کسب و کار شخصی

8 قدم برای شروع کسب و کار شخصی

شروع کسب و کار شخصی به زمان و برنامه ریزی نیاز دارد. اگر می خواهید آماده شروع یک کسب و کار شخصی شوید، این راهنمای گام به گام را بخوانید تا به طور خلاصه از تمام مراحل شروع کسب و کار شخصی باخبر شوید. اگر ایده کسب و کارتان را انتخاب کردید اول از همه در جهت ثبت این ایده فکری (مالکیت فکری یا معنوی) باید به پایگاه اداره مالکیت فکری و معنوی مراجعه کنید و ایده تان را جهت جلوگیری از مشکلات بعدی، ثبت کنید.

کسب و کار شخصی

چند مرحله شروع کسب و کار شخصی

مرحله 1. یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن بنویسید

یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن ، نقشه راهی برای آینده کسب و کار شماست. تهیه بیزینس پلن به شما کمک می کند تا ببینید ایده کسب و کار خود را تا چه اندازه می توانید زنده نگه دارید و به شما امکان می دهد پیشرفت و رشد خود را ردیابی کنید. در خلال این طرح کسب و کار یک تحلیل رقابتی انجام دهید و بازار هدف را به طور کامل بشناسید.

 

مرحله 2. یک برنامه بازاریابی بنویسید

برنامه بازاریابی شما بخشی اساسی از بیزینس پلن شما است. برای داشتن ایده های بازاریابی مجبورید که به آنچه مشتری های شما از کسب و کارتان می خواهند و نیاز دارند فکر کنید تا بتوانید استراتژی های بازاریابی را توسعه دهید. دیجیتال مارکتینگ بخش عمده ای از این موضوع را به خودش اختصاص می دهد و در مورد راهکارهای درست بازاریابی دیجیتال باید تحلیل درستی انجام دهید.

 

مرحله 3. بودجه کسب و کار خود را تأمین کنید

هنگام شروع کسب و کار جدید ، همیشه بحث بودجه مطرح است. اگر خودتان توانایی تأمین بودجه کسب و کار شخصی تان را ندارید، این موارد برای پیگیری هزینه ها در نظر بگیرید و سرمایه اولیه را تامین کنید:

  • شریک گرفتن
  • گرفتن وام از بانک
  • قرض گرفتن از دوستان و خانواده خود
  • بررسی برنامه های بودجه استانی

کسب و کار شخصی

مرحله 4. مکان کسب و کار را انتخاب کنید

وقتی به دنبال مکانی مناسب برای اجاره دفتر کار هستید، مقررات دولتی، در دسترس بودن نیروی کار و همجواری با مشتریان ایده آل خود را در نظر بگیرید. شاید قصد داشته باشید برای شروع کسب و کار شخصی تان از خانه شروع کنید. برای شروع کار در خانه خیلی از هزینه های شما کاهش پیدا می کند.

 

مرحله 5. ساختار قانونی کسب و کار شخصی خود را تعیین کنید

شما باید اطمینان حاصل کنید که تعهدات مالیاتی و گزارش های لازم را انجام می دهید ، در مورد یک ساختار قانونی برای کسب و کار شخصی خود تصمیم بگیرید. ساختار را براساس نیازهای کسب و کار شخصی خود انتخاب کنید. در مورد نوع مالکیت، وضعیت مدیریتی و تمام مواردی که در این راه ممکن است لازم باشد تحقیق کنید و با توجه به نیاز کسب و کارتان یا قوانین موجود یک ساختار قانونی برای شروع کسب و کار دنبال کنید. انواع شرکت ها به لحاظ ساختار قانونی را می توان در این لیست دید: شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت تعاونی

اگر تصمیم به ثبت یک استارت آپ دارید عموما در قالب شرکت با مسئولیت محدود یا مسئولیت خاص است.

کسب و کار شخصی

مرحله 6. نام کسب و کار خود را ثبت کنید

اسم کسب و کار خلاقانه و مناسبی انتخاب کنید، سپس آن را در یکی از دفترهای ثبت، ثبت کنید. برای پیدا کردن اسم چند اسم متفاوت انتخاب کنید و پیشنهاد دهید تا در صورت رد شدن یک یا دو اسم مورد نظرتان به مشکل نخورید و روند شروع کسب و کارتان به تاخیر نیفتد. همچنین می توانید از مخفف کلماتی که انتخاب کردید برای اسمتان انتخاب کنید.

 

 

مرحله 7. دریافت پروانه کسب

تقریباً هر کسب و کاری برای فعالیت به نوعی مجوز نیاز دارد. نوع مورد نیاز شما به محل فعالیت شما و کسب و کار شما بستگی دارد.

 

مرحله 8. مسئولیت های خود را به عنوان یک کارفرما درک کنید

اگر قصد استخدام کارمندان را دارید، تعهدات خاصی دارید، از جمله:

 

  • شما باید حداقل طبق قانون کار دستمزد کارمندان خود را پرداخت کنید.
  • شما باید مالیات درآمد و تأمین اجتماعی را از حقوق کسر کنید.
  • شما باید بیمه بیکاری و بیمه سلامت کارمندان را متقبل شوید.
  • باید یک محل کار امن و سالم برای کارمندان خود فراهم کنید.

 

در ادامه باید برای مدیریت کسب و کار و سر پا نگه داشتن کسب و کارتان اقدام کنید. در کل هنگام شروع کسب و کار باید خودتان را برای چالش های احتمالی آماده کنید و سعی کنید در مواقع بحران استرستان را مدیریت کنید. باید برای جذب مشتری اقدام کنید و مواردی را در نظر بگیرید که به شما در افزایش فروش کمک کند، با وجود مشغله کاری باید حواستان باشد که رضایت کارمندان را جلب کنید، باید بتوانید وفاداری مشتری را جلب کنید و همین طور باید متناسب با شرایط برای رشد کسب و کار اقدام کنید. سعی کنید خودتان را به روز نگه دارید و از شبکه های اجتماعی هم برای بازاریابی استفاده کنید. سعی کنید در روند کاری خلاقیت داشته باشید و هر از گاهی روند کسب و کارتان را محک بزنید تا ببینید دقیقا کجای مسیر ایستاده اید. برای رسیدن به یک کسب و کار موفق باید صبر و تلاش زیادی به خرج دهید و از شکست های احتمالی درس بگیرید و اشتباهات مدیریتی را به حداقل برسانید.

نظرات کاربران