آپدیت الگوریتم گوگل 2023

نکات مهم در آپدیت الگوریتم گوگل 2023

گوگل هر سال در الگوریتم خود تغییراتی ایجاد می کند و این تغییرات می تواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارد. محتوای شما باید به صورت منظم منتشر شود و برای کاربر مفید باشد. تجربه کاربر و پاسخ به سوال کاربر، یکی از مهم ترین عواملی است که گوگل در الگوریتم خود در نظر می گیرد. محتوای شما باید توسط متخصصان یا افرادی نوشته شود که به آن حوزه مسلط هستند. ما در این مقاله آپدیت الگوریتم گوگل 2023 را بررسی می کنیم و عوامل مهم در رتبه بندی را به ترتیب نام می بریم و توضیح می دهیم.

عوامل مهم در رتبه بندی گوگل به ترتیب اهمیت

الگوریتم گوگل
  1. انتشار مداوم محتوای جذاب

پنج سال است که محتوای جذاب فاکتور برتر الگوریتم گوگل بوده است و این موضوع در آپدیت الگوریتم گوگل 2023 نیز مهم است. سال گذشته گوگل تایید کرد که محتوای تازه منتشر شده را به دقت بررسی می کند تا متوجه شود با هدف جستجو مطابق است و آیا کاربر با خواندن آن مطلب به هدف خود رسیده است یا نه. اگر رفتار کاربر نشان دهد که به هدف خود رسیده است، گوگل آن محتوا را در رتبه های بالاتر می آورد. هوش مصنوعی گوگل محتوای باکیفیتی را که حداقل دو بار در هفته منتشر می شود، تایید می کند.

  1. کلمات کلیدی در تگ عنوان

قرار دادن کلمات کلیدی در تگ عنوان از سال 1990 برای رتبه بندی ضروری بوده است. احتمالا برای همه متخصصان سئو این موضوع بسیار واضح است؛ اما تحلیل کلمات کلیدی کار سختی است و نیاز به زمان دارد. قرار گرفتن کلمات کلیدی در تگ عنوان مهم است. اگر در دیگر تگ های html از کلمه کلیدی استفاده کنید، امتیاز سئو شما بیشتر می شود.

  1. بک لینک ها

همانطور که در یکی از تحقیقات دانشگاه استنفورد نشان داده شده است، بک لینک ها پایه اصلی الگوریتم گوگل هستند. البته از سال 2018 بک لینک ها جایگاه خود را از دست دادند و در آپدیت الگوریتم گوگل 2023 جای خود را به محتوای باکیفیت و جذاب دادند؛ اما هنوز هم یکی از عوامل اصلی برای رتبه بندی وبسایت هستند. شما باید به طور مشخص بر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید؛ زیرا محتوای باکیفیت بک لینک ها را به صورت ارگانیک جذب می کند.

آپدیت الگوریتم گوگل 2023
  1. محتوای تخصصی

در نیمه سال 2017، الگوریتم گوگل سایت هایی را که محتوای تخصصی منتشر می کردند، در رتبه های بالا قرار می داد. محتوای تخصصی به این معنی است که حداقل 10 صفحه معتبر حول یک کلمه کلیدی محوری داشته باشید. برای مثال کلمه «تولید محتوا» می تواند کلمه کلیدی محوری باشد و محتوا هایی با کلمه کلیدی های مانند استراتژی تولید محتوا، مزایای تولید محتوا، معرفی شغل تولید محتوا و …. منتشر کنید. اگر محتوا هایی با کلمه کلیدی محوری منتشر کنید، سایت شما ترافیک بیشتری جذب می کند.

  1. تعامل کاربر

بزرگ ترین تغییر در الگوریتم گوگل در پنج سال گذشته، افزایش اهمیت تعامل کاربر است. در گذشته صاحبان وبسایت از راه هایی برای افزایش بازدید سایت استفاده می کردند. در هر حال تعامل کاربر هم به انتشار مداوم محتوای جذاب بر می گردد. تعامل ترکیبی از نرخ پرش و زمان ماندگاری کاربر در سایت نشان می دهد کیفیت محتوا چگونه است.

  1. قابل اعتماد بودن

در 2 سال گذشته، گوگل به طور دقیق محتوا را بررسی می کند تا مطمئن شود محتوا اطلاعات نادرست ندارد. برای مثال صفحه های YMYL در الگوریتم گوگل به یکی از مهم ترین عوامل تبدیل شدند. برای اینکه با این قسمت از آپدیت الگوریتم گوگل 2023 آشنا شوید، باید از متخصصان و منابع معتبر برای تولید محتوا استفاده کنید.

  1. وبسایت سازگار با موبایل

اگر می خواهید سایت خود را با آپدیت الگوریتم گوگل 2023 به روز کنید، باید وبسایت خود را سازگار با موبایل کنید. امروزه همه از موبایل برای جستجو استفاده می کنند و موبایل باید اولویت اول شما در طراحی سایت باشد. طراحی سایت در دسکتاپ و موبایل باید دقیقا شبیه هم باشند.

  1. لینک های داخلی

در کنار لینک های داخلی، باید بر روی محتوای ستونی نیز تمرکز کنید.

لینک های داخلی
  1. سرعت صفحه

الگوریتم گوگل تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد و نتایج جستجو را در چند میلی ثانیه نشان می دهد. به همین دلیل صفحه شما باید در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری شود. برای اطلاع از سرعت سایت، از ابزار های تست سرعت سایت استفاده کنید. همچنین سایت شما نباید مشکلات فنی داشته باشد.

  1. امنیت سایت/گواهی SSL

هر چقدر که اینترنت در زندگی ما پر رنگ تر شده، هکر ها نیز از روش های زیادی برای کلاه برداری استفاده می کنند و به همین دلیل امنیت سایت شما برای گوگل مهم است. گواهی SSL با s انتهایی در https نشان داده می شود.

  1. داده های ساختاریافته

Schema markup نسخه مدرن متاتگ است و برای اضافه شدن شما به ریچ ریزالت بسیار مهم است.

  1. کلمات کلیدی در URL

این موضوع از قدیم و در سال 2000 در الگوریتم گوگل آمده است و تاثیر کمی در سئو سایت دارد.

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید، گوگل بیش از پیش بر روی محتوای باکیفیت تاکید می کند و محتوای باکیفیت بر روی همه عوامل دیگر تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل لازم است که در هنگام تولید محتوا از منابع معتبر و افراد متخصص استفاده کنید. آپدیت الگوریتم گوگل 2023 هنوز به صورت کامل منتشر نشده است و در آینده بیشتر به این موضوع پرداخته می شود.

نظرات کاربران