کمپین سئو

چگونه می توانید یک کمپین سئو راه اندازی کنید؟

احتمالا با مفهوم سئو یا بهینه سازی موتور جستجو آشنایی داشته باشید. سئو یکی از مهم ترین عوامل در استراتژی دیجیتال مارکتینگ است و باعث بهبود رتبه سایت شما در موتور های جستجو می شود. یک کمپین سئو موثر می تواند محتوای شما را جذاب تر کند، بک لینک ها را جذب کند، معماری سایت را بهبود بدهد و باعث افزایش ترافیک ارگانیک شود. با اینکه دو کمپین سئو قطعا هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند، اما این راهنمای کمپین سئو باعث می شود که شما از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، یک محتوای باکیفیت منتشر کنید، بک لینک های بیشتری دریافت کنید و در صفحه اول گوگل باشید.

کمپین سئو چیست؟

کمپین سئو

بسیاری از مردم با مفهوم سئو سایت آشنایی اجمالی دارند؛ اما نمی دانند چگونه می توانند یک کمپین سئو موثر ایجاد کنند و از آن سود ببرند. کمپین سئو شامل موارد زیر می شود:

  • بررسی کیفیت وبسایت: شما در ابتدا باید سایت خود را به بهترین شکل ممکن ارائه کنید تا مشتریان جذب وبسایت شما شوند. از ابزار های سنجش سایت استفاده کنید تا لینک های خراب یا تصاویر بدون متن جایگزین شناسایی شوند و متوجه شوید در کمپین سئو باید چه چیز هایی را در اولویت قرار دهید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا: دومین کار این است که رقبای خود را بررسی کنید و متوجه شوید آن ها برای جذب مشتری چه کار هایی انجام می دهند.
  • تحقیق کلمات کلیدی: این مرحله نیز یکی از مهم ترین مراحل کمپین سئو است. شما باید کلمات کلیدی حوزه کاری خود را شناسایی کنید و درمورد آن ها تولید محتوا کنید.
  • تولید محتوای باکیفیت: پس از انتخاب کلمات کلیدی باید به نوعی تولید محتوا کنید که علاقه مخاطبان را جذب کند و ترافیک سایت افزایش پیدا کند. اگر محتوا با کلمات کلیدی شما مطابقت نداشته باشد، بازدیدکنندگان سایت شما ناامید خواهند شد.
  • سئو سایت: سئو سایت را می توانید با استفاده از افزونه های سئو وردپرس انجام دهید. سئو سایت شامل مواردی مانند لینک سازی داخلی و خارجی، قرار دادن تصاویر و توضیحات متا، تگ های html، چگالی کلمات کلیدی و دیگر موارد می شود.
  • لینک سازی: داشتن بک لینک های زیاد از سایت های دیگر باعث بهبود رتبه سایت شما می شود. البته کیفیت لینک های سایت های معتبر از کمیت مهم تر است.
  • به اشتراک گذاری محتوا: به اشتراک گذاری محتوا از طریق رسانه های اجتماعی باعث افزایش ترافیک سایت شما و بهبود رتبه صفحه در گوگل می شود.

در ادامه برخی از این مراحل را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

  1. کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.

کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم ترین مراحل کمپین سئو است. درواقع تحقیق کلمات کلیدی یافتن مهم ترین سوالات موتور های جستجو درمورد سایت و مشتریان شماست. کلمات کلیدی موردنظر باید اولویت بندی شوند تا محتوای جدیدی برای آن کلمات نوشته شود. برای یافتن بهترین کلمات کلیدی، لازم است از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا متوجه شوید ترافیک کلمه کلیدی و حجم جستجوی آن چقدر است. این ابزار ها اغلب کلمات کلیدی را با یکدیگر مقایسه می کنند و کار اولویت بندی را برای شما راحت می کنند.

  1. محتوای خود را بهینه کنید.

بهینه سازی محتوا را باید کلیدی ترین مرحله کمپین سئو معرفی کنیم. برای انجام این کار باید بدانید که کاربران چه چیزی را جستجو می کنند، چرا آن را جستجو می کنند و پس از یافتن آن چه انتظاراتی دارند. شما باید به درستی از کلمات کلیدی استفاده کنید. همچنین باید لینک سازی داخلی و خارجی را انجام بدهید تا محتوای شما بهینه شود.

به یاد داشته باشید که محتوای شما باید مطابق با الگوریتم های موتور های جستجو باشد تا در صفحه اول قرار بگیرد. برخی از عوامل رتبه بندی عبارتند از:

  1. باید بک لینک ایجاد کنید.

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یا ایجاد بک لینک، جذب لینک از وبسایت های معتبر است. در هنگام جذب بک لینک در کمپین سئو، باید در نظر داشته باشید که موضوع سایت لینک دهنده چقدر به موضوع شما ربط دارد، در چه زمانی و چند لینک داده شده است و دیگر موارد. شما می توانید با روش های زیر بک لینک دریافت کنید:

  1. نتایج را بررسی کنید.

شما باید با استفاده از ابزاری مانند Google Ads و معیار هایی که در زیر می آیند، نتایج خود را بررسی کنید:

  • ترافیک ارگانیک: تعداد بازدیدکنندگان سایت شما از طریق جستجوی ارگانیک مشخص می شود.
  • نرخ پرش: این عدد نشان می دهد که چه تعداد از بازدیدکنندگان بدون بازدید از سایت شما، بلافاصله بعد از ورود از آن خارج شده اند. اگر نرخ پرش بالایی دارید، محتوای شما مطابق با انتظار بازدیدکنندگان نیست.
  • نرخ کلیک: این عدد تعداد افرادی که از نتایج صفحه جستجو وارد سایت شما می شوند، نشان می دهد.
  • رتبه بندی کلمات کلیدی: نشان می دهد که چگونه کلمات کلیدی شما نسبت به دیگر رقبا رتبه بندی شده اند.
  • سرعت بارگذاری صفحه: این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا کاربران بی حوصله از سایت های کند ناراضی خواهند بود.
  • دامنه ها و بک لینک ها: تعداد بک لینک های جدیدی که از دامنه های منحصر به فرد می آیند، معیار مهمی برای موفقیت کمپین سئو شماست.

جمع بندی

کمپین سئو شامل بررسی کیفیت وبسایت، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای باکیفیت، سئو سایت، لینک سازی و به اشتراک گذاری محتوا می شود و ما در این مقاله تمام این موارد را بررسی کردیم. به یاد داشته باشید که با ایجاد یک کمپین سئو موثر می توانید از تمام رقبای خود پیشی بگیرید و میزان فروش خود را به مقدار قابل توجهی بالا ببرید. پس همین الان کمپین سئو خود را ایجاد کنید.

نظرات کاربران