خدمات سئو سایت
کلمه سئو درواقع مخفف شده کلمه Search engine optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است و به مجموعه ای از روش ها اطلاق می شود که با هدف بهبود رتبه سایت و قرار گرفتن در نتایج اولیه موتور های جستجو انجام می شوند. هدف اولیه سئو این است که بالا تر آوردن سایت شما در لیست نتایج، بازدید آن را بیشتر کند و ترافیک دریافتی را افزایش دهد.
خدمات سئو سایت چیست و چرا مهم است؟
برای درک بهتر این موضوع که خدمات سئو سایت دقیقا چیست به این نکته توجه کنید که پژوهش ها نشان می دهند برای هر موضوع یا کلمه کلیدی خاصی که تولید محتوا می کنید، احتمالا 7000000 مطلب در فضای وب وجود دارد.
فرض کنید شما مخاطبی هستید که می خواهید درباره «آسمان آبی» در اینترنت جستجو کنید. به محض اینکه این عبارت را سرچ کنید، موتور جستجو به شما لینک تعداد زیادی از صفحاتی را که «آسمان آبی» در آن ها به کار رفته است، نشان می دهد؛ اما طبیعتا نمی تواند همه نتایج را بدون هیچ ترتیب خاصی ارائه دهد.
از طرفی شما نیز به عنوان مخاطب، نمی توانید همه نتایج را بررسی کنید و معمولا همان چند نتیجه اول برایتان مهم است.
سوال مهم اینجاست که گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر، چگونه ترتیب و اولویت نمایش سایت ها را تعیین می کنند؟ سئو درواقع روی همین موضوع متمرکز است. شما با کمک تکنیک های سئو و با توجه به اولویت های فنی و محتوایی موتور های جستجو، سایت خود را بهینه سازی می کنید تا رتبه های بالا تری کسب کند و احتمال دیده شدن آن بالا رود.
اگر برایتان سوال شده است که بالا رفتن رتبه سایت چه اهمیتی دارد، احتمالا در ادامه این مطلب جواب خود را خواهید یافت.
تصور کنید که شما یک فروشنده لوازم آرایشی هستید و یک سایت فروشگاهی را اداره می کنید. تعدادی از مشتریان شما که از قبل فروشگاهتان را می شناسند، احتمالا با سرچ مستقیم اسم فروشگاه موفق به پیدا کردن آن خواهند شد؛ اما مشتریان بالقوه دیگری که دارید، نمی توانند شما را پیدا کنند. این دست از مشتریان با سرچ کلماتی مثل «خرید لوازم آرایشی» یا مثلا «خرید رژگونه با بهترین قیمت» به دنبال یافتن یک فروشگاه اینترنتی مناسب اند؛ اما سایت شما تا وقتی که بهینه نشده باشد در نتایج اولیه گوگل برای آن ها نمایش داده نخواهد شد. تحقیقات حاکی از آن هستند که صفحاتی که در نتایج گوگل در صفحه دوم به بعد نمایش داده می شوند، احتمال بازدید بسیار پایین تری نسبت به صفحه اول دارند.
به این ترتیب می توان این طور نتیجه گیری کرد که خدمات سئوی سایت منجر به بازدید بیشتر و بازدید بیشتر باعث بالا رفتن احتمال فروش می شود. پس هدف نهایی و غایی خدمات سئو سایت این است که به شما کمک کند تا بازدید و فروش بیشتری داشته باشید. درواقع سئو بخش جدایی ناپذیری از پیشرفت سایت شما است و هیچ راه گریز یا میانبر مطمئنی نیز ندارد.
اگر نمی خواهید مثل 90 درصد سایت های موجود در وب، ناشناخته و بدون مخاطب باقی بمانید، باید اصول سئو را کاملا رعایت کنید. یک نقل قول معروف در حوزه سئو اهمیت این کار را اینگونه بیان می کند: «برای پنهان کردن یک جسد، هیچ جایی بهتر از صفحه دوم گوگل نیست؛ زیرا هیچ کس آن را نخواهد دید.»
