محتوای سبز

محتوای سبز و اهمیت آن

محتوای سبز چیست؟ چه کاربردی دارد؟ محتوای سبز چگونه به بازاریابی محتوا، سئو سایت و رتبه بندی سایت در گوگل کمک می کند؟ این ها سوالاتی هستند که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشند. اگر کسب و کاری راه انداخته اید و به دنبال جذب مشتری بیشتر هستید، تولید محتوای سبز انتخاب بسیار خوبی است.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز وابسته به هیچ زمانی نیست. این نوع از محتوا برای جست و جوی مداوم تولید شده است؛ یعنی در حقیقت محتوای بهینه شده برای جست و جو است که در طول زمان تازه می ماند.

یک محتوای همیشه سبز می تواند در قالب های مختلفی تولید شود. برخی از آن ها عبارت هستند از:

  1. نکات کلیدی درباره یک موضوع عمومی
  2. نظرات مرتبط با محصولات
  3. برخی ویدیو ها
  4. و…

به طور کلی، موضوع های عمومی مانند نحوه تعویض لاستیک که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما می گذارند و وابسته به زمان خاصی مانند جمعه سیاه و عید و… نیستند و در هر زمانی از سال کاربرد دارند، گزینه خوبی برای یک تولید محتوای سبز هستند. برای تولید چنین محتوایی می توانید به سراغ سوالات رایج کاربران (جملاتی که با چگونه آغاز می شوند) در اینترنت بروید.

تمام مخاطبان از هر نوع محتوایی خوششان نمی آید. تولید محتوای سایت شما باید در زمینه بیزینس خودتان باشد؛ یعنی شما باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطب خاص کسب و کار شما ارزشمند باشد.

محتوای سبز

یکی از سختی های تولید محتوای همیشه سبز این است که معمولا صد ها بار قبل از شما، درباره موضوعات عمومی محتوا نوشته شده است و ممکن است که محتوای شما تکراری باشد. در این مورد بهتر است که به سراغ کلمات کلیدی طولانی بروید؛ زیرا این کلمات ترافیک مناسبی دارند اما رقابت چندانی ندارند. این باعث می شود محتوای شما ارزشمند تر شود و احتمال اینکه در نتایج موتور جست و جو رتبه بهتری کسب کند هم افزایش می یابد.

برای اطلاع بهتر از اینکه محتوای سبز دقیقا شامل چه مواردی می شود بهتر است بدانید که شامل چه مواردی نمی شود!

مقالات خبری، آمار و گزارش هایی که به سرعت بی اهمیت می شوند، مقالاتی با محتوای روند فشن و مد سال خاصی و… از جمله محتوا هایی هستند که وابسته به زمان خاصی هستند. پس محتوای وابسته به زمان محتوای سبز محسوب نمی شود. محتوای سبز تاریخ انقضا ندارد و ارزش خود را در طول زمان حفظ می کند.

5 دلیل تولید محتوای سبز

  1. با استفاده از محتوای سبز مشتریان بالقوه را به سمت خرید و تبدیل به مشتری بالفعل سوق دهید.
  2. ترافیک زیادی را به سوی صفحات وب سایت خود سوق دهید.
  3. رتبه خود را در نتایج جست و جوی گوگل بهبود بخشید.
  4. با مخاطبان خود و مشتریان ارتباط بگیرید.
  5. برند خود را به یک برند سرشناس تبدیل کنید.

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز
  1. کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. حتی بهترین مقاله ها هم اگر در دایره سرچ کاربران نباشند، بی ارزش هستند. همانطور که پیش از این در قسمت دیگری از مقاله اشاره کردیم، کلمات کلیدی طولانی (long tail) انتخاب بسیار خوبی هستند؛ زیرا رقابت بر سر آن ها کمتر است.
  2. محتوای سبز خود را با توجه به اصول سئو بنویسید. کلمات کلیدی انتخابی را در سراسر متن به کار ببرید. فراموش نکنید که نباید متن و تعداد کلمات محتوا را با کلمه کلیدی پر کنید! برای محتوای خود از تصاویر مرتبط استفاده کنید. URL سایت خود را در نظر بگیرید. از پیوند های داخلی و خارجی برای بهینه شدن محتوا استفاده کنید.
  3. هرگز یادتان نرود که مخاطب مطلب شما عموم مردم هستند؛ با هر سطحی از سواد و در هر سنی. افراد متخصص معمولا برای کسب اطلاعات تکمیلی به سراغ اینترنت نمی روند و این مردم عادی هستند که از اینترنت برای کسب اطلاعات اجمالی درباره هر موضوعی استفاده می کنند. حتی اگر می خواهید تخصص خودتان را در محتوا به اشتراک بگذارید اما یادتان باشد که محتوا را به گونه ای بنویسید که پاسخگوی مبتدیان هم باشد.
  4. همانطور که در مورد قبلی گفته شد، عامه مردم و مبتدیان را در نظر داشته باشید. برای این امر بهتر است از زبان پیش از حد فنی استفاده نکنید. زبان پیش از اندازه فنی، مخاطب را خسته می کند و او را به پاسخ مدنظرش نمی رساند.
  5. از نوشتن محتوای تکراری بپرهیزید. بهتر است که سایت های مختلف را نگاه کنید و پس از بررسی محتوای آن ها، ایده مناسبی بگیرید و محتوای جدیدی بنویسید.
  6. محتوای سبز را در وب سایت خود دفن نکنید! گاهی محتوای بلاگ سایت را به روز رسانی کنید تا بهتر دیده شود.

جمع بندی

در مقاله پیش رو، تلاش کردیم تا شما را با محتوای سبز آشنا کنیم. محتوای سبز در مقابل محتوای فصلی، مختص به بازه زمانی خاصی نیست و شامل موضوعاتی می شود که کاربران اینترنت در هر زمانی از سال آن ها را سرچ می کنند و دنبال پاسخ آن سوالات می گردند. امیدواریم با خواندن این مطلب، متوجه اهمیت محتوای سبز بشوید و با استفاده از تولید محتوا کسب و کار خود را رونق ببخشید.

نظرات کاربران