کلمه کلیدی آدم خوار

کلمه کلیدی آدم خوار چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

اکثر تیم های دیجیتال مارکتینگ برای رتبه بندی محتوای خود در serp بهینه سازی کلمات کلیدی را انجام می دهند. به همین دلیل استفاده از کلمات کلیدی یکسان در چندین صفحه برای افزایش شانس رتبه بندی می تواند برای هر کسی وسوسه انگیز باشد. با این حال اگر پست های شما برای کلمه کلیدی مشابه با هم رقابت کنند، نتیجه معکوس می شود. این جاست که آدم خواری کلمه کلیدی اتفاق می افتد. این اتفاق نه تنها برای خوانندگان گیج کننده است بلکه برای سئو سایت شما مضر است. در این مقاله می خوانید که کلمه کلیدی آدم خوار چیست، چرا برای سئو مضر است، چگونه کلمه کلیدی آدم خوار را پیدا کنید و مشکل را برطرف کنید.

کلمه کلیدی آدم خوار چیست؟

کلمه کلیدی آدم خوار (آدم خواری کلمات کلیدی یا keyword canibalisation (کلمه کلیدی مشابهی است که چندین صفحه در یک وبسایت آن کلمه کلیدی را دارند. این کلمات کلیدی با یکدیگر رقابت می کنند تا به عملکرد ارگانیک سایت آسیب برسانند. برای مثال فرض کنید ما دو صفحه درمورد «تولید محتوا» داریم. این کلمه کلیدی آدم خوار است. وجود آن دو صفحه با هم عملکرد ارگانیک سایت را دچار اختلال می کند.

کلمه کلیدی آدم خوار چگونه به سئو شما آسیب می زند؟

کلمه کلیدی آدم خوار

کلمه کلیدی آدم خوار می تواند عواقب فاجعه باری برای سئو سایت داشته باشد. بعضی از این عواقب عبارتند از:

  1. کاهش اعتبار صفحه

با کلمات کلیدی آدم خوار به جای داشتن یک صفحه بسیار معتبر، CTR خود را بین چندین صفحه مرتبط تقسیم می کنید. درواقع شما یک صفحه را رقیب صفحات دیگر خود کرده اید.

  1. کاهش ارزش صفحه توسط گوگل

کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین راه هایی هستند که به گوگل کمک می کنند تا بفهمد صفحات ما درمورد چیست. اگر همه کلمات کلیدی شما یکسان باشند، گوگل سعی می کند بفهمد کدام صفحه مناسب تر است و اگر محتوای دو صفحه خیلی شبیه هم باشد، ممکن است گوگل اشتباه کند.

  1. هدر دادن بودجه خزش

بودجه خزش شما تعداد دفعاتی است که یک خزنده موتور جسجو در یک بازه زمانی مشخص در وبسایت شما می خزد. داشتن چندین صفحه اختصاص داده شده به یک کلمه کلیدی منجر به خزیدن و ایندکس شدن صفحاتی می شود که موردنیاز نیستند.

  1. کاهش نرخ تبدیل

به ناچار یکی از صفحات که کلمه کلیدی آدم خوار دارد، نرخ تبدیل بهتری خواهد داشت. به جای اینکه بازدیدکنندگان جدید را فقط به یک صفحه هدایت کنید، مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

 چگونه کلمه کلیدی آدم خوار را پیدا کنیم؟

چگونه کلمه کلیدی آدم خوار را پیدا کنیم؟
  1. یک ممیزی محتوا انجام دهید

پیدا کردن کلمه کلیدی آدم خوار باید با ممیزی محتوا نسبتا آسان باشد. مگر اینکه سایت شما مقالات زیادی داشته باشد.

  1. به رتبه بندی ها نگاه کنید

برای این کار می توانید از ابزار Site Explorer استفاده کنید. ابتدا دامنه خود را وارد کنید. به قسمت گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید. سپس کلمه کلیدی را وارد کنید. روی منوی سابقه رتبه بندی کلیک کنید.

  1. در گوگل جستجو کنید

به گوگل سر بزنید و این عبارت را جستجو کنید:

Site:   “کلمه کلیدی” آدرس وبسایت

با این ترفند می توانید تمام صفحات مربوط به آن موضوع را در سایت خود ببینید.

  1. در سایت خود جستجو کنید

اگر سایت وردپرس دارید، می توانید کلمه کلیدی موردنظر را در سایت جستجو کنید.

چطور مشکل کلمه کلیدی آدم خوار را رفع کنیم؟

چطور مشکل کلمه کلیدی آدم خوار را رفع کنیم؟

راه های مختلفی برای رفع مشکل کلمه کلیدی آدم خوار هست. مراحل زیر را انجام دهید تا بفهمید کدام استراتژی برای شما بهتر است.

  1. بهینه سازی محتوا

اگر چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی شوند، لازم است بهینه سازی محتوا را انجام دهید. برای این کار می توانید کلمات کلیدی را کمتر کنید یا آن ها را تغییر دهید و ساختار مجدد محتوایی ایجاد کنید.

  1. حذف برخی از پست ها

گاهی اوقات بهینه سازی به شما کمکی نمی کند و برای رفع مشکل کلمه کلیدی آدم خوار مجبور می شوید که بعضی از محتوا ها را حذف کنید. البته اگر هر دو پست ترافیک ارگانیک خوبی دارند و نرخ تبدیل سایت شما را بیشتر می کنند، این کار را انجام ندهید. بدیهی است که باید پستی را حذف کنید که ترافیک ارگانیک کمتری دارد و حذف آن به رتبه بندی شما آسیب نمی زند.

  1. ادغام محتوا

اگر دو یا چند پست برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند و نمی خواهید آن ها را حذف کنید، بهتر است آن ها را ادغام کنید.

جمع بندی

هر چقدر سایت شما بزرگ تر باشد، احتمال مواجهه با کلمه کلیدی آدم خوار بیشتر می شود. شما درمورد موضوعات موردعلاقه خود در وبسایت می نویسید و بدون آنکه بدانید مقالاتی می نویسید که تقریبا مشابه هستند. برای همین حتما باید هر چند وقت یک بار، کلمات کلیدی سایت خود را بررسی کنید و ممیزی محتوا انجام دهید. حتما باید بررسی کنید که سایت شما کلمه کلیدی آدم خوار دارد یا نه. ما در این مقاله نحوه پیدا کردن کلمه کلیدی آدم خوار را به شما آموزش دادیم و راه های رفع این مشکل را بررسی کردیم. همچنین اشاره کردیم که کلمه کلیدی آدم خوار چگونه به سئو سایت شما آسیب می رساند.

نظرات کاربران