افزایش رتبه سایت چه رابطه ای با افزایش بازدید سایت دارد؟
حالا که متوجه شدیم خدمات سئو سایت چیست و چه اهمیتی دارد، وقت آن رسیده است که به این موضوع بپردازیم که افزایش رتبه سایت چه رابطه ای با افزایش بازدید آن دارد.
همه ما در زندگی روزمره خود بارها از موتورهای جستجو استفاده کرده ایم، فرقی ندارد برای پیدا کردن سال تولد یک بازیگر خاص باشد یا یک تحقیق علمی، به هرحال هر کدام از ما به نوعی با سرچ و جستجو در فضای وب درگیر هستیم؛ اما چقدر ممکن است که به صفحات سوم یا چهارم لیست نتایج مراجعه کنیم؟ احتمال این اتفاق کمتر از ده درصد برآورد شده است؛ زیرا در جهان پر سرعت امروزی، هیچ کس انقدر زمان ندارد که بیشتر از ده نتیجه اول را بررسی کند و اگر هم داشته باشد احتمالا دلیلی برای این کار نمی یابد؛ چون جواب خود را در همان نتیجه اول یافته است.
به همین دلیل رتبه سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا درواقع همین رتبه است که میزان احتمال دیده شدن صفحه شما را توسط مخاطب هدفتان تعیین می کند.
حوزه کاری شما هرچه که باشد، حتما رقیبان زیادی در فضای وب خواهید داشت. این موضوع به این دلیل است که نتایج موتور جستجو مختص به یک شهر و استان خاص نیست. مثلا اگر شما در شهر خود یک مغازه ابزارآلات داشته باشید، رقبای بالفعل شما همان مغازه های شهر یا حتی محله تان هستند؛ اما وقتی یک سایت فروش ابزارآلات را اداره می کنید، هر سایت دیگری که هر کجای کشور ابزارآلات بفروشد، رقیب شما به حساب خواهد آمد. پس با رقابت تنگاتنگ و سنگینی رو به رو هستید که باید خود را برای آن آماده کنید، در غیر این صورت سایت شما بازدهی خوبی نخواهد داشت.
مزیت خدمات سئو سایت برای کسب کار شما چیست؟
اگر شما به این نتیجه رسیده اید که برای کسب و کارتان نیاز به یک وب سایت حرفه ای دارید، باید بدانید که دقیقا همان دلایلی که شما را مجاب به ساختن وب سایت رسمی خودتان کرده است، برای کمک گرفتن از خدمات سئو سایت نیز وجود خواهند داشت.
درواقع یک وب سایت غیر بهینه قادر نیست شما را به سمت هیچ کدام از اهدافی که قصد داشتید با راه اندازی یک وب سایت به آن برسید، هدایت کند؛ زیرا بدیهی است که وب سایتی که دیده نشود و مخاطبی نداشته باشد، نمی تواند راهی از پیش ببرد.
محتوای خوب یکی از هزاران فاکتور مهم در سئو سایت است؛ اما به تنهایی کافی نیست. به بیان بهتر، مهم نیست که شما چقدر برای تولید محتوای وب سایت زمان و هزینه خرج می کنید، تا زمانی که وب سایت شما بهینه سازی نشده باشد، باز هم احتمال دیده شدن بسیار پایینی دارد.
پس می توان گفت مهم ترین مزیت خدمات سئو سایت برای کسب و کار شما این است که با بالا بردن میزان بازدید، احتمال فروش شما را بیشتر می کند.
