خدمات سئو سایت بیزون | سئو سایت حرفه ای و بهبود رتبه سایت

سئو سایت

کلمه سئو درواقع مخفف شده کلمه Search engine optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است و به مجموعه ای از روش ها اطلاق می شود که با هدف بهبود رتبه سایت و قرار گرفتن در نتایج اولیه موتور های جستجو انجام می شوند. هدف اولیه سئو این است که بالا تر آوردن سایت شما در لیست نتایج، بازدید آن را بیشتر کند و ترافیک دریافتی را افزایش دهد.

خدمات سئو سایت چیست و چرا مهم است؟

برای درک بهتر این موضوع که خدمات سئو سایت دقیقا چیست به این نکته توجه کنید که پژوهش ها نشان می دهند برای هر موضوع یا کلمه کلیدی خاصی که تولید محتوا می کنید، احتمالا 7000000 مطلب در فضای وب وجود دارد.

فرض کنید شما مخاطبی هستید که می خواهید درباره «آسمان آبی» در اینترنت جستجو کنید. به محض اینکه این عبارت را سرچ کنید، موتور جستجو به شما لینک تعداد زیادی از صفحاتی را که «آسمان آبی» در آن ها به کار رفته است، نشان می دهد؛ اما طبیعتا نمی تواند همه نتایج را بدون هیچ ترتیب خاصی ارائه دهد.

از طرفی شما نیز به عنوان مخاطب، نمی توانید همه نتایج را بررسی کنید و معمولا همان چند نتیجه اول برایتان مهم است.

سوال مهم اینجاست که گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر، چگونه ترتیب و اولویت نمایش سایت ها را تعیین می کنند؟ سئو درواقع روی همین موضوع متمرکز است. شما با کمک تکنیک های سئو و با توجه به اولویت های فنی و محتوایی موتور های جستجو، سایت خود را بهینه سازی می کنید تا رتبه های بالا تری کسب کند و احتمال دیده شدن آن بالا رود.

اگر برایتان سوال شده است که بالا رفتن رتبه سایت چه اهمیتی دارد، احتمالا در ادامه این مطلب جواب خود را خواهید یافت.

تصور کنید که شما یک فروشنده لوازم آرایشی هستید و یک سایت فروشگاهی را اداره می کنید. تعدادی از مشتریان شما که از قبل فروشگاهتان را می شناسند، احتمالا با سرچ مستقیم اسم فروشگاه موفق به پیدا کردن آن خواهند شد؛ اما مشتریان بالقوه دیگری که دارید، نمی توانند شما را پیدا کنند. این دست از مشتریان با سرچ کلماتی مثل «خرید لوازم آرایشی» یا مثلا «خرید رژگونه با بهترین قیمت» به دنبال یافتن یک فروشگاه اینترنتی مناسب اند؛ اما سایت شما تا وقتی که بهینه نشده باشد در نتایج اولیه گوگل برای آن ها نمایش داده نخواهد شد. تحقیقات حاکی از آن هستند که صفحاتی که در نتایج گوگل در صفحه دوم به بعد نمایش داده می شوند، احتمال بازدید بسیار پایین تری نسبت به صفحه اول دارند.

به این ترتیب می توان این طور نتیجه گیری کرد که خدمات سئوی سایت منجر به بازدید بیشتر و بازدید بیشتر باعث بالا رفتن احتمال فروش می شود. پس هدف نهایی و غایی خدمات سئو سایت این است که به شما کمک کند تا بازدید و فروش بیشتری داشته باشید. درواقع سئو بخش جدایی ناپذیری از پیشرفت سایت شما است و هیچ راه گریز یا میانبر مطمئنی نیز ندارد.

 اگر نمی خواهید مثل 90 درصد سایت های موجود در وب، ناشناخته و بدون مخاطب باقی بمانید، باید اصول سئو را کاملا رعایت کنید. یک نقل قول معروف در حوزه سئو اهمیت این کار را اینگونه بیان می کند: «برای پنهان کردن یک جسد، هیچ جایی بهتر از صفحه دوم گوگل نیست؛ زیرا هیچ کس آن را نخواهد دید.»

افزایش رتبه در خدمات سئو سایت چه رابطه ای با افزایش بازدید سایت دارد؟

سئو سایت

حالا که متوجه شدیم خدمات سئو سایت چیست و چه اهمیتی دارد، وقت آن رسیده است که به این موضوع بپردازیم که افزایش رتبه سایت چه رابطه ای با افزایش بازدید آن دارد.

همه ما در زندگی روزمره خود بارها از موتورهای جستجو استفاده کرده ایم، فرقی ندارد برای پیدا کردن سال تولد یک بازیگر خاص باشد یا یک تحقیق علمی، به هرحال هر کدام از ما به نوعی با سرچ و جستجو در فضای وب درگیر هستیم؛ اما چقدر ممکن است که به صفحات سوم یا چهارم لیست نتایج مراجعه کنیم؟ احتمال این اتفاق کمتر از ده درصد برآورد شده است؛ زیرا در جهان پر سرعت امروزی، هیچ کس انقدر زمان ندارد که بیشتر از ده نتیجه اول را بررسی کند و اگر هم داشته باشد احتمالا دلیلی برای این کار نمی یابد؛ چون جواب خود را در همان نتیجه اول یافته است.

به همین دلیل رتبه سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا درواقع همین رتبه است که میزان احتمال دیده شدن صفحه شما را توسط مخاطب هدفتان تعیین می کند.

حوزه کاری شما هرچه که باشد، حتما رقیبان زیادی در فضای وب خواهید داشت. این موضوع به این دلیل است که نتایج موتور جستجو مختص به یک شهر و استان خاص نیست. مثلا اگر شما در شهر خود یک مغازه ابزارآلات داشته باشید، رقبای بالفعل شما همان مغازه های شهر یا حتی محله تان هستند؛ اما وقتی یک سایت فروش ابزارآلات را اداره می کنید، هر سایت دیگری که هر کجای کشور ابزارآلات بفروشد، رقیب شما به حساب خواهد آمد. پس با رقابت تنگاتنگ و سنگینی رو به رو هستید که باید خود را برای آن آماده کنید، در غیر این صورت سایت شما بازدهی خوبی نخواهد داشت.

مزیت خدمات سئو سایت برای کسب کار شما چیست؟

مزیت سئو

اگر شما به این نتیجه رسیده اید که برای کسب و کارتان نیاز به یک وب سایت حرفه ای دارید، باید بدانید که دقیقا همان دلایلی که شما را مجاب به ساختن وب سایت رسمی خودتان کرده است، برای کمک گرفتن از خدمات سئو سایت نیز وجود خواهند داشت.

درواقع یک وب سایت غیر بهینه قادر نیست شما را به سمت هیچ کدام از اهدافی که قصد داشتید با راه اندازی یک وب سایت به آن برسید، هدایت کند؛ زیرا بدیهی است که وب سایتی که دیده نشود و مخاطبی نداشته باشد، نمی تواند راهی از پیش ببرد.

محتوای خوب یکی از هزاران فاکتور مهم در سئو سایت است؛ اما به تنهایی کافی نیست. به بیان بهتر، مهم نیست که شما چقدر برای تولید محتوای وب سایت زمان و هزینه خرج می کنید، تا زمانی که وب سایت شما بهینه سازی نشده باشد، باز هم احتمال دیده شدن بسیار پایینی دارد.

پس می توان گفت مهم ترین مزیت خدمات سئو سایت برای کسب و کار شما این است که با بالا بردن میزان بازدید، احتمال فروش شما را بیشتر می کند.

اهداف سئو ؛ هدف از خدمات سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

همان طور که گفته شد خدمات سئو سایت یا خدمات بهینه سازی موتور های جست و جو در واقع مجموعه ای از روش های مختلفی است که هدف آن بهبود رتبه سایت شما در در صفحه و لیست نتایج موتور های جست و جو است. استفاده از سئو حتی می تواند به نوعی از روش های دیجیتال مارکتینگ نیز به حساب بیاید. اولین و مهم ترین هدف بهینه سازی موتور های جست و جو رسیدن به رتبه های بالاتر در صفحه نتایج و موتور های جست و جو است که شما با استفاده از این روش می توانید به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید. تصور کنید که یک فرد بی حوصله در حال وب گردی است و موضوع یا کالای مد نظر خودش را سرچ می کند، در صفحه نتایج گوگل لیستی به او نمایش داده می شود و قاعدتا او اولین سایت مربوط به موضوعش را انتخاب کرده و وارد آن می شود. حال به این فکر کنید که چند نفر ممکن است مقداری بی حوصله باشند و همان سایت های اول را برای موضوع و یا کالای خود انتخاب کنند؟ به این ترتیب سایت های دیگر که در پایین رتبه بندی صفحات نتایج قرار دارند از بازدید کمتری برخوردار خواهند بود! نتایج یک تحقیق نشان داده که درصد بسیاری از مردم از صفحه دوم گوگل اصلا بازدید نمی کنند بنابراین  در همین جا بهینه سازی سایت و سئو به کار شما می آید. با کاربرد مناسب سئو، وب سایت شما این قابلیت را پیدا می کند که بیشتر از سایت های دیگر و رقبای شما دیده شود. یکی دیگر از اهداف اصلی بهینه سازی و سئو ارتقای ترافیک وب است. حالا با توجه به اهمیتی که خدمات سئو سایت احتمالا تا الان متوجه شدید که سئو چه کاربردی دارد.

