کلودفلر چیست

کلودفلر چیست

در پاسخ به سوال کلودفلر چیست باید نکات زیادی را در نظر داشت اما ابتدا اجازه دهید با یک توضیح کوتاه آغاز کنیم. کلودفلر (Cloudflare) یک سرویس رایگان از نوع CDN است که از تهدیداتی مانند تزریق SQL و سرقت هویت شما در فضای وب محافظت می کند. کلودفلر همچنین با استفاده از دیتابیس عظیم و متعدد خود که در سراسر جهان قرار دارند عملکرد سایت و سرعت بارگذاری آنها را بهبود می بخشد. سرویس کلودفلر مانند یک VPN غول پیکر عمل می کند و این بدان معنی است که بازدید کننده سایت با هدایت فیزیکی به نزدیکترین سرور سایت شما دسترسی پیدا می کند. معنای این فرآیند بسیار ساده است، در واقع هرچه مرکز داده یا دیتابیس نزدیکتر باشد سرعت بارگیری سایت شما برای کاربر بیشتر است که در نهایت موجب جذب بیشتر مخاطب و افزایش ترافیک خواهد شد.

یکی دیگر از فواید استفاده از سرویس کلودفلر کاهش ربات های خزنده یا جستجوگر در سایت است که بسته به منبع آنها می تواند مفید و مضر باشد. از ربات های خزنده یا جستجوگر به طور معمول برای رفتن به سایت ها و بررسی اطلاعات موجود در صفحه استفاده می شود. اگرچه این موارد می توانند هنگام برای پیدا کردن سارقان محتوای سایت شما مفید باشند اما همچنین می توانند برای شما ایجاد تبلیغات کاذب، تزریق اسپم و بدافزار کنند. یک روش خوب مقابله با این مشکل استفاده از  کلودفلر به عنوان یک پروکسی وب است. در واقع از آنجا که حافظه پنهان وب سایت شما در دسترس بازدید کننده است کلودفلر می تواند محتوای مشکوک را مسدود کرده و شما را از شر ویروس های مخرب، spambots و ترافیک غیرواقعی و مضر در امان نگه دارد.

نحوه استفاده از کلودفلر

یقینا بخش مهمی از پاسخ به سوال کلودفلر چیست، بررسی نحوه استفاده از آن است. در واقع آنچه کلودفلر را منحصر بفرد می کند این واقعیت است که این سرویس یک ارائه دهنده و میزبان سایت نیست. شما می توانید پس از راه اندازی سایت خود تنظیمات DNS را به سرورهای کلودفلر تغییر دهید و به این شکل سایت خود را ذخیره کنید. با تغییر تنظیمات نام دامنه خود به کلودفلر اجازه می دهید نسخه ای از وب سایت شما را ذخیره کند. علاوه بر این با کلودفلر این امکان را دارید که بتوانید نوع ترافیکی را که دریافت می کنید کنترل کنید. این بدان معنی است که کلودفلر می تواند اگر مشکلی وجود داشته باشد یا تهدیدات امنیتی ایجاد شده باشد، الگوهای پرترافیک شما را شناسایی کند و با نظارت و کنترل متوجه شود که این ترافیک مخرب از کجا می آید.

مزایای استفاده از کلودفلر چیست

اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم کلودفلر چیست باید در مورد مزایای آن نیز صحبت کنیم. استفاده از سرویس کلودفلر این امکان را به شما می دهد که خود را در دسترس بازدید کننده قرار دهید. سرور کلودفلر نسخه ای از صفحه وب را از هاست سایت شما درخواست می کند و بازدید کننده ای را که سایت را درخواست کرده است سریعتر به نسخه صفحه وب شما متصل می کند.

افزونه های دیگری نیز مانند کلودفلر وجود دارد که می توانید از آنها نیز استفاده کنید مشهورترین آنها Google Analytics است. Google Analytics به طور گسترده در دسترس است و برای هر سایتی در سطح وب به صورت رایگان توصیه می شود. با استفاده از افزونه کلودفلر Google Analytics  نیازی نیست دوباره به سایت خود کد بدهید و موارد لازم برای کار با این افزونه را اضافه کنید.

یکی دیگر از مزایای چشمگیر کلودفلر سازگاری سایت شما با دنیای وب به صورت روزمره است. بیایید در نظر بگیریم که وب مسترهایی که تازه کار خود را شروع می کنند مهارت فنی در ورود به کد تعبیه شده در Google Analytics را برای نظارت بر ترافیک سایت و ردیابی ندارند. کاری که کلودفلر انجام می دهد استفاده از افزونه و ارسال اطلاعات به Google Analytics است، با این کار نگرانی در مورد از دست رفتن برچسب ها یا به خطر افتادن سایت در زمان خرابی با جاسازی کد از بین می رود.

کلودفلر برای چه کسانی مناسب است؟

در ادامه ی پاسخ به سوال کلودفلر چیست و بررسی مزایای استفاده از آن سوال بعدی این است که واقعا استفاده از سرویس کلودفلر برای چه کسانی مناسب است؟ وقتی به میزان زمانی که برای مدیریت یکپارچه ی یک سایت لازم است فکر کنید خواهید دید که چقدر استرس و انرژی برای مدیریت چندین سایت نیاز است. کلودفلر ابزاری است که به شرطی که یک سایت را مدیریت کنید برای شما رایگان است. این سرویس چندین گزینه پولی دارد که سازگاری بیشتر و همچنین گزینه های دیگری را فراهم می کند تا بتوانید بهترین امکانات را به بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید.

به طور کلی این سرویس گزینه های زیادی برای مدیریت سایت ارائه می دهد و از آسیب های احتمالی سرور شما جلوگیری می کند. با پرداخت هزینه مزایای یک ارائه دهنده خدمات هاست سایت را به شما ارائه می دهد و بدون پرداخت هزینه، CDN که گاهی از طریق ارائه دهندگان هاست سایت پایین رده در دسترس هستند را نیز ارائه می دهد. با امنیت و سرعتی که به عنوان افزونه ی مقدماتی رایگان ارائه می کند مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد.

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین افزونه های سئو وردپرس

نظرات کاربران