اهداف سئو ؛ هدف از سئو و بهینه سازی سایت چیست؟
همان طور که گفته شد خدمات سئو سایت یا خدمات بهینه سازی موتور های جست و جو در واقع مجموعه ای از روش های مختلفی است که هدف آن بهبود رتبه سایت شما در در صفحه و لیست نتایج موتور های جست و جو است. استفاده از سئو حتی می تواند به نوعی از روش های دیجیتال مارکتینگ نیز به حساب بیاید. اولین و مهم ترین هدف بهینه سازی موتور های جست و جو رسیدن به رتبه های بالاتر در صفحه نتایج و موتور های جست و جو است که شما با استفاده از این روش می توانید به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید. تصور کنید که یک فرد بی حوصله در حال وب گردی است و موضوع یا کالای مد نظر خودش را سرچ می کند، در صفحه نتایج گوگل لیستی به او نمایش داده می شود و قاعدتا او اولین سایت مربوط به موضوعش را انتخاب کرده و وارد آن می شود. حال به این فکر کنید که چند نفر ممکن است مقداری بی حوصله باشند و همان سایت های اول را برای موضوع و یا کالای خود انتخاب کنند؟ به این ترتیب سایت های دیگر که در پایین رتبه بندی صفحات نتایج قرار دارند از بازدید کمتری برخوردار خواهند بود! نتایج یک تحقیق نشان داده که درصد بسیاری از مردم از صفحه دوم گوگل اصلا بازدید نمی کنند بنابراین در همین جا بهینه سازی سایت و سئو به کار شما می آید. با کاربرد مناسب سئو، وب سایت شما این قابلیت را پیدا می کند که بیشتر از سایت های دیگر و رقبای شما دیده شود. یکی دیگر از اهداف اصلی بهینه سازی و سئو ارتقای ترافیک وب است. حالا با توجه به اهمیتی که خدمات سئو سایت احتمالا تا الان متوجه شدید که سئو چه کاربردی دارد.
اطلاع از اصول سئو چه اهمیتی دارد؟
یک وب سایت مناسب به سوالات کاربران خود پاسخی مرتبط می دهد، این همان چیزی است که گوگل در رتبه بندی صفحات نتایج سایت ها به دنبال آن می گردد. محتوا باید مرتبط با سرچ کاربران باشد و یک تجربه ایده آل را برای مخاطبان خود فراهم کند. با آگاهی از اصول سئو، می توانید ترافیک و بازدید وب سایت خود را ارتقا دهید. با پیروی از اصول سئو وب سایت شما کیفیت بالایی خواهد داشت و محتوای ارزشمندی برای مخاطبان خود ارائه خواهد کرد.
موتور های جست و جو چگونه کار می کنند؟
موتور های جست و جو پایگاه های داده های قابل جست و جو هستند یعنی آن ها سعی می کنند تا مرتبط ترین محتوا با موضوع سرچ شده توسط کاربران را به آن ها نمایش دهند و برای این کار باید سه مرحله را طی کنند:
- کرال کردن یا خزیدن
خزنده وب چیست ؟ شاید تا به حال این اصطلاح را نشنیده باشید کرال کردن یا خزیدن فرایندی است که موتور های جست و جو باید به طور مداوم به دنبال صفحات جدید یا به روزرسانی شده بگردند این مرحله توسط خزنده های وب انجام می شود و به آن ها اجازه می دهد تا تعداد بسیاری از وب سایت ها را پیدا کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند. اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم کرال کردن یا خزش پیگیری و ردیابی لینک های شما در یک صفحه مربوط به وب سایتتان است و باعث نمایه سازی شده و در نهایت فهرست بندی می شود.
- ایندکس
فهرست نتایج موتور های جست و جو با توجه به اطلاعات و داده های زیادی که در خود جای داده حاوی اطلاعاتی درباره تمامی صفحات وب است که موتور جست و جو در طی زمان خزیده و تجزیه و تحلیل کرده است. در مرحله ایندکس، گوگل داده های جمع آوری شده توسط عنکبوت ها در مرحله خزیدن را تجزیه و تحلیل می کند. یعنی موتور های جست و جو در این مرحله اطلاعاتی که به دست آورده اند را سازمان دهی می کنند تا در صورت سرچ سوال مربوط به آن محتوا به کابران مخصوص آن نمایش داده شود.
- رتبه بندی
در مرحله نهایی زمانی که کاربر موضوع مورد نظرشان را جست و جو می کند موتور جست و جو در درون داده های خود می گردد تا مناسب ترین محتوا را نمایش دهد یعنی محتوا ها از نزدیک ترین پاسخ تا دورترین پاسخ رتبه بندی می شوند.