اطلاع از اصول خدمات سئو چه اهمیتی دارد؟

اصول سئو

یک وب سایت مناسب به سوالات کاربران خود پاسخی مرتبط می دهد، این همان چیزی است که گوگل در رتبه بندی صفحات نتایج سایت ها به دنبال آن می گردد. محتوا باید مرتبط با سرچ کاربران باشد و یک تجربه ایده آل را برای مخاطبان خود فراهم کند. با آگاهی از اصول سئو، می توانید ترافیک و بازدید وب سایت خود را ارتقا دهید. با پیروی از اصول سئو وب سایت شما کیفیت بالایی خواهد داشت و محتوای ارزشمندی برای مخاطبان خود ارائه خواهد کرد.

موتور های جست و جو چگونه کار می کنند و ارتباط آن ها با خدمات سئو سایت چیست؟ 

موتور های جست و جو پایگاه های داده های قابل جست و جو هستند یعنی آن ها سعی می کنند تا مرتبط ترین محتوا با موضوع سرچ شده توسط کاربران را به آن ها نمایش دهند و برای این کار باید سه مرحله را طی کنند:

  • کرال کردن یا خزیدن

خزنده وب چیست ؟ شاید تا به حال این اصطلاح را نشنیده باشید کرال کردن یا خزیدن فرایندی است که موتور های جست و جو باید به طور مداوم به دنبال صفحات جدید یا به روزرسانی شده بگردند این مرحله توسط خزنده های وب انجام می شود و به آن ها اجازه می دهد تا تعداد بسیاری از وب سایت ها را پیدا کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند. اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم کرال کردن یا خزش پیگیری و ردیابی لینک های شما در یک صفحه مربوط به وب سایتتان است و باعث نمایه سازی شده و در نهایت فهرست بندی می شود.

  • ایندکس

فهرست نتایج موتور های جست و جو با توجه به اطلاعات و داده های زیادی که در خود جای داده حاوی اطلاعاتی درباره تمامی صفحات وب است که موتور جست و جو در طی زمان خزیده و تجزیه و تحلیل کرده است. در مرحله ایندکس، گوگل داده های جمع آوری شده توسط عنکبوت ها در مرحله خزیدن را تجزیه و تحلیل می کند. یعنی موتور های جست و جو در این مرحله اطلاعاتی که به دست آورده اند را سازمان دهی می کنند تا در صورت سرچ سوال مربوط به آن محتوا به کابران مخصوص آن نمایش داده شود.

  • رتبه بندی

در مرحله نهایی زمانی که کاربر موضوع مورد نظرشان را جست و جو می کند موتور جست و جو در درون داده های خود می گردد تا مناسب ترین محتوا را نمایش دهد یعنی محتوا ها از نزدیک ترین پاسخ تا دورترین پاسخ رتبه بندی می شوند.

در خدمات سئو سایت از کجا می دانیم که گوگل چگونه بهترین نتیجه را تعیین می کند؟

بهترین نتیجه

گوگل دقیقا نقش یک کتابخانه عظیم دیجیتال را دارد که صفحات را برای دسترسی راحت تر کاربران از طریق فرایند پیچیده ای فهرست بندی می کند تا بهترین نتایج جست و جو را به مخاطبان خود ارائه دهد. همان طور که اشاره کردیم برای رتبه بندی وب سایت های مختلف، گوگل از خزنده ها یا عنکبوت های وب استفاده می کند که صفحات را اسکن و فهرست می کند. این را در نظر داشته باشید که گوگل وب سایت ها را رتبه بندی نخواهد کرد بلکه صفحات وب را رتبه بندی می کند. گوگل نحوه رتبه بندی صفحات مختلف وب سایت ها را به طور مداوم تغییر می دهد و بیش از 210 عامل می تواند بر رتبه بندی صفحه وب سایت شما اثرگذار باشد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

  • ارتباط محتوا

محتوا و یا مقاله شما باید با سرچ کاربران گوگل مرتبط باشد تا گوگل بتواند آن را توسط خزنده هایش شناسایی و ذخیره کند برای مثال در ارتباط با محتوای سئو با همین صفحه در فهرست نتایج گوگل رو به رو خواهید شد.

  • کیفیت بالای تولید محتوا

گوگل توسط تجزیه و تحلیل داده های خود می تواند متوجه شود که محتوای شما چه کیفیتی دارد و برای کاربری که موضوع خود را سرچ کرده تا چه اندازه منحصر به فرد و مفید است. بنابراین شما باید به صورت کاملا حرفه ای به تولید محتوا در سایت خود بپردازید.

  • جدید ترین محتوا

گوگل همچنین جدید ترین محتوا ها را دسته بندی کرده تا مطمئن شود کاربران به روز ترین اطلاعات را دریافت خواهد کرد.

  • سئو و بهینه سازی

قبلا اشاره کردیم که سئو و بهینه سازی وب سایت چقدر می تواند به رتبه بندی صفحه وب شما در نتایج گوگل کمک کننده باشد. در نظر داشته باشید که گوگل با دقت زیادی بر محتوا ها و واکنش کاربران به صفحات وب سایت های مختلف نظارت دارد. بنابراین برای پیشی گرفتن از رقبای خود به سئو و اصول آن نیاز دارید.

فرآیند افزایش رتبه در خدمات سئو سایت چگونه است؟

این فرایند همان بهینه سازی سایت یا خدمات سئو سایت است که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم اما به طور خلاصه تحقیق و مطالعه کلمات کلیدی، استفاده از URL  مرتبط، محتوای خوب و با کیفیت، بهبود سرعت وب سایت، سازگار بودن صفحه شما با انواع دستگاه ها مانند موبایل و لینک دهی مناسب مب تواند رتبه وب سایت شما را افزایش دهد.

مراحل انجام خدمات سئو سایت
مراحل انجام سئو سایت

تا به اینجا نکاتی در مورد سئو و هدف از بهینه سازی سایت را بیان کردیم. اما سئو چطور انجام می شود؟ آموزش سئو به زبان ساده آنقدر هم پیچیده نیست اما این فرایند می تواند مقداری شما را سردرگم کرده و حتی باعث اضطراب شما شود. ممکن است فکر کنید که از دیگر رقبای خود عقب مانده اید و حالا نمی دانید دقیقا باید از کجا شروع کنید. اما نگران نباشید بهینه سازی سایت خیلی هم دشوار نخواهد بود اگر به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید:

  1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی

شاید در فرایند بهینه سازی سایت پیدا و تحقیق کردن درباره کلمه کلیدی مهم ترین و اساسی ترین نقش را داشته باشد. کلمه کلیدی در واقع موضوع اصلی مقاله و محتوای شما را نشان می دهد و این دقیقا چیزی است که به کاربران و مخاطبان اجازه می دهد بعد از جست و جوی خود برای موضوع یا کالای مد نظرشان، محتوای شما را پیدا کنند. کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربران هنگام جست و جو آن را تایپ می کنند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما با جست و جوی مخاطبان هدف شما تطابق کافی دارد. کلمات کلیدی کوتاه اغلب حجم جست و جوی بالاتری نسبت به کلمات کلیدی بلند دارند اما کلمات کلیدی بلند می تواند در مقایسه با کلمات کوتاه تر خاص تر باشد و مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهید. بنابراین از کلمات کلیدی و نقش آن بر سئو غافل نشوید.

  1. کاربرد کلمه کلیدی در تمام متن مقاله و محتوای مورد نظر

کلمات کلیدی را در کل مقاله خود پخش کنید برای بهتر شدن سئوی سایت خود بهتر است کلمات کلیدی مورد نظرتان را در این موارد به کار ببرید:

  • عنوان یا تایتل پست
  • URL
  • پاراگراف اول و آخر مقاله
  • در متن محتوای مقاله
  • برچسب های تصاویری که در مقاله از آن استفاده کردید.

به طور کلی شما باید تا حد امکان و تا زمانی که کلمه کلیدی محتوای مقاله شما را مختل نکرده از آن استفاده کنید.

  1. سعی کنید محتوایی با کیفیت بنویسید.

شما باید محتوایی بنویسید که کاربران را به خوبی جذب کند. مطمئن شوید که موضوع خود را کامل و جامع تعریف کرده و اطلاعات مورد نیاز کاربران را از طریق محتوایتان به آن ها منتقل می کنید. از کاربرد کلمه کلیدی در پاراگراف های بی ربط بپرهیزید تلاش برای فریب دادن سیستم با پخش کردن کلمات کلیدی به صورت رندوم در کل محتوا یا مقاله نمی تواند کارساز باشد.

  1. از کلمات معنی دار و یا ترجیحا کلمه کلیدی در URL خود استفاده کنید.

