محتوای کوتاه و بلند

محتوای کوتاه یا بلند ؛ کدام یک بهتر است؟

محتوا یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی است. محتوا می تواند به صورت بلند نوشته شود یا کوتاه باشد. برخی از افراد می گویند که هر چه یک محتوا طولانی تر باشد، احتمال موفقیت آن بیشتر است. برخی دیگر نیز می گویند برای به موفقیت رسیدن محتوای تولید شده حداکثر باید 2000 کلمه باشد. هر دو این حرف ها درست هستند. زیرا محتوای کوتاه و بلند اگر در جای مناسب استفاده شوند، می توانند نتایج بسیار خوبی داشته باشند. ما در این مقاله درمورد این دو نوع محتوا توضیح داده ایم.

محتوای کوتاه چیست؟

محتوای کوتاه به محتوایی گفته می شود که معمولا کمتر از 1200 کلمه است. بسیاری از بازاریاب ها نیز حداکثر تعداد کلمات یک محتوای کوتاه را ۱۰۰۰ کلمه می دانند. محتوا های کوتاه معمولا به حوزه خاصی از یک موضوع می پردازند و خیلی سریع و کوتاه درمورد آن حرف می زنند. به همین دلیل معمولا خیلی عمیق و جزئی به جزئیات نمی پردازند. این نوع محتوا ها معمولا به صورت پست های کوتاه وبلاگ، مقالات خبری، اینفوگرافیک، محتوا های شبکه های اجتماعی و ایمیل منتشر می شوند.

برای مقایسه محتوای کوتاه و بلند باید گفت که خواندن محتوای کوتاه برای مخاطبان خیلی سنگین و سخت نیست؛ زیرا خواندن آن زمان زیادی نمی برد و محتوا نویسان در زمان نسبتا کوتاهی آن را تولید می کنند.

هدف اصلی محتوای کوتاه انتقال سریع و موثر در یک متن کوتاه برای مخاطب است. برای مثال محتوا هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، نوعی محتوای کوتاه هستند. محتوا های کوتاه اگر در موقعیت های مناسب استفاده شوند، می توانند بسیار کارآمد و موثر باشند.

محتوای بلند چیست؟

محتوای کوتاه و بلند

برای اینکه بهتر بدانید محتوای کوتاه و بلند چیست خوب است بگوییم که محتوای بلند به محتوایی گفته می شود که معمولا بیشتر از 1200 کلمه است. محتوا های بلند معمولا به صورت تخصصی نوشته می شوند و موضوع خاصی را به طور کامل همراه با جزئیات توضیح می دهند. محتوا های طولانی معمولا در وبلاگ ها، پی دی اف ها، وبینار ها و رویداد های الکترونیکی منتشر می شوند.

برای مقایسه محتوای کوتاه و بلند باید گفت محتوای بلند محتوایی است که درمورد موضوع خاصی به طور کامل توضیح می دهد و هدف آن نگاه کوتاه و گذرا نیست؛ بلکه هدف مخاطبانی هستند که به دنبال یادگیری یک موضوع به طور کامل هستند و یا اینکه در رابطه با موضوع اطلاعات بیشتری می خواهند.

تولید محتوای بلند آسان و ساده نیست و نوشتن آن زمان می برد. به همین دلیل برای تولید این مدل محتوا باید زمان و منابع قابل توجهی صرف شود؛ زیرا فواید محتوای بلند در دراز مدت مشخص می شوند.

محتوا های بلند یکی از اصلی ترین قسمت های سئو سایت شما شناخته می شوند. به همین دلیل است که در تولید این محتوا ها باید دقت زیادی داشت؛ زیرا می تواند روی جذب ترافیک و ایجاد سرنخ برای جذب مشتری بسیار مهم باشد.

کوتاه یا بلند بودن محتوا چقدر مهم است؟

کوتاه یا بلند بودن محتوا چقدر مهم است؟

انتخاب محتوای کوتاه و بلند سوالی است که بین سئوکاران و بازاریابان محتوا زیاد پرسیده می شود. پاسخ بسیار ساده است. طول محتوای شما اهمیت زیادی دارد؛ اما به این معنی نیست که هر چه محتوای شما طولانی تر باشد، کیفیت آن بیشتر و بهتر است.

برای انتخاب تولید محتوای کوتاه و بلند ابتدا باید هدف خود را از تولید محتوای مورد نظر مشخص کنید. این تعیین هدف به شما کمک می کند تا بهتر طول محتوای خود را مشخص کنید.

علاوه بر این ها بسیاری از فاکتور ها هستند که می توانند بر بلند بودن یا کوتاه بودن یک محتوا تاثیر بگذارند. برای مثال وقتی صحبت از بدست آوردن بک لینک می شود، در اکثر اوقات پست های کوتاهی که در وبلاگ ها منتشر می شوند، بهترین انتخاب هستند.

اما اگر هدف شما جذب ترافیک و جستجوی ارگانیگ است، بهترین انتخاب محتوا های بلند هستند. هدف از این انتخاب تنها به دلیل تعداد کلمات نیست. برای رسیدن به صدر نتایج باید محتوای شما به طور کامل و دقیق درمورد یک موضوع توضیح داده باشد. معمولا نتایجی در صدر جستجو قرار می گیرند که به طور کامل درمورد یک مسئله توضیح داده باشند تا بتوانند به کاربری که دنبال جواب است پاسخ کاملی بدهند.

برای اینکه بتوانید در کار خود موفق شوید، هرگز روی تولید محتوای طولانی تمرکز نکنید. همیشه سعی کنید قالبی برای محتوا انتخاب کنید که بسته به موضوع مناسب باشد و بتواند به اهداف و سوال های کاربران پاسخ دهد.

مزایا و معایب محتوای کوتاه و بلند

مزایا و معایب محتوای کوتاه و بلند

محتوای کوتاه و بلند هر کدام مزایا و معایبی دارند. در این قسمت برخی از آن ها را نام خواهیم برد.

مزایای محتوای کوتاه

  • تولید سریع با منابع کمتر در زمان کوتاه تر
  • خواندن سریع تر و بهینه سازی بهتر برای مرورگر های روی موبایل
  • مناسب برای مخاطبانی که توجه کمی به محتوا دارند

معایب محتوای کوتاه

  • دشوار بودن پرداخت کامل به موضوع
  • سبز نبودن محتوای کوتاه ( یعنی به مرور زمان بازدهی خود را از دست خواهد داد.)

مزایای محتوای بلند

  • کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو
  • امکان قرار دادن کلمات کلیدی بیشتر
  • سبز بودن و بازدهی داشتن در مدت طولانی

معایب محتوای بلند

  • نیاز به زمان و منابع بیشتری برای نوشتن آن
  • دشواری نمایش این محتواها در تلفن های همراهی که صفحه نمایش کوچکی دارند

جمع بندی

تولید محتوا یکی از مهم ترین کار ها برای کسب ترافیک ارگانیگ و بازاریابی است. تولید محتوا کار ساده ای نیست و چالش های بسیار زیادی برای انجام آن هست. یکی از این چالش ها انتخاب تولید محتوای کوتاه و بلند است. برای اینکه بهتر بدانید کدام یک از این دو مدل محتوا برای شما مناسب تر است، درمورد ویژگی های هر کدام و مزایا و معایب هر دو توضیح دادیم.

نظرات کاربران