گوگل چگونه بهترین نتیجه را تعیین می کند؟
گوگل دقیقا نقش یک کتابخانه عظیم دیجیتال را دارد که صفحات را برای دسترسی راحت تر کاربران از طریق فرایند پیچیده ای فهرست بندی می کند تا بهترین نتایج جست و جو را به مخاطبان خود ارائه دهد. همان طور که اشاره کردیم برای رتبه بندی وب سایت های مختلف، گوگل از خزنده ها یا عنکبوت های وب استفاده می کند که صفحات را اسکن و فهرست می کند. این را در نظر داشته باشید که گوگل وب سایت ها را رتبه بندی نخواهد کرد بلکه صفحات وب را رتبه بندی می کند. گوگل نحوه رتبه بندی صفحات مختلف وب سایت ها را به طور مداوم تغییر می دهد و بیش از 210 عامل می تواند بر رتبه بندی صفحه وب سایت شما اثرگذار باشد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:
- ارتباط محتوا
محتوا و یا مقاله شما باید با سرچ کاربران گوگل مرتبط باشد تا گوگل بتواند آن را توسط خزنده هایش شناسایی و ذخیره کند برای مثال در ارتباط با محتوای سئو با همین صفحه در فهرست نتایج گوگل رو به رو خواهید شد.
- کیفیت بالای تولید محتوا
گوگل توسط تجزیه و تحلیل داده های خود می تواند متوجه شود که محتوای شما چه کیفیتی دارد و برای کاربری که موضوع خود را سرچ کرده تا چه اندازه منحصر به فرد و مفید است. بنابراین شما باید به صورت کاملا حرفه ای به تولید محتوا در سایت خود بپردازید.
- جدید ترین محتوا
گوگل همچنین جدید ترین محتوا ها را دسته بندی کرده تا مطمئن شود کاربران به روز ترین اطلاعات را دریافت خواهد کرد.
- سئو و بهینه سازی
قبلا اشاره کردیم که سئو و بهینه سازی وب سایت چقدر می تواند به رتبه بندی صفحه وب شما در نتایج گوگل کمک کننده باشد. در نظر داشته باشید که گوگل با دقت زیادی بر محتوا ها و واکنش کاربران به صفحات وب سایت های مختلف نظارت دارد. بنابراین برای پیشی گرفتن از رقبای خود به سئو و اصول آن نیاز دارید.
فرآیند افزایش رتبه وب سایت چگونه است؟
این فرایند همان بهینه سازی سایت یا خدمات سئو سایت است که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم اما به طور خلاصه تحقیق و مطالعه کلمات کلیدی، استفاده از URL مرتبط، محتوای خوب و با کیفیت، بهبود سرعت وب سایت، سازگار بودن صفحه شما با انواع دستگاه ها مانند موبایل و لینک دهی مناسب مب تواند رتبه وب سایت شما را افزایش دهد.
مراحل انجام سئو سایت
تا به اینجا نکاتی در مورد سئو و هدف از بهینه سازی سایت را بیان کردیم. اما سئو چطور انجام می شود؟ آموزش سئو به زبان ساده آنقدر هم پیچیده نیست اما این فرایند می تواند مقداری شما را سردرگم کرده و حتی باعث اضطراب شما شود. ممکن است فکر کنید که از دیگر رقبای خود عقب مانده اید و حالا نمی دانید دقیقا باید از کجا شروع کنید. اما نگران نباشید بهینه سازی سایت خیلی هم دشوار نخواهد بود اگر به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید:
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی
شاید در فرایند بهینه سازی سایت پیدا و تحقیق کردن درباره کلمه کلیدی مهم ترین و اساسی ترین نقش را داشته باشد. کلمه کلیدی در واقع موضوع اصلی مقاله و محتوای شما را نشان می دهد و این دقیقا چیزی است که به کاربران و مخاطبان اجازه می دهد بعد از جست و جوی خود برای موضوع یا کالای مد نظرشان، محتوای شما را پیدا کنند. کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربران هنگام جست و جو آن را تایپ می کنند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما با جست و جوی مخاطبان هدف شما تطابق کافی دارد. کلمات کلیدی کوتاه اغلب حجم جست و جوی بالاتری نسبت به کلمات کلیدی بلند دارند اما کلمات کلیدی بلند می تواند در مقایسه با کلمات کوتاه تر خاص تر باشد و مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهید. بنابراین از کلمات کلیدی و نقش آن بر سئو غافل نشوید.