همان طور که گفتیم خزنده ها و عنکبوت های موتور های جست و جو تمام صفحات سایت شما را می گردند تا موضوع سایت شما را به خوبی درک کرده و به درستی تجزیه و تحلیل کنند. در نتیجه از کلمات معنی دار در URL خود استفاده کنید تا خزنده های گوگل زودتر بتوانند صفحات شما را شناسایی و دسته بندی کنند.

  1. محتوایتان را به دیگر محتوا های قبلی وب سایتتان پیوند دهید. (لینک دهی داخلی)

این فرایند را لینک دهی نیز می نامند. اگر پستی می نویسید که پیش از آن و مربوط به محتوای حال حاضر محتوای قدیمی تری در سایت خود نوشته اید بهتر است لینک صفحه قبلی را در محتوای خود بگنجانید. این کار به خواننده کمک می کند تا با دیگر محتوا های وب سایت شما بیشتر آشنا شود و بدین وسیله بازدید از دیگر صفحات وب شما بالا خواهد رفت.

  1. استفاده از تصاویر مناسب

استفاده از تصویر های خلاقانه به تنهایی می توانند پنجاه درصد محتوایتان را برای کاربران جذاب کنند اما به غیر از این موضوع آن ها برای سئو نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند، زیرا به قدرت کرال کردن یا همان خزیدن وب سایت شما کمک می کنند. البته تصاویر نمی توانند کرال یا خزیده بشوند اما نکته ای که اهمیت دارد توضیحات تصویر است. آن ها می توانند به فرایند خزش سرعت ببخشند. بهتر است برای توضیحات تصویر محتوایتان از کلمه کلیدی استفاده کنید تا مطمئن شوید صفحا وب سایتتان در فهرست داده های گوگل قرار می گیرد.

  1. اهمیت سرعت صفحه

در سال 2018 سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور برای رتبه بندی صفحات وب سایت های مختلف در نظر گرفته شد. اگر وب سایتتان از سرعت خوبی برخوردار باشد یک تجربه کاربری فوق العاده و ایده آل را رقم خواهد زد. اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، ممکن است حوصله کاربران سر رفته و آن ها از منتظر ماندن خسته شوند. در نتیجه صفحه وب سایت شما را می بندند و به سراغ سایت رقیبتان می روند. به همین دلیل از اهمیت سرعت صفحه خود غافل نشوید زیرا می تواند عواقب جدی در پی داشته باشد.

  1. نسخه موبایل را فراموش نکنید!

با توجه به کاربرد وسیع گوشی موبایل بسیاری از مردم برای جست و جو از تلفن همراه استفاده می کنند بنابراین بهینه سازی وب سایت شما برای انواع مختلف دستگاه های هوشمند مثل موبایل و لب تاپ امری لازم و ضروری است. قالب‌ بندی موبایل به قدری اهمیت دارد که گوگل اعلام کرده به زودی فهرست‌ بندی وب‌سایت ‌ها از طریق موبایل انجام می شود.

خدمات سئو سایت چیست؟

خدمات سئو سایت

خدمات سئو سایت شامل مجموعه ای از استراتژی ها و تکنیک های مختلفی است که به هدف بهبود بازدید صفحات وب سایت در موتور های جست و جویی مثل گوگل استفاده می شود این خدمات به تجارت کسب ‌و کار ها کمک می‌ کند تا در دنیای دیجیتال امروزه که در رقابت تنگانگ خود با رقبایشان عملکرد بهتری داشته باشند و به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. ما در بالای مقاله به مراحل انجام سئو و بهینه سازی سایت اشاره کردیم. خدمات سئو سایت می تواند با استفاده از روش های گفته شده برای بالا رفتن بازدید از وب سایتتان مفید واقع شود. این خدمات می تواند شامل افزایش سرعت سایت، پیوند دادن محتوایتان با مقاله های قبلی و یا سئوی تکنیکال باشد.

سئوی تکنیکال (Technical SEO) در خدمات سئو سایت

شاید برایتان سوال شود که سئوی تکنیکال چیست ؟ سئوی تکنیکال جزئی از خدمات سئو سایت است و برای حفظ سلامت فنی وب سایت شما به کار می رود. نام دیگر سئوی تکنیکال، سئوی فنی است که در واقع ستون فقرات سئو و بهینه سازی وب سایت محسوب می شود. چشم هایتان را ببندید و خانه ای بدون پایه های محکم را تصویر کنید که ممکن است هر لحظه فرو بریزد و تمام زحمات پیمان کار و کارگرانش را به راحتی هدر دهد. سئوی فنی دقیقا نقش همان پایه های محکمی را دارد که می تواند پیمان کار را از ایده آل بودن و با کیفیت بودن طرح ساختمان خود مطمئن کند! پس سئوی تکنیکال به معماری وب سایت برای افزایش بازدید و بهبود عملکرد آن در موتور های جست و جو اشاره دارد. در واقع سئوی فنی به نوعی گارانتی شما خواهد بود و ضمانت می کند که وب سایت شما نه تنها برای همه قابل دسترس است، بلکه توسط موتور های جست و جو می تواند کرال یا خزیده شود و در فهرست نتایج گوگل قرار گیرد. سئوی فنی سرعت بارگذاری صفحه، معماری وب سایت، امنیت، پیوند های داخلی و دیگر جوانب را به طور جامع و کامل بررسی می ‌کند تا نقاطی که ممکن است باعث مانع شدن از خزش درست عنکبوت ها، نمایه‌ سازی مناسب و رندر صحیح یک وب ‌سایت توسط موتور های جست و جو را شناسایی گرده و از میان ببرد. اما اگر اشتباهی در این فرایند مرتکب شوید امکان دارد برای شما هزینه زیادی داشته باشد. زیرا اگر سایتی مشکلات فنی اساسی ای داشته باشد یا خزنده های گوگل نتوانند آن را فهرست بندی کنند، تلاش های دیگر بیهوده و اضافی خواهد بود. بنابراین هرچه بیشتر به سئوی فنی توجه داشته باشید شانس بیشتری برای بازدید از صفحه وب سایتتان خواهید داشت.

 سئوی درون صفحه (On Page SEO) در خدمات سئو سایت

سئوی درون صفحه که به آن سئوی درون سایت هم گفته می شود فرایند بهینه سازی ای است که درون وب سایت قرار دارد و همان طور که از نامش پیداست تحت کنترل شما قرار دارد. در واقع سئو درون صفحه یا داخلی هر کاری را که می توانید در صفحه وب مد نظرتان برای بهبود رتبه خود در فهرست انجام دهید را پوشش می دهد. تفاوت آن با سئوی خارجی در این است که سئوی خارجی در واقع شامل هر چیزی است را که شما را قادر می سازد تا در خارج از سایت  خود برای ارتقای رتبه در فهرست نتایج  تلاش کرده و بهینه سازی کنید. هر دو از خدمات سئو سایت هستند که برای ارتقای رتبه شما در فهرست نتایج اهمیت زیادی دارد. اما اهمیت سئوی درون صفحه می تواند مقداری بیشتر از سئوی خارجی باشد زیرا موتور های جست و جو هنگام رتبه بندی صفحات وب به سیگنال های سئوی درون صفحه ای توجه می کند. سئوی درون صفحه شامل همان نکاتی است که در پیش تر به آن ها پرداختیم مثل پیدا کردن کلمات کلیدی و لینک دهی داخلی و درون صفحه ای.

خدمات سئو تکنیکال در خدمات سئو سایت

خدمات سئو تکنیکال

همان طور که گفته شد سئوی تکنیکال یا سئوی فنی فرآیندی است که شما را از سازگاری وب سایتتان با دستور العمل و اصول موتور های جست و جو مطمئن می کند به طوری که بدون هیچ مشکلی صفحه مورد نظرتان خزیده و فهرست شود. در حال حاضر وب سایت هایی که از ساختار های ضعیفی برخوردار هستند ممکن است توسط گوگل جریمه شوند. خدمات سئو سایت فنی می تواند سرعت صفحات وب شما را بیشتر کرده و شما را از خزیدن درست عنکبوت ها مطمئن کند. همچنین تمرکز اصلی خدمات سئو تکنیکال بر بهبود ساختاری سایت، عملکرد و دسترسی راحت وب سایت برای ارتقای رتبه در فهرست رتبه بندی موتور های جست و جو است. و شامل مواردی مثل بهینه سازی کد های وب سایت، بهبود سرعت بارگذاری صفحه، رسیدگی به خطا های خزیدن می شود. سئو فنی نیازمند سال های تجربه برای تسلط و تیمی از متخصصان است. متخصصان فنی مسائل یا فرصت ‌های مهمی برای بهبود صفحات وب سایت را شناسایی خواهند کرد.

