیقت تولید محتوای فصلی یک استراتژی خوب برای مارکتینگ یا بازاریابی است. با این نوع از تولید محتوا مشتریان فعلی خود را وفادار به برندتان نگه می دارید. مخصوصا هنگامی که بدانند شما زمان های خاصی از سال را تبلیغات می کنید یا آفر های خاصی ارائه می دهید. این روند به جذب مشتریان جدید هم کمک می کند.

چالش های تولید محتوای فصلی

چالش های تولید محتوای فصلی
  1. تولید محتوای فصلی نیازمند سازماندهی شما و تیمتان است. باید از زمان تولید محتوا مطمئن باشید تا با برنامه ریزی درست، محتوای شما به موقع به دست مخاطبان برسد.
  2. باید برای رقابت تبلیغاتی زحمت زیادی بکشید. مطمئن شوید که محتوای شما دیده می شود و مخاطب بیشتری را به همراه دارد.
  3. از تمام امکانات خود برای کمک به محتوای فصلی استفاده کنید. تمام تمرکز خود را روی شبکه های اجتماعی نگذارید و از ایمیل مارکتینگ، ویدیو، وبلاگ و… هم استفاده کنید.
  4. اگر به دنبال تولید محتوا و در نهایت فروش فصلی هستید، اهدافتان را از قبل مشخص کنید تا با آنالیز درست، محصولات پر فروش خود در زمان مشخص را شناسایی کنید.
  5. خلاقیت جزء فراموش نشدنی رشد کسب و کار شماست. خلاقیت را کنار نگذارید!

چگونه محتوای مفید داشته باشیم؟

برای پیدا کردن محتوای فصلی مناسب در قدم نخست به سراغ رقبایتان، ترند ها و هشتگ های پر بازدید بروید. شما می توانید از محتوای دیگران و شیوه تبلیغات آن ها الهام بگیرید.

در جمع آوری اطلاعات جامعه هدف کوشا باشید. محتوای تولیدی، تبلیغ مد نظر و کالای شما گاهی مناسب یک گروه خاص است و همه جامعه هدف و همه مشتریان را در بر نمی گیرد. با توجه به این موضوع بهتر است جامعه هدف خاص خود را شناسایی کنید و از نیاز های آن ها آگاه شوید.

به نظر های مخاطبان خود درباره محتوا های فصلی سال های قبلتان توجه کنید. آنالیز تولید محتوای فصلی سال های قبل، به رشد امسال شما کمک می کند.

جمع بندی

اگر یک کسب و کار فصلی دارید، تولید محتوای فصلی بهترین ابزار برای رونق کسب و کار شماست. رویداد های خاص و زمان هایی که مشتری و فروش بیشتری دارید را شناسایی کنید و با برنامه ریزی قبلی برای آن تاریخ های خاص محتوا تولید کنید. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اهمیت تولید محتوای فصلی و چالش های تولید محتوا آن آشنا کنیم. امیدواریم با این نوع از محتوا مشتریان قبلی خود را نگه دارید و مشتریان جدیدی را هم جذب کنید.

نظرات کاربران