- کاربرد کلمه کلیدی در تمام متن مقاله و محتوای مورد نظر
کلمات کلیدی را در کل مقاله خود پخش کنید برای بهتر شدن سئوی سایت خود بهتر است کلمات کلیدی مورد نظرتان را در این موارد به کار ببرید:
- عنوان یا تایتل پست
- URL
- پاراگراف اول و آخر مقاله
- در متن محتوای مقاله
- برچسب های تصاویری که در مقاله از آن استفاده کردید.
به طور کلی شما باید تا حد امکان و تا زمانی که کلمه کلیدی محتوای مقاله شما را مختل نکرده از آن استفاده کنید.
- سعی کنید محتوایی با کیفیت بنویسید.
شما باید محتوایی بنویسید که کاربران را به خوبی جذب کند. مطمئن شوید که موضوع خود را کامل و جامع تعریف کرده و اطلاعات مورد نیاز کاربران را از طریق محتوایتان به آن ها منتقل می کنید. از کاربرد کلمه کلیدی در پاراگراف های بی ربط بپرهیزید تلاش برای فریب دادن سیستم با پخش کردن کلمات کلیدی به صورت رندوم در کل محتوا یا مقاله نمی تواند کارساز باشد.
- از کلمات معنی دار و یا ترجیحا کلمه کلیدی در URL خود استفاده کنید.
همان طور که گفتیم خزنده ها و عنکبوت های موتور های جست و جو تمام صفحات سایت شما را می گردند تا موضوع سایت شما را به خوبی درک کرده و به درستی تجزیه و تحلیل کنند. در نتیجه از کلمات معنی دار در URL خود استفاده کنید تا خزنده های گوگل زودتر بتوانند صفحات شما را شناسایی و دسته بندی کنند.
- محتوایتان را به دیگر محتوا های قبلی وب سایتتان پیوند دهید. (لینک دهی داخلی)
این فرایند را لینک دهی نیز می نامند. اگر پستی می نویسید که پیش از آن و مربوط به محتوای حال حاضر محتوای قدیمی تری در سایت خود نوشته اید بهتر است لینک صفحه قبلی را در محتوای خود بگنجانید. این کار به خواننده کمک می کند تا با دیگر محتوا های وب سایت شما بیشتر آشنا شود و بدین وسیله بازدید از دیگر صفحات وب شما بالا خواهد رفت.
- استفاده از تصاویر مناسب
استفاده از تصویر های خلاقانه به تنهایی می توانند پنجاه درصد محتوایتان را برای کاربران جذاب کنند اما به غیر از این موضوع آن ها برای سئو نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند، زیرا به قدرت کرال کردن یا همان خزیدن وب سایت شما کمک می کنند. البته تصاویر نمی توانند کرال یا خزیده بشوند اما نکته ای که اهمیت دارد توضیحات تصویر است. آن ها می توانند به فرایند خزش سرعت ببخشند. بهتر است برای توضیحات تصویر محتوایتان از کلمه کلیدی استفاده کنید تا مطمئن شوید صفحا وب سایتتان در فهرست داده های گوگل قرار می گیرد.