خدمات بازاریابی محتوا در پروژه های خدمات سئو

تولید محتوا یکی از عوامل اساسی در بهبود سئو یا همان بهینه‌ سازی موتور جست و جو است. بنابراین بازاریابی محتوا نوعی از انواع بازاریابی است که بر تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت تمرکز دارد. تولید محتوا برای جذب و حفظ مخاطبان وب سایتتان از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع تولید محتوا یک روش بازاریابی قوی و قدرتمند است که برای جذب کاربران به کار گرفته می شود. تولید محتوا به چند جهت برای شما می تواند مفید باشد:

  • یک محتوای خوب باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود
  • محتوای با کیفیت می تواند رتبه شما در فهرست موتور های جست و جو را بهبود بخشد.
  • مشتری بالقوه را جذب می کند.

برای تولید محتوای با کیفیت و ایده آل بهتر است نیاز های مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و مطابق با جدید ترین و معتبر ترین رفرنس های حاضر روند تولید محتوای خود را آغاز کنید. محتوای با کیفیتی که مربوط به کلمات کلیدی مورد نظرتان باشد بر بهینه سازی صفحه وب سایت تاثیر مستقیم دارند پس قدرت کلمات را دست کم نگیرید! محتوای جذاب این قابلیت را دارد که کاربران و بازدید کنندگان را برای مدت طولانی ‌تری در سایت شما نگه دارد و حتی باعث بازدید از صفحات دیگر وب سایتتان شود. همچنین می تواند باعث ایجاد تعامل با مخاطبان شده و از این طریق به سئو سایت شما کمک می کند.

خدمات سئو در زمینه لینک سازی

لینک سازی

لینک سازی یکی از خدمات سئو است که وب سایت های دیگر را به وب سایتی خاص پیوند می دهد. هر چقدر بک لینک های سایتی بیشتر باشد، گوگل آن سایت را معتبر تر به شمار می آورد و در نتایج جستجو در رتبه بالا تری نشانش می دهد. در واقع گوگل بک لینک ها را معیاری برای تایید وب سایت ها در نظر می گیرد و از آن ها برای ارزش گذاری سایت استفاده می کند. هرچند در حال حاضر عوامل رتبه بندی زیادی در سئو سایت نقش درند، براساس مطالعات صورت گرفته در این زمینه، 8 مورد از 20 مورد مهم در این الگوریتم ها به بک لینک ها یا همان خدمات سئو در زمینه لینک سازی مرتبط می شوند. بک لینک های فعال در حال حاضر نوعی مزیت رقابتی در جستجو محسوب می شوند. با این حال آنچه اهمیت دارد، ارزش این بک لینک ها است. برخی از آن ها برای سئو ارزشمند اند؛ در حالی که برخی دیگر تاثیر چندانی در بهبود سئو ندارند. برخی از آن ها نیز که با روش های اسپم ساخته می شوند، بک لینک های سمی ای هستند که برای سئو کاملا مضر شناخته می شوند. در این زمان است که اهمیت این خدمت از خدمات سئو سایت مشخص می شود.

خدمات سئو در انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی

تکنیک های سئو

کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که کاربران برای رسیدن به پاسخ مورد نظر خود و کسب اطلاعات بیشتر درمورد موضوعی خاص، آن ها را در گوگل جستجو می کنند. پژوهش کلمات کلیدی و انتخاب آن ها نیز فرایندی است که در آن حجم و میزان جستجوی مربوط به آن عبارات خاص و سطح رقابت هر کدام مشخص می شود. این دسته از خدمات سئو مراحلی دارند که به یکدیگر مرتبط اند و باید طوری انتخاب شوند که به طور کامل نشان دهنده کسب و کار و پیام و هدف مورد نظر آن باشند. علاوه بر این باید کلماتی باشند که با ادبیات به کار رفته توسط مشتریان، هماهنگ و سازگار باشند. برای آگاهی از ادبیات آن ها باید به کلمات و عباراتی که هنگام برقراری ارتباط با کسب و کار به کار می برند، دقت کرد و از آن ها در انتخاب کلمه کلیدی بهره برد.

برای تحقیق و تجزیه و تحلیل رقابت این کلمات نیز ابزار ها و سایت هایی موجود است که برخی از مهم ترین و بهترین آن ها عبارتند از: Ahrefs، MajesticSEO و Moz. برای کار کردن با دو سایت اول باید هزینه پرداخت کرد؛ اما سایت آخر (Moz) به صورت رایگان در دسترس است.

انواع تکنیک های خدمات سئو

آنچه در بهبود سئو سایت اهمیت فراوان دارد، بررسی دقیق فعالیت ها و عملکرد رقبا است. یکی از مهم ترین تکنیک های سئو، جستجو در صفحاتی است که رقبا در آن ها بهترین عملکرد خود را ارائه می دهند. فهمیدن اینکه رقبا در حال حاضر تلاش های خود را معطوف چه چیزی کرده اند به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا عملکردی مشابه با آن ها یا حتی بهتر و خلاقانه تر از آن ها داشته باشند. تجزیه و تحلیل هر صفحه کمک می کند تا صاحبان سایت دریابند بهتر است چه الگو هایی را دنبال کنند. برای مثال محتوای رقبا کوتاه اند یا بلند؟ بیشتر پست ها وبلاگ اند یا محتوا های دیگر؟ از چه میزان محتوای بصری برای جذاب تر کردن وبسایت خود بهره برده اند و… .

تکنیک دیگر سئو این است که شکاف میان کلمات کلیدی ای که رقبا به کار می برند، شناسایی و پر شود. رقبا با استفاده از این کلمات به صورت مداوم در حال ارتقای رتبه هستند. تشخیص این شکاف به سئو کاران کمک می کند فرصت ها را برای کسب ترافیک بیشتر از دست ندهند. انواع تکنیک های سئو سایت بی شمار اند و به کار بردن آن ها برای کسب رتبه های بالا تر و ترافیک بیشتر، بسیار ارزشمند تلقی می شود.

معرفی استراتژی ها در خدمات سئو

بهبود سئو

استراتژی سئو به برنامه ای گفته می شود که برای تولید، بهینه سازی و ترویج محتوا به کار گرفته می شود. هدف از بهره گیری از این استراتژی ها بیشتر دیده شدن و رتبه بندی بالا تر در نتایج جستجوی گوگل است. جذب ترافیک بیشتر نیز در نتیجه استفاده از استراتژی های سئو حاصل می شود. آنچه اهمیت دارد این است که پیش از شروع استفاده از آن ها آمار فعلی سئو در نظر گرفته شود و نتایج و اهداف آینده مشخص شود. آنچه برای ابتدای کار باید در نظر گرفت عبارت است از:

  • ترافیک ارگانیک
  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • بک لینک ها
  • و…

آگاهی از این موارد و محاسبه دقیق آن ها عملکرد کلی سایت را از نظر آنچه تا کنون بوده است، در حال حاضر هست و در آینده خواهد بود به صاحبان سایت نشان می دهد.

یکی دیگر از استراتژی های سئو تجزیه و تحلیل و بررسی استراتژی های سئو رقبا است. بدیهی است که با حدس و گمان نمی توان به کلمات کلیدی رسید. به جای آن می توان همان راهی را که رقبا طی کرده اند، طی کرد. علاوه بر این می توان ضعف های آن ها را شناسایی و از تکرار آن ها پرهیز کرد.

 تکنیک ها و ابزار ها چه نقشی در اصول خدمات سئو دارند؟

صاحبان سایت

به صورت کلی می توان اصول اساسی سئو را در این موارد خلاصه کرد:

  • جستجو و ادغام کلمات کلیدی
  • تمرکز بر تجربه کاربر
  • بهینه سازی تگ های عنوان
  • بهینه کردن توضیحات متا
  • منتشر کردن مطالب ارزشمند و سودمند
  • اضافه کردن تصاویر و جذاب تر کردن محتوا از راه محتوا های بصری
  • افزودن لینک های داخلی

ابزار ها نقش مهمی در این اصول ایفا می کنند. برای مثال برای اینکه مخاطبان از راه جستجوی کلمات کلیدی به کسب و کار خصوصی برسند، پیدا کردن بهینه این کلمات اهمیت زیادی دارد. پیدا کردن کلمات کلیدی بدون استفاده از ابزار های مخصوص زمان زیادی به طول می انجامد. همان گونه که پیشتر ذکر شد، برخی از کلمات کلیدی از دیگر کلمات محبوب تر اند و وب سایت هایی هستند که به عنوان ابزار، میزان جستجو و دشواری کلمه کلیدی را برای کاربر مشخص می کنند. علاوه بر این برای متمرکز شدن بر تجربه کاربر، بهینه سازی تگ های عنوان و تولید محتوای ارزشمند باید به ابزار هایی خاص متکی بود.

