تگ های هدینگ

تگ های هدینگ چیست؟

تگ های هدینگ یا همان تگ های سربرگ، تگ های HTML هستند که به مرورگر کمک می کنند که متوجه شود از چه سبکی برای نمایش یک متن در صفحه وب استفاده کند. تگ های هدینگ یکی از کلیدی ترین ابزارهای سئو محسوب می شوند. در واقع، اگر شما بخواهید سئو وب سایت خود را بهبود بخشید و رتبه وب سایت خود را در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل افزایش دهید، باید از تگ های هدینگ استفاده کنید.

تگ های سربرگ نقش سر فصل ها در همان محتوای چاپی را ایفا می کنند. در واقع، نقش اصلی تگ های سربرگ این است که محتوایی که در زیر آن ها وجود دارد را معرفی کنند تا خواننده قبل از خواندن محتوا،‌ ایده ای از چیزی که قرار است بخواند پیدا کند. تگ های هدینگ HTML از یک سلسله مراتب پیروی می کنند. سلسله مراتب تگ های سربرگ به این نحو است که به ترتیب از بالا از H1 شروع می شوند و در بعضی مقالات تا H6 هم ادامه پیدا می کنند.

تگ های هدینگ

تگ های سربرگ H1 همانطور که از عددش واضح است، برای نشان دادن مهم ترین بخش متن استفاده می شوند. معمولا در هر محتوایی، موضوع اصلی یا عنوان یک محتوا تگ H1 دارد. اشتباهی که بسیاری از تولید کنندگان محتوا که تجربه چندانی ندارند می کنند، این است که از بیش از یک تگ هدینگ H1 در محتوای خود استفاده می کنند که این کار کاملا از نظر سئو اشتباه است و اعتبار منفی سئو وارد وب سایتتان می کند. زیرا تگ هدینگ H1 نشان دهنده مهم ترین بخش یک محتواست و اگر شما از بیش از یک تگ هدینگ H1 در محتوای خود استفاده کنید، اهمیت بخش هایی که این تگ برای آن ها استفاده شده است، پایین می آید. شما باید فقط از یک تگ هدینگ H1 در محتوای خود استفاده کنید.

تگ های هدینگ H2 و H3 به عنوان زیر تیتر استفاده می شوند. بدیهی است که عنوان هایی که تگ هدینگ H2 برای‌ آن ها استفاده می شود از اهمیت بالاتری نسبت به عنوان هایی که از تگ هدینگ H3 برایشان استفاده می شود، برخوردارند. در نهایت تگ های سر برگ H4، H5 و H6 ممکن است برای ارائه ساختار بیشتر در آن زیرعنوان ها و زیر تیترها مورد استفاده واقع شوند. البته در بیشتر محتواها، تگ های سربرگ H4، H5 و H6 دیده نمی شوند و معمولا از این تگ های سربرگ استفاده نمی شود.

 

دلیل اهمیت تگ های هدینگ چیست؟

دلیل اهمیت هدینگ چیست؟

تگ های سربرگ علاوه بر این که برای کاربرانی که می خواهند مقالات و محتوا های وب سایت شما را مطالعه کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است، برای موتورهای جستجو هم مفید هستند. زیرا زمانی که شما در محتواها و مقالات خود از تگ های سربرگ استفاده می کنید، کاربرانی که می خواهند محتوای وب سایت شما را بخوانند، متوجه می شوند که محتوا در رابطه با چه موضوعی است و اگر موضوع محتوا با موضوعی که مدنظرشان است مطابقت نداشته باشد، زمانی از کاربران گرفته نمی شود و آن ها از این که وب سایت شما را سر زده اند، سرخورده نمی شوند. از آن جایی که در تمامی الگوریتم های گوگل که برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل ایجاد شده اند، به آسایش و راحتی کاربران اهمیت زیادی داده شده است، اگر شما از تگ های هدر در وب سایت خود و برای محتواها و مقالات خود استفاده کنید، اعتبار وب سایت شما از نظر سئو بهبود می یابد و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بالاتر می رود.

مزیت دیگر تگ های هدر برای موتورهای جستجو این است که زمینه ای را در مورد آن چه صفحه شما ارائه می دهد، بیان می کند و سلسله مراتب را در اختیار ربات های جستجوگر گوگل قرار می دهد. شما باید تگ های هدینگ را به عنوان تیتر فصل در کتاب در نظر بگیرید.

 

بهترین روش های استفاده از هدینگ

بهترین روش های استفاده از هدینگ

درست است که استفاده از تگ های سربرگ وب سایت شما را کاربرپسند تر می کند و سئو وب سایت شما را نیز بهبود می بخشد، اما استفاده از این تگ ها این گونه نیست که شما تنها از این تگ ها استفاده کنید و انتظار داشته باشید که سئو و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بهتر شود. طبیعتا تگ های سربرگ هم مثل دیگر روش های سئو وب سایت، اصول و قوانینی دارند که اگر شما از این اصول به درستی استفاده نکنید، تگ های هدر علاوه بر این که باعث بهبود سئوی وب سایت شما نمی شوند، حتی ممکن است در افت رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل تاثیرگذار باشند.

در زیر سعی کردیم لیستی از اصول استفاده از تگ های سربرگ را برای شما تهیه کنیم.

  • از تگ های سربرگ برای ارائه ساختار استفاده کنید.
  • بلوک های متن را با عنوان های فرعی جدا کنید.
  • کلمات کلیدی را تگ های سربرگ خود قرار دهید.
  • تگ های سربرگ را برای Featured Snippets بهینه سازی کنید.

نظرات کاربران