- اهمیت سرعت صفحه
در سال 2018 سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور برای رتبه بندی صفحات وب سایت های مختلف در نظر گرفته شد. اگر وب سایتتان از سرعت خوبی برخوردار باشد یک تجربه کاربری فوق العاده و ایده آل را رقم خواهد زد. اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، ممکن است حوصله کاربران سر رفته و آن ها از منتظر ماندن خسته شوند. در نتیجه صفحه وب سایت شما را می بندند و به سراغ سایت رقیبتان می روند. به همین دلیل از اهمیت سرعت صفحه خود غافل نشوید زیرا می تواند عواقب جدی در پی داشته باشد.
- نسخه موبایل را فراموش نکنید!
با توجه به کاربرد وسیع گوشی موبایل بسیاری از مردم برای جست و جو از تلفن همراه استفاده می کنند بنابراین بهینه سازی وب سایت شما برای انواع مختلف دستگاه های هوشمند مثل موبایل و لب تاپ امری لازم و ضروری است. قالب بندی موبایل به قدری اهمیت دارد که گوگل اعلام کرده به زودی فهرست بندی وبسایت ها از طریق موبایل انجام می شود.
خدمات سئو سایت چیست؟
خدمات سئو سایت شامل مجموعه ای از استراتژی ها و تکنیک های مختلفی است که به هدف بهبود بازدید صفحات وب سایت در موتور های جست و جویی مثل گوگل استفاده می شود این خدمات به تجارت کسب و کار ها کمک می کند تا در دنیای دیجیتال امروزه که در رقابت تنگانگ خود با رقبایشان عملکرد بهتری داشته باشند و به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. ما در بالای مقاله به مراحل انجام سئو و بهینه سازی سایت اشاره کردیم. خدمات سئو سایت می تواند با استفاده از روش های گفته شده برای بالا رفتن بازدید از وب سایتتان مفید واقع شود. این خدمات می تواند شامل افزایش سرعت سایت، پیوند دادن محتوایتان با مقاله های قبلی و یا سئوی تکنیکال باشد.
سئوی تکنیکال (Technical SEO)
شاید برایتان سوال شود که سئوی تکنیکال چیست ؟ سئوی تکنیکال جزئی از خدمات سئو سایت است و برای حفظ سلامت فنی وب سایت شما به کار می رود. نام دیگر سئوی تکنیکال، سئوی فنی است که در واقع ستون فقرات سئو و بهینه سازی وب سایت محسوب می شود. چشم هایتان را ببندید و خانه ای بدون پایه های محکم را تصویر کنید که ممکن است هر لحظه فرو بریزد و تمام زحمات پیمان کار و کارگرانش را به راحتی هدر دهد. سئوی فنی دقیقا نقش همان پایه های محکمی را دارد که می تواند پیمان کار را از ایده آل بودن و با کیفیت بودن طرح ساختمان خود مطمئن کند! پس سئوی تکنیکال به معماری وب سایت برای افزایش بازدید و بهبود عملکرد آن در موتور های جست و جو اشاره دارد. در واقع سئوی فنی به نوعی گارانتی شما خواهد بود و ضمانت می کند که وب سایت شما نه تنها برای همه قابل دسترس است، بلکه توسط موتور های جست و جو می تواند کرال یا خزیده شود و در فهرست نتایج گوگل قرار گیرد. سئوی فنی سرعت بارگذاری صفحه، معماری وب سایت، امنیت، پیوند های داخلی و دیگر جوانب را به طور جامع و کامل بررسی می کند تا نقاطی که ممکن است باعث مانع شدن از خزش درست عنکبوت ها، نمایه سازی مناسب و رندر صحیح یک وب سایت توسط موتور های جست و جو را شناسایی گرده و از میان ببرد. اما اگر اشتباهی در این فرایند مرتکب شوید امکان دارد برای شما هزینه زیادی داشته باشد. زیرا اگر سایتی مشکلات فنی اساسی ای داشته باشد یا خزنده های گوگل نتوانند آن را فهرست بندی کنند، تلاش های دیگر بیهوده و اضافی خواهد بود. بنابراین هرچه بیشتر به سئوی فنی توجه داشته باشید شانس بیشتری برای بازدید از صفحه وب سایتتان خواهید داشت.