معرفی بهترین ابزار های خدمات سئو

ابزار سئو

احتمالا تا الان متوجه اهمیت و حساسیت سئو یا بهینه سازی سایت شده اید. همان طور که گفته شد خدمات سئو سایت کار راحتی نیست و با پیچیدگی هایی همراه است که ممکن است شما را سردرگم کند. بنابراین برای راحت تر شدن چنین فرایند دشواری ابزار های سئو می تواند به طور ایده آل به شما کمک کند. ابزار های سئو گزارش‌ های واضحی درباره پیدا کردن کلمات کلیدی، عوامل فنی، لینک دهی، تحلیل یا آنالیز عملکرد در نتایج جست و جو بسیار کمک کننده است. در هر استراتژی بازاریابی محتوا برای کسب و کار های تجاری، داشتن ابزار های مناسب قبل از هر گونه فعالیت و تلاشی برای بازاریابی، باعث می شود تا شما حداقل نصف میزان موفقیتتان را پیش بینی کرده و سطح عملکرد خود را بالا ببرید زیرا این ابزار به خوبی داده های شما را تحلیل می کنند در ادامه این نوشته به معرفی حداقل ده ابزار سئو می پردازیم. برخی از این ابزار عبارت اند از:

  • SEMrush

این ابزار یکی از رایج ترین ابزار ها برای بهینه سازی سئو در تحقیقات کلمات کلیدی است. در واقع این ابزار کمک می کند تا مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای یک وب سایت پیدا کنید. علاوه بر این، SEMrush امکان تجزیه و بررسی دامنه های وب سایت های مختلف و رقیب های شما را دارد.

  • Mangools

این ابزار یک مجموعه کاملی است که شامل: یافتن کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، نحوه لینک دهی و ردیابی SERP است. پنج ابزار اصلی این مجموعه عبارت اند از:

  1. KWFinder

همان طور که از نامش پیداست این ابزار به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی با حجم جست و جوی مناسب را پیدا کنید.

  1. SERPChecker

این ابزار به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید انتخاب کنید که کدام یک از کلمات کلمات کلیدی دارای رتبه بهتر و ترافیک بالاتر هستند.

  1. SERPWatcher

این ابزار برای ردیابی تغییرات شاخص گوگل بر اساس کلمات کلیدی است که شما را به موقع از تغییرات آگاه می کند.

  1. Link Miner

با کمک این ابزار می توانید بهترین لینک دهی را برای صفحات وب خود داشته باشید زیرا معیار هایی برای لینک دهی قرار داده تا شما بتوانید بهتر آن ها را انتخاب کنید.

  1. SiteProflier

همان طور که می دانیدURL  هر صفحه وب سایتی از اهمیت بالایی برای آن برخوردار است. SiteProflier در آنالیز اعتبار URL به شما کمک می کند.

بازاریابی

  • MOZ

MOZ در سال 2004 به عنوان یک شرکت توسعه نرم افزار برای بهینه سازی و بهبود سئو ایجاد شد. این شرکت چند ابزار و ویژگی اساسی دارد که شامل Moz Pro، جست و جوی کلمات کلیدی، کراول کردن سایت و کاوش لینک و سایر ابزار کاربردی که همگی به سئو سایت شما کمک می کنند، هستند.

  • Ahrefs

یکی از قوی ترین ابزار های سئو دقیقا Ahrefs است. زیرا عملکرد های متعدد و متنوعی مثل تجزیه و تحلیل سایت ها، پشتیبانی آنلاین و محتوای آموزشی رایگان این ابزار را به ابزاری فوق العاده برای متخصصان سئو، مبتدیان، کارشناسان بازاریابی محتوا، مبدل کرده است و با ابزاری مثل Site Explorer، Content Explorer و Rank Tracker برای کمک به شما در بهینه سازی صفحه وب مورد نظرتان گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

  • Google Keyword Planner

از نام این ابزار می توان عملکرد آن را به خوبی حدس زد. بله! این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی به کار می رود. البته در صورتی که می خواهید از این ابزار استفاده کنید باید یک حساب کاربری گوگل ادز بسازید که ثبت نامش رایگان است. Keyword Planner نیز به خاطر قدرت و توانایی در به دست آوردن ایده های کلمه های کلیدی جزئی از استراتژی های فوق العاده سئو سایت به شمار می رود.

  • KeywordTool.ir

یکی از پرکاربرد ترین ابزار برای جست و جو کلمات کلیدی است زیرا ایده های مختلف برای کلمه کلیدی بر اساس یک کلمه کلیدی ویژه به شما ارائه می دهد. علاوه بر این مزیت رایگان بودن هم دارد و شما می توانید بی اندازه از آن برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.

کلمات کلیدی

  • google analytics

هفتمین ابزار برای بهینه سازی و خدمات سئو سایت google analytics است که استفاده از آن نیازی به آموزش خاصی ندارد. شما با استفاده از این ابزار مانند ابزار هایی که تا به الان گفته شد می توانید بر صفحات خود نظارت کافی داشته باشید و کاربران را به خوبی رصد کنید تا دقیقا نقاط قوت سایت. مقدار جذابیت آن را برای کاربران متوجه شوید.

  • Yoast SEO

اگر می خواهید تا میزان خوانایی مقاله مورد نظرتان را به خوبی بهبود ببخشید پس از این ابزار قدرتمند غافل نشوید. Yoast SEO می تواند استاندارد های سئو سایت شما را به طور کلی بالا برده و موتور های جست و جو را به خوبی بهینه سازی کند.

  • Google Search Console

این ابزار باعث می شود تا شما به راحتی خطاهای سروری، مشکلات بارگذاری و امنیت سایت را کنترل کرده و آن ها را برطرف کنید. در واقع از این ابزار می توانید به عنوان آچار یا ابزار تعمیر سایتی خود به خوبی استفاده کنید!

  • Google page speed insight

دهمین ابزاری که می خواهیم معرفی کنیم Google page speed insight است. این ابزار پیشنهاداتی برای افزایش سرعت صفحه وب سایتتان ارائه می دهد که می توانید از آن ها استفاده کنید. همان طور که گفته شد سرعت صفحه برای جذب و حفظ کاربران در سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین از این ابزار برای ارتقای سرعت صفحات وب خود بهره ببرید تا کاربران خسته نشوند.

تا به اینجای مقاله ده ابزار برای بهینه سازی و خدمات سئو سایت معرفی کردیم، البته تعداد ابزار هایی که می توانید از آن ها برای سئو صفحات وب سایتتان استفاده بیشتر از این موارد است. اما سعی کردیم به کاربردی ترین آن ها اشاره داشته باشیم. اگر گیج شده اید که چطور می توان از بین تعداد زیادی ابزار برای خدمات سئو بهترینش را انتخاب کرد، باید به شما گفت انتخاب ابزار بهینه سازی سایت به عوامل زیادی مثل اهدافتان بستگی دارد. در نتیجه هر کدام از ابزار های سئو با توجه به هدف شما از وب سایتتان انتخاب می شود.

راه های افزایش امتیاز خدمات سئوی سایت در گوگل

افزایش سئو

حتما تا به حال متوجه شده اید که بهبود امتیاز سئوی سایت شما در صفحه نتایج گوگل می تواند شامل استراتژی های متفاوتی در جنبه های مختلف صفحات وب سایتتان باشد. قبل تر اشاره کردیم که سئو داخلی می تواند تاثیر بسیاری در میزان خوانایی و رتبه سئوی کلی سایت شما داشته باشد. برای مثال باید به موارد زیر توجه لازم را داشته باشید:

  • انتخاب عنوان های مناسب

اگر تا به اینجای این مقاله را خوانده باشید از اهمیت کلمات کلیدی در خدمات سئو سایت و بهبود عملکرد آن آگاه شده اید. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در تایتل ها یا عنوان اصلی شاید در ابتدا بی ربط و کم اهمیت به نظر برسد اما در واقع می تواند بسیار کمک کننده باشد. بنابراین بهتر است برای بهبود سئوی خود از کلمات کلیدی در تایتل اصلی و حتی زیر تایتل ها استفاده کنید.

  • نظارت بر کیفیت عملکرد سئوی فنی

دومین عامل اثر گذار بر سئو درون صفحه ای عملکرد سئو تکنیکال شماست. زیر مشکلات فنی سئو حقیقتا به خوبی قابلیت آسیب رسانی به رتبه بندی سایت شما در صفحه نتایج گوگا را دارند. بنابراین از این عامل به هیچ وجه غافل نشوید.حتما بررسی کنید که سایت شما برای دستگاه های موبایل یا همان تلفن همراه بهینه سازی شده است زیرا در حال حاضر حداقل بیش از نود درصد مردم از موبایل برای سرچ های روزمره در گوگل استفاده می کنند.

  • محتوایتان با کلمه کلیدی ارتباط داشته باشد!

یکی از عوامل حیاتی برای بهبود عملکرد سئو مرتبط بودن محتوا با کلمه کلیدی انتخابی مورد نظرتان است. زیرا گوگل از طریق ابزار های مختلف می تواند بفهمد که آیا محتوای صفحات وب سایت شما به آن کلمه کلیدی ارتباط دارد یا خیر. در نتیجه از ارتباط بین کلمه کلیدی و محتوایتان مطمئن شوید تا هم رضایت کاربران را جلب کنید هم رتبه خود را در رتبه بندی حفظ یا حتی ارتقا دهید.

  • محتوای شما باید فوق العاده و با کیفیت باشد.

ساخت و تولید محتوای با کیفیت متنی برای وب سایت ممکن است دشواری های زیادی به همراه داشته باشد اما به هر حال یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر رتبه بندی سایت شما محسوب می شود. شما از طریق محتوای با کیفیت می توانید توجه کابران را به خود جلب کنید و همچنین وب سایت های دیگر به صفحات شما لینک دهی داشته باشند هرچه وب شما بک لینک های بیشتری داشته باشد احتمال دارد رتبه بهتری در صفحه نتایج داشته باشید.