سئوی درون صفحه (On Page SEO)
سئوی درون صفحه که به آن سئوی درون سایت هم گفته می شود فرایند بهینه سازی ای است که درون وب سایت قرار دارد و همان طور که از نامش پیداست تحت کنترل شما قرار دارد. در واقع سئو درون صفحه یا داخلی هر کاری را که می توانید در صفحه وب مد نظرتان برای بهبود رتبه خود در فهرست انجام دهید را پوشش می دهد. تفاوت آن با سئوی خارجی در این است که سئوی خارجی در واقع شامل هر چیزی است را که شما را قادر می سازد تا در خارج از سایت خود برای ارتقای رتبه در فهرست نتایج تلاش کرده و بهینه سازی کنید. هر دو از خدمات سئو سایت هستند که برای ارتقای رتبه شما در فهرست نتایج اهمیت زیادی دارد. اما اهمیت سئوی درون صفحه می تواند مقداری بیشتر از سئوی خارجی باشد زیرا موتور های جست و جو هنگام رتبه بندی صفحات وب به سیگنال های سئوی درون صفحه ای توجه می کند. سئوی درون صفحه شامل همان نکاتی است که در پیش تر به آن ها پرداختیم مثل پیدا کردن کلمات کلیدی و لینک دهی داخلی و درون صفحه ای.
خدمات سئو تکنیکال
همان طور که گفته شد سئوی تکنیکال یا سئوی فنی فرآیندی است که شما را از سازگاری وب سایتتان با دستور العمل و اصول موتور های جست و جو مطمئن می کند به طوری که بدون هیچ مشکلی صفحه مورد نظرتان خزیده و فهرست شود. در حال حاضر وب سایت هایی که از ساختار های ضعیفی برخوردار هستند ممکن است توسط گوگل جریمه شوند. خدمات سئو سایت فنی می تواند سرعت صفحات وب شما را بیشتر کرده و شما را از خزیدن درست عنکبوت ها مطمئن کند. همچنین تمرکز اصلی خدمات سئو تکنیکال بر بهبود ساختاری سایت، عملکرد و دسترسی راحت وب سایت برای ارتقای رتبه در فهرست رتبه بندی موتور های جست و جو است. و شامل مواردی مثل بهینه سازی کد های وب سایت، بهبود سرعت بارگذاری صفحه، رسیدگی به خطا های خزیدن می شود. سئو فنی نیازمند سال های تجربه برای تسلط و تیمی از متخصصان است. متخصصان فنی مسائل یا فرصت های مهمی برای بهبود صفحات وب سایت را شناسایی خواهند کرد.
خدمات بازاریابی محتوا در پروژه های سئو
تولید محتوا یکی از عوامل اساسی در بهبود سئو یا همان بهینه سازی موتور جست و جو است. بنابراین بازاریابی محتوا نوعی از انواع بازاریابی است که بر تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت تمرکز دارد. تولید محتوا برای جذب و حفظ مخاطبان وب سایتتان از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع تولید محتوا یک روش بازاریابی قوی و قدرتمند است که برای جذب کاربران به کار گرفته می شود. تولید محتوا به چند جهت برای شما می تواند مفید باشد:
- یک محتوای خوب باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود
- محتوای با کیفیت می تواند رتبه شما در فهرست موتور های جست و جو را بهبود بخشد.
- مشتری بالقوه را جذب می کند.
برای تولید محتوای با کیفیت و ایده آل بهتر است نیاز های مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و مطابق با جدید ترین و معتبر ترین رفرنس های حاضر روند تولید محتوای خود را آغاز کنید. محتوای با کیفیتی که مربوط به کلمات کلیدی مورد نظرتان باشد بر بهینه سازی صفحه وب سایت تاثیر مستقیم دارند پس قدرت کلمات را دست کم نگیرید! محتوای جذاب این قابلیت را دارد که کاربران و بازدید کنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه دارد و حتی باعث بازدید از صفحات دیگر وب سایتتان شود. همچنین می تواند باعث ایجاد تعامل با مخاطبان شده و از این طریق به سئو سایت شما کمک می کند.