  • نظارت و تحلیل نتایج

پنجمین عامل اثر گذار بر خدمات سئو و میزان خوانایی به میزان پیگیری شما بستگی دارد. در نظر داشته باشید که ابزار سئو بدون نظارت و کنترل و بررسی شما عملا هیچ کاربردی نخواهند داشت. به همین دلیل حتما ربته بندی سایت خود را چک کنید تا اگر نتیجه آن مطابق میل و هدفتان نبود بتوانید از ابزار های دیگر برای سئو خود استفاده کنید.

عوامل بسیار زیادی بر خدمات بهینه سازی صفحه شما در رتبه بندی نتایج اثر می گذارند اما ما به پنج تا از مهم ترین و تاثیر گذار ترین آن ها اشاره کردیم تا با در نظر گرفتن آن ها بتوانید بهینه سازی مناسبی برای وب سایتتان داشته باشید.

تاثیرگذار ترین روش خدمات سئو برای بهینه سازی سایت

بهینه سازی

برای بهبود سئو سایت لازم است عواملی را که بر رتبه بندی آن تاثیر می گذارند، شناسایی کنیم. برای مثال سرعت بارگذاری سایت یکی از این عوامل تاثیرگذار است. نیل پاتل مطالعه ای در این زمینه انجام داده است. نتیجه این مطالعه نشان می دهد سرعت بارگذاری سایت هایی که در بالای صفحه اول گوگل قرار گرفته اند نسبت به سایت ها پایین تر در همان صفحه اول، به طور قابل توجهی بیشتر است. از این رو برای کسب رتبه بالا تر در گوگل و بهینه سازی سایت، سایت شما باید سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. با استفاده از Google’s PageSpeed Insights می توان معیار هایی برای اندازه گیری سرعت سایت به دست آورد. علاوه بر این مواردی هست که به شما در سرعت بخشیدن به بارگذاری سایت کمک می کند:

  • فشرده کردن تصاویر سایت
  • تغییر و سعی در بهبود هاست مورد استفاده (این مورد تفاوت چشمگیری در افزایش سرعت لود سایت و بارگذاری آن نسبت به گذشته ایجاد می کند.)
  • کاهش حجم فایل صفحه وب
  • حذف و از بین بردن اسکریپت های غیر ضروری شخص ثالث

نکته بعدی توجه به ارتقای  Dwell Time است. این اصطلاح بیان می کند که کاربران پس از ورود به سایت تا چه مدت در آن باقی می مانند. این نرخ نشان می دهد که تعامل مخاطبان با محتوا چقدر بوده است و بر رتبه بندی سایت موثر واقع می شود. علت آن این است که اگر زمان ماندگاری طولانی باشد، نشان می دهد محتوا توانسته است هدف کاربر از جستجو را برآورده می کند. اگر این فاکتور پایین باشد یعنی کاربر به سرعت از صفحه خارج می شود. این حالت این پیام را برای گوگل به همراه دارد که کاربران صفحه مورد نظر را نپسندیدند و آن صفحه اعتبار لازم را برای کسب رتبه بالا تر ندارد. این اتفاق به پایین آمدن آن صفحه در رتبه بندی گوگل منجر می شود.

پرسشی که مطرح می شود این است که با استفاده از چه روش هایی می توان از خارج شدن کاربران از صفحه جلوگیری کرد. افزودن ویدیو به محتوای تولید شده باعث می شود نرخ پرش نسبت به قبل بالا تر رود. براساس تحقیقات صفحات دارای ویدیو، 11.2 درصد نسبت به صفحاتی که ویدیو نداشتند نرخ پرششان بالا تر بود.

علاوه بر بهینه سازی های عنوان و توضیحات متا از راه های دیگری می توان کاربران را ترغیب به کلیک بر سایت کرد. یکی از این راه ها استفاده از لینک های سایت است. با استفاده از پست های وبلاگ و صفحات دسته بندی تجارت الکترونیک می توان این لینک ها را دریافت کرد. لینک های سایت در دریافت نرخ کلیک بیشتر تاثیر فراوانی دارند.

نکته دیگر اینکه باید محتوا های معتبر و موثق ایجاد کرد. آنچه بیش از کیفیت محتوا اهمیت دارد، منابع آن است. احتمال اینکه کسانی که در حال خواندن متن هستند بر منابع آن کلیک کنند، معمولا خیلی بالا است. بنابراین بهتر است به منابع نیز لینک داد.

تاثیر رفتار کاربران بر خدمات سئو سایت چیست؟

فشرده کردن

رفتار کاربران هر اقدامی را که بازدیدکنندگان قبل از رسیدن به سایت و هنگامی که در سایت در حال کاوش هستند، در بر می گیرد. در واقع رفتار کاربران عبارت است از اینکه:

  • کجا و روی چه چیزی کلیک می کند.
  • چگونه صفحه را به سمت پایین اسکرول می کند.
  • دقیقا هنگام رسیدن به کدام قسمت سایت از صفحه خارج می شود.

با ردیابی رفتار کاربران می توان دریافت که تعامل آن ها با سایت مورد نظر چگونه است. همچنین می توان موانعی را که بر سر راه تعامل بالای آن ها با سایت هست را شناسایی و مواردی را که باعث می شوند آن ها در سایت ماندگار شوند، تقویت کرد. همان گونه که احتمالا مطلعید، گوگل الگوریتم های پیچیده ای دارد که از آن ها برای مشخص کردن رتبه بندی جستجوی خود بهره می برد. شناسایی دقیق این الگوریتم ها کار چندان ساده ای نیست. در واقع حتی متخصصان سئو نیز قادر نیستند به طور کامل به سازوکار آن ها پی ببرند.

موتور جستجوی گوگل با دارا بودن بیش از 92 درصد از سهم بازار جهانی موتور های جستجو، قوی ترین و اصلی ترین آن ها محسوب می شود. خبر خوب اینکه جمع آوری اطلاعات از نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل نسبت به دیگر موتور های جستجو ساده تر است.

گوگل ابتدا از خزنده وب و ربات ها استفاده می کند تا صفحات وب را فهرست بندی کند. هنگامی که کاربران درخواستی را جستجو می کنند، این درخواست به گوگل فرستاده می شود. در این مرحله الگوریتم های گوگل شروع به کار می کنند. عوامل رتبه بندی بسیاری در تعیین اینکه چه نتایجی در نهایت به کاربر نشان داده شود، دخیل اند. سپس پس از گذشت چند ثانیه فهرست بزرگی از آنچه کاربر درخواست کرده است برای او به نمایش در می آید.

خزنده وب

آنچه اهمیت و تاثیر رفتار کاربران را نمایان می سازد این است که الگوریتم های گوگل از بیشتر از 200 عامل برای رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کنند. در تعیین این الگوریتم ها نشانه ها و تاثیرات رفتار کاربران بسیار حائز اهمیت است. برخی از مهم ترین این نشانه ها عبارتند از:

  • نرخ کلیک (CTR)
  • نرخ پرش
  • نرخ تبدیل
  • کانال های ناوبری

تمام این کار ها به این دلیل انجام می شود که گوگل اطمینان یابد نتایج جستجو با آنچه کاربر درخواست کرده است به طور کلی مرتبط است یا خیر. آیا کاربر آن محتوا را ارزشمند تلقی می کند و از آن برای رسیدن به پاسخ خود استفاده می کند یا خیر. نحوه تعامل کاربران با گوگل اطلاعاتی به این موتور جستجو می دهد که از آن ها برای تعیین الگوریتم های خود در آینده بهره می برد.

اگر تعداد کلیک ها بر سایتی که در نتایج اول نمایش داده می شود به مرور کم و کمتر شود، گوگل در می یابد که سایت مورد نظر ارزش کافی را برای ماندن در رتبه یک گوگل ندارد. بنابراین رتبه آن را پایین تر می آورد. البته این تنها عامل پرش کاربران از صفحات وب نیست و این موضوع موارد متعدد دیگری را نیز در بر می گیرد که بررسی آن ها نیاز به توضیحات گسترده دارد.

بهترین ابزار های آنالیز و تحلیل در خدمات سئو سایت

خدمات سئو سایت

  • Semrush

یکی از پلتفرم های جامع و کامل سئو است که با بیش از 55 ابزار سئو سایت را بهبود می بخشد و باعث رشد و ارتقای سطح کسب و کار می شود. از مهم ترین این ابزار ها می توانیم به جستجوگر سئوی صفحه، ردیابی موقعیت، تجزیه و تحلیل ترافیک و ابزار تحلیل کلمه کلیدی اشاره کنیم.

  • Ahrefs

با این ابزار می توان رتبه بندی وب سایت را تجزیه و تحلیل کرد. ابزار های Ahrefs عبارتند از: جستجوگر کلمات کلیدی، Content Explorer، ممیزی سایت و جستجوگر سایت.

  • SpyFu

این مجموعه، بازاریابی هوش رقابتی صاحبان سایت را بالا تر می برد و از ویژگی های آن می توانیم به تحقیقات سئو، تحقیقات کلمه کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و تجزیه و تحلیل بک لینک، تاریخچه رتبه بندی، صفحات برتر و… اشاره کنیم.

مهم ترین الگوریتم های گوگل و تاثیر آن ها بر خدمات سئو سایت

الگوریتم های گوگل

به روز رسانی های الگوریتم های گوگل تاثیرات چشمگیری در بهبود سئو سایت ها دارد. آگاهی از به روز رسانی های الگوریتم های مهم گوگل از جمله پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و BERT شیوه های سئو سایت را به طرز قابل توجهی تغییر می دهد. آنچه اهمیت دارد این است که برای حفظ عملکرد وب سایت و بهبود آن، همچنین برای باقی ماندن در صفحات اول گوگل، از به روز رسانی الگوریتم ها اطلاع کسب کرد. علاوه بر این باید سعی کرد که آن ها را در استراتژی های سئو سایت اعمال کرد.

این استراتژی های ضروری عبارتند از: تمرکز بر محتوای باکیفیت و دنبال کردن دستورالعمل های گوگل. علاوه بر این می توان برای اطلاع به موقع از به روز رسانی الگوریتم ها، از برخی از ابزار ها و منابع بهره گرفت. به روز رسانی های الگوریتم های گوگل باعث می شود نتایج جستجو به میزان قابل توجهی بهبود یابد. این به روز رسانی ها را می توان به دو دسته عمده به روز رسانی های اصلی و به روز رسانی های هدفمند تقسیم کرد.

  • به روز رسانی های اصلی

به تغییرات گسترده ای که بر الگوریتم های جستجو به صورت کلی تاثیر می گذارند، به روز رسانی های اصلی گفته می شود. این به روز رسانی ها طیف گسترده ای از وب سایت ها را تحت تاثیر قرار می دهند. برای مثال در مارس 2024 یکی از این به روز رسانی های اصلی اعمال شد. این به روز رسانی ها در بازه های زمانی چند بار در سال رخ می دهند و متخصصان سئو باید نسبت به آن ها هوشیار باشند.

  • به روز رسانی های هدفمند

مسائلی از قبیل اسپم ها، محتوا های بی کیفیت و بهبود تجربه کاربر در به روز رسانی هدفمندی که در ماه مه 2024 اعمال شد، مورد بررسی قرار گرفتند. این نوع از به روز رسانی ها در برخی از مواقع بدون اعلام قبلی و بدون پیش بینی اتفاق می افتند.

اصطلاحات سئو: جامع ترین لیست واژه نامه تخصصی خدمات سئو

واژه نامه سئو

  • کلاه سیاه (Black hat): کلاه سیاه روش هایی هستند که موتور جستجو را بهینه می کنند و کارشان نقض دستور العمل های کیفیت گوگل است.
  • خزیدن (Crawling): موتور های جستجو از راه فرایند خزیدن در جهت کشف صفحات وب فعالیت می کنند.
  • De-indexed: صفحه یا صفحاتی هستند که از فهرست گوگل حذف می شوند. این اصطلاح درست در تقابل با ایندکس شدن صفحات قرار می گیرد.
  • تکه های ویژه (Featured snippets): جعبه های پاسخ ارگانیک که در بالای SERP برای ایجاد درخواست های خاص نشان داده می شوند.
  • فهرست کسب و کار من در گوگل (Google My Business listing): یک فهرست رایگان که در اختیار کسب و کار های محلی قرار می گیرد.
  • چرخ و فلک های تصویری (Image carousels): تصاویری که در نهایت به برخی SERP هایی که از چپ به راست پیمایش می شوند، منجر می شوند.
  • نمایه سازی (Indexing): به فرایند ذخیره سازی و سازماندهی محتوا هایی که هنگام خزیدن یافت می شوند، نمایه سازی یا ایندکسینگ می گویند.
  • Intent: در دنیای سئو Intent به محتوایی گفته می شود که کاربران می خواهند در نتیجه کلماتی که در نوار جستجو تایپ کرده اند، مشاهده کنند.
  • شاخص عملکرد کلیدی (KPI): یکی از مقادیر قابل اندازه گیری که نمایانگر این است یک فعالیت تا چه اندازه در رسیدن به هدف اثرگذار است.
  • بسته محلی (Local pack): در بسته های محلی معمولا سه فهرست کسب و کار محلی جای می گیرند. این فهرست ها در نتیجه جستجوی محلی به نمایش در می آیند. جستجو هایی نظیر:«تعویض روغن ماشین در نزدیکی مکان من»
  • ارگانیک (Organic): قرار گرفتن در نتایج جستجو های به دست آمده به صورت طبیعی بدون اینکه هزینه ای پردخت شود. درست برخلاف تبلیغات پولی.
  • قسمت های People Also Ask: بخش هایی هستند که در بعضی از SERP ها نشان داده می شوند و در آن ها فهرستی از سوالات مربوط به آنچه سرچ شده و پاسخ های مرتبط با هر کدام نوشته شده است.
  •  Query: کلمات، عبارات و جملاتی که در نوار جستجو تایپ می شوند.
  • رتبه بندی (Ranking): ترتیب نتایج جستجو بر اساس ارتباطی که با درخواست های سرچ شده دارند.

 آیا بهبود رتبه با خدمات سئو سایت یک راهکار کوتاه مدت است؟

رتبه سایت ها

همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم، بهینه سازی موتور های جستجو از استراتژی هایی است که نتایج کارآمد فراوانی به همراه خواهد داشت. هر چقدر رتبه بندی سایت بالا تر برود، احتمال اینکه افراد عادی و مشتریان بالقوه بیشتری وارد آن شوند نیز بیشتر می شود. همه ما می دانیم که با کمک سئو سایت این هدف به طور حتم محقق می شود. آنچه اهمیت دارد، زمان رسیدن به هدف است. تلاش های سئو اگر به صورت کوتاه مدت باشد، نتایج ماندگاری به بار نخواهد آورد. اگر افراد خواهان نتایج بلند مدت هستند باید به صورت مستمر تلاش کنند.

ممکن است پذیرش این موضوع برای برخی از افراد سئو کاران مبتدی سخت باشد که دریابند نتایج سئو یک شبه یا حتی چند شبه قابل مشاهده و ارزیابی نیستند. بلکه این نتایج در طی فرایند نسبتا طولانی مدت آن هم به صورت مداوم رخ می دهند. در ارتقاء رتبه سایت ها عواملی از جمله به روز رسانی محتوا و تغییرات ساختاری و فنی موثر واقع می شوند. کارشناسان سئو به صورت تقریبی بازه زمانی چهار تا شش ماهه را برای مشاهده نتایج اولیه ذکر کرده اند. البته لازم به ذکر است که این مدت زمان نیز با توجه به فرایند های داخل ساخت، متغیر است.

آیا سایت من به آنالیز و خدمات سئو نیاز دارد؟

وب سایت

همان طور که اشاره کردیم و به طور مفصل به آن پرداختیم خدمات سئو سایت و بهینه سازی سایت برای دیده شدن هر برند و صفحات وب سایتی مفید یا حتی می توان گفت ضروری است! زیرا همان طور که گفته شد خدمات سئو به رتبه بهتر در صفحه نتایج گوگل کمک می کند و قاعدتا هر سایتی که رتبه بالاتری داشته باشد، به عنوان سایت برتر با کلیک بیشتری همراه خواهد بود. علاوه بر این ها، بهینه‌ سازی موتور های جست و جو یا همان خدمات سئو (SEO) به شما کمک می‌کند تا وب سایت شما ترافیک بیشتری داشته باشد.

با آنالیز سئو این قابلیت را خواهید داشت. مشکلات فنی سایت خود را شناسایی کرده و کلمات کلیدی ایده آل را پیدا کنید همچنین استراتژی ‌های مفید تری برای افزایش بازدید از صفحات وب خود به کار ببندید. در نتیجه اگر هدف شما افزایش بازدید کاربران و جذب مخاطبان باشد، انجام آنالیز سئو و بهینه سازی سایت قطعا امری ضروری خواهد بود. این مسئله می ‌تواند باعث رشد بهتر کسب ‌و کار، شناخت برند و بهبود تجربه کاربران شود.

چگونه بهترین استراتژی خدمات سئو را برای وب ‌سایتمان مشخص کنیم؟

صفحات وب

برای مشخص کردن بهترین استراتژی ابتدا باید هدفتان را از ساخت وب سایت مشخص کنید، سپس مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده تا مطابق بر آن بتوانید برنامه تولید محتوای خود را بچینید. قبلا هم گفتیم که در نظر داشته باشید که محتوای سایت شما دقیقا باید آن چه نیاز مشتری و مخاطب است را تامین کند! بنابراین از کیفیت بالای محتوای متنی خود غافل نشوید، برای تصاویر در صفحات بلاگ خود حتما از عکس های خلاقانه و مبتکرانه استفاده کنید مخصوصا عکس اصلی مقاله باید طوری باشد تا مخاطبان به خواندن مقالات و محتوای شما ترغیب شوند. کلمات کلیدی را با دقت با ابزار هایی که گفتیم انتخاب کنید هر کدام از کلمات کلیدی که ترافیک بیشتری داشته باشند برای تولید محتوا و سئو سایت شما مناسب تر خواهند بود. از ابزار های سئو نهایت استفاده را بکنید تا سرعت صفحه وب سایتتان بیشتر شود این ابزار باعث می شود تا مخاطبان در انتظار کمتری برای بازدید از وب سایت شما باشند.

همچنین اهمیت بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه را دست کم نگیرید! این روز ها تلفن همراه یا همان گوشی موبایل به دلیل دسترسی راحت تر به مراتب کاربرد بیشتری نسبت به کامپیوتر ها و رایانه های مختلف دارند. بنابراین در نظر گرفتن این مسئله برای رتبه بندی صفحه نتایج گوگل بسیار کمک کننده است. به خاطر داشته باشید که خدمات سئو سایت فرایندی زمان ‌بر است و به حوصله زیادی نیاز دارد.

خدمات سئو سایت را خودمان انجام دهیم یا برون سپاری کنیم؟

برون سپاری هیچ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد زیرا این مسئله کاملا به اهداف و بودجه های سازمانتان بستگی دارد. برون سپاری روشی تجاری است که سازمان ها برای انجام خدمات، وظیفه ای که باید توسط کارمندان و کارکنان داخل سازمان انجام شود را به یک عامل خارجی می سپارد. مهم ترین دلیل استفاده از روش برون سپاری، کاهش دادن هزینه هاست. به طور کلی فرایند سئو، همان طور که اشاره کردیم زمان بر است. بنابراین برون سپاری بهینه سازی سایتتان در صورتی که خودتان یا کارمندان و کارکنانتان زمان کافی برای انجام خدمات سئو ندارید بسیار مناسب خواهد بود.

اولین و بزرگ ترین مزیت برون سپاری سئو دقیقا صرفه جویی در زمان است. به غیر از این ها از آن جایی که فرایند سئو پیچیده و دشوار است، از پژوهش کلمات کلیدی گرفته تا بهینه سازی و سئو فنی، می تواند اعضای تیم شما را خسته کرده و روند کارکردی آن ها را تا حدودی مختل کند. با استفاده از روش برون ‌سپاری، به منابع مهمی دسترسی پیدا می ‌کنید که امکان دارد داخل شرکتتان وجود نداشته باشد. در واقع برون سپاری سئو بازی کسب و کارتان را به طرز شگفت آوری تغییر می دهد! در واقع، بهترین روش برای برون سپاری خدمات سئو همکاری دقیق و  تنگاتنگ بین تیم سازمان شما و یک آژانس سئو می شود. این روش تا حدود زیادی تضمین می کند که اهداف سازمانی و کمپین های بازاریابی با خدمات بهینه سازی و سئو هماهنگ هستند. بنابراین بهتر است این وظیفه سنگین را به افرادی خارج از سازمانتان بسپارید و همکاری ایده آلی مابین اعضای تیمتان و شرکت خدمات سئو مد نظرتان ایجاد کنید.

یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو می تواند ارزش زیادی با هزینه های نسبتا پایینی را برای شما به همراه داشته باشد. البته وقتی درباره برون سپاری صحبت می شود معمولا نگرانی های خاصی وجود دارد. و دلیلش ممکن است این باشد که شما باید به شخص ثالثی اعتماد کنید که این می تواند برای شما چالش های زیادی ایجاد کند! اما نگران نباشید اگر به طور منظم در برنامه های شرکت سئو حضور داشته باشید تا حد زیادی می تواند از چالش های رو به روی شما جلوگیری کند.

چه کسی باید خدمات سئو سایت ما را انجام دهد؟

محتوای سایت

همان طور که گفتیم برای برون سپاری سئو سایت یا همان بهینه سازی صفحات وب باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو اعتماد کافی داشته باشید. بنابراین در انتخاب این شرکت ها باید به شدت با دقت و ریزبین عمل کنید. انتخاب شرکتی که دقیقا انتظارات شما را برآورده کند ممکن است چالش هایی به همراه داشته باشد بنابراین بهتر است قبل از پذیرش خدمات سئو شرکت مد نظر، رزومه آن را مطالعه کرده و درباره سطح عملکرد آن شرکت اطلاعات جمع کنید. به یاد داشته باشید که اعتماد در گذر زمان به وجود می آید در نتیجه برای سنجیدن سطح کارایی شرکت با پروژه های ریز شروع کنید و میزان تسلط اعضای تیم آن ها بر تولید محتوا و انجام خدمات سئو را ارزیابی و نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی کنید.

با این روش می توانید یک آژانس ایده آل ارائه دهنده خدمات سئو را انتخاب نمایید. بنابراین مطابق بر اهداف، بودجه و میزان زمانی که دارید عملکرد شرکت های مختلف را بررسی کرده و هر کدام که بیشتر به اهداف شما نزدیک بودند را انتخاب کنید. همه گزینه های موجود را بسنجید و تصمیمی آگاهانه بگیرید. مطمئن باشید که با انتخاب خوب، شاهد کاهش هزینه ها و افزایش نتایج خواهید بود.

عوامل موفقیت در خدمات سئو

اعتماد به بیزون

تا به اینجای این مقاله سعی کردیم تعریف جامعی از سئو و خدمات بهینه سازی سایت داشته باشیم و به ابزار های مختلف سئو اشاره کردیم. باید بدانید که موتور های جست جو جوی گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی در الگوریتم خود در صفحه نتایج استفاده می کند. حالا ممکن است برایتان سوال باشد که آیا عوامل موفقیت در سئو فقط به ابزار آن بستگی دارد؟ باید گفت خیر، سئو همان طور که گفتیم فرایندی زمان بر است و به عواملی مثل همکاری اعضای تیم، داشتن تخصص و مهارت یا استفاده و کمک گرفتن از افراد متخصص و ارزیابی عملکرد آن ها بستگی دارد. پیشنهاد ما به شما این است که حتما مدت زمانی که بر سئو سایت متمرکز هستید سطح عملکرد تیم خود و یا شرکتی که با آن کار می کنید را ارزیابی کنید تا هر چه زودتر به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید.

پشتیبانی خدمات سئو سایت

پشتیبانی سئو سایت در واقع شامل مجموعه ‌ای از فعالیت‌ هایی است که به هدف بهبود رتبه سایت در نتایج جست و جو صورت می گیرد. در صورتی که سئو و بهینه سازی سایت خود را نسبت به آژانس سئو برون سپاری کرده باشید باید در صورت بروز هر گونه مشکلی در سئو سایت شما کارکنان آن شرکت پاسخگو باشند. وظایف این آژانس شامل تولید محتوا، بهینه سازی خدمات سئو، پیگیری و آگاهی کامل از تغییرات الگوریتم و فاکتور های گوگل در صفحه نتایج آن و سئو فنی آن خواهد بود. بنابراین باید شرکتی را انتخاب کنید که پشتیبانی کافی داشته باشد. و برای اطمینان از عملکرد پشتیبانی بهتر است در ابتدای همکاری متذکر شوید و بپرسید که آیا شرکت مد نظرتان خدمات پشتیبانی ارائه می کند یا خیر.

 چرا به بیزون برای خدمات سئو سایت اعتماد کنیم؟

بیزون

بیزون، شرکت ارائه دهنده خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت است که با تیم متخصص خود با بیش از پانصد کسب و کار داخلی و خارجی همکاری موفق داشته است. اعضای تیم فروش و مارکتینگ مجموعه ما، با حوصله و دقت زیاد می توانند شما را در ارائه دادن خدمات این شرکت به درستی راهنمایی کنند. علاوه بر اعضای تیم فروش، تیم تولید محتوای مجموعه بیزون با توجه به تحصیلات عالی در زمینه ادبیات، بر دنیای کلمات و نوشتار مسلط هستند و سابقه کار در محتوا های تخصصی در زمینه پزشکی، حقوقی و هنری دارند و می توانند در هر زمینه ای برای شما محتوای متنی بنویسند. به غیر از اعضای تولید محتوای نوشتاری، تیم تولید محتوای بصری و متخصص حوزه گرافیست این مجموعه، نیز تجربه و مهارت کافی را برای ارائه خدمات بصری به شما دارد. علاوه بر اعضای تیم مارکتینگ و تولید محتوا، تیم فنی مجموعه بیزون، با کمک گرفتن از متخصصان حرفه ای خود قطعا انتظارات شما را از لحاظ سئو فنی برآورده خواهد کرد. بیزون، سعی می کند تا از هر لحاظ با تیم حرفه ای خود، خدمات ارائه شده به شما را در صورت بروز مشکل در وب سایتتان برطرف کند. در نتیجه اطمینان داشته باشید که خدمات تولید محتوا و سئو مجموعه ما از پشتیبانی کامل برخوردار خواهد بود. بیزون، یک پله